Direktlänk till inlägg 16 mars 2018

Härlig kördag

Av Sirpa - 16 mars 2018 05:59

Onsdagen blev jättelång med kundsupporten.
Många ärenden som jag kunde avsluta, några gamla poppade upp igen.
Nya påbörjades.

Många kontakter med min mentor med grejer jag inte klarade hantera på egen hand.
Hon är en klippa!
Jag har ju enorma krav på mig själv, att allt skall bli rätt.

Det blev kväll innan jag stängde ner datorn.
Sedan kom tröttheten, när jag slappnade av.
Städade på min lunch denna dag då det på Torsdagen var körning.
Jag visste att jag skulle vara för trött att göra nåt efter hemkomst då.

Gick upp 3 Tordag morgon.
Fixade kaffe, klädde mig och traskade ut i -10 graders kyla. Gick de 4 km till jobbet.
Det var skönt, kallt och svettigt samtidigt.
Iskalla bussar mötte mig på jobbet.
Startade min och värmare på. Hjälpte kollega med samma sak så den värmaren skulle gå igång.

Min ratt i bussen satt fast så illa, framskjuten in på instrumentpanelen att den fastnat i det läget.
Nån som behövt stort utrymme för att lämna förarplatsen.
Slet länge med den för att få loss den.

Körde min varma buss till väntande frusna resenärer som njöt av att komma in i värmen.
Sedan blev det en härlig morgonkörning mot soluppgången.
Jag älskar dessa morgonkörningar i stillhet och vacker vy.
Kände hur jag bara kopplade av och njöt. Mådde jättebra.
Kände ingen stress eller oro nånstans.
Bara bussens mjuka gungning, mina sovande resenärer i den varma, sköna, nedsläckta bussen.
Hade bara ledbelysningen på i taket.

Mera resenärer i Enköping och vi for vidare mot Arlanda. Solen tittade upp och spred sitt behagliga vårsken.

Kom fram i bra tid. Alla var så nöjda och tacksamma. Plockade ur bussen och hann gå på bussens toa innan framkörning och lastning av tre resenärer hemåt.
De sov så gott hela hemfärden.

Rast på depån. Byte med bil.
Kort rast så det hanns inte mycket innan jag var iväg igen.
Bilen fram igen, löste av min käresta denna gång så han fick rast.
Lastade på nya resenärer.
Lite tokig tur med mycket skratt och glädje
Jag var lite vimsig då det var vår nya buss, som jag inte riktigt kan allt det tekniska med.
Grejade med micken som jag inte fick att fungera.
Lite annorlunda sammansättning i denna Manbuss.

Döpte den till Gocartbussen.
Liten, låter mycket och befinner sig lite överallt i körfilen. Kräver aktiv körning.
Den flyter inte fram på vägen som en Scania gör. Scanian är trygg och stadig.

Manen är mera likt en slingerbult.
Både jobbig och rolig att köra.
Som en Gokart.
För lite bagageutrymmen för Arlandakörning.
Denna vore lämpligare för Stockholmskörningarna.

Jag blev trött på vägen hem från Arlanda.
Körde bussen i depå och instruerade nästa förare som aldrig kört den bussen.
Vi hjälper varann med sånt.
Skulle aldrig fungera annars på en depå som inte har någon som tar ansvar för sådant.
Vi är van att klara oss själva.

Slutade 13.30 och väntade in kärestan som kom in turen efter mig.
Vi åkte hem tillsammans, båda lika trötta.
Lagade mat och straxt kom min dotter över med lillan och hundarna.
Hon behövde barn och hundvakt.

Så vi hade middag tillsammans och senare kom dottern tillbaka och fick mat hon med.

Duschade, såg på tv och pratade om kommande två veckor.
Kärestan är jätterött och slutkörd.
Blev nekad semesterdagar som han så väl behöver.
Han måste jobba vidare fast orken är på minus.

Dagen arbetsmiljö.
Kämpa tills du stupar
Ska det verkligen vara så?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards