Alla inlägg den 22 mars 2018

Av Sirpa - 22 mars 2018 19:51

Var ner i källaren i eftermiddags och hämtade kartongen med Påskpynt.
Lite saker, dukar och annat som jag gärna har framme vid Påsk.

Det är inte så många dagar jag har på mig att ta fram dessa, då jag jobbar helgen och nästa vecka är jag borta tre dagar och två nätter.

Det är älskade saker.
Just nu står allt bara i en stor hög på ett bord. Samt i fönstret.
Tänkte ställa ut dem imorgon.
Kommer att dammsuga härhemma först.

Har ingen plan på att jobba på depån då de skulle göra om kontoret där imorgon.
Så jag jobbar hemifrån.

Ska någonstans ifrån hämta lite ris som jag kommer sätta fjädrar i.
De fjädrar jag har blir de sista som hommer innanför våra väggar.
Tänker inte bidraga till att fåglar plågas för att vi ska få fjädrar till påskriset.

Man kan hänga upp så mycket annat.
Vi kommer att ha ägg, glittriga av plast.
Sedan kommer självklart påskkärringarna att flyga i fönstren på sina kvastar.

Nu har jag faktiskt lagt mig redan.
Har dåsat i soffan i timmar och inte orkat företa mig någonting.
Sambon jobbar kväll, vilket han gillar.
Tänkte gå upp tidigt imorgon och komma igång med jobbet i bra tid för att hinna med allt.

Har läst på om LCHF idag i ren nyfikenhet.
Funderar på att prova det.
Äta så lite kolhydrater som möjligt och sedan bara riktiga råvaror.
Det är ju jättemycket bra mat man äter.
Lämnar bort kolhydrater och socker bara.

Ska läsa på mera.
Min äldsta dotter med sambo äter så nu och har gjort det några månader.
Dottern har gått ner 12 kg redan och mår toppenbra.
Det skall vara bra för sån mage jag har.
Min är ju ofta svullen och gör ont.

Kan vara värt att testa.
Men först firar vi påsk tänkte jag.
Med massor av jobb innan

Av Sirpa - 22 mars 2018 15:15

Kom in på arbetstestet av hjärtats och lungornas funktion under ansträngning.
Bytte om till lättare träningskläder

Så himla gulliga alla som jobbar med detta.
Noga information. Underbart bemötande och väldigt proffsigt utförande av sitt arbete.
Omtänksamt och vänligt.
Jag kände mig verkligen väl omhändetagen i deras händer.

Ekg kopplades på, andningsmask, pulsmätare och blodtrycket mättes säkert 7-8 gånger under hela provet.

Jag trampade och belastningen ökades på vartefter. Gav allt jag hade så det började svartna för ögonen till sist.
Vägrade ge upp utan kämpade på.

Svettig och rejält andfådd fick jag avsluta och lägga mig ner och pusta ut.
Utrustningen togs bort och vi pratade.
Inget alarmerande uppdagades i det läget.

Läkaren kommer att kolla allt i detalj och sedan kontakta min hjärtläkare om resultatet.

Bytte om till torra kläder och tackade för mig.
Ringde sambon som precis var klar med sin träning. Han plockade upp mig och vi åkte hem.
Kände mig trött och slutkörd.

Fixade mat medan sambon duschade.
Vi åt och sedan åkte han och jobbade.
Jag lade mig att vila.

Om nu inte någonting felar med mig efter att arbetsprovet gjorts och lungorna är ok, så drar jag igång träningen igen.
Ser till att komma ner i vikt de kilon som är för mycket för löpträning.
Finns inget fysiskt hinder så vill jag in i min normala träning.

Känns så glädjande att inget visat nåt fel hittills.
Hjärtklaffen ska inte vara något problem i dagens tillstånd.
Det är bara måttligt klaffläckage.
Går bra att träna som vanligt då.

Livet går åt rätt håll.
Utan min träning lever inte jag fullt ut.
Så är det bara.

Träning är en stor bit av mitt välmående.
Likaså en kropp som är kraftfull och i en vikt som jag trivs med.

Så är det :)

Av Sirpa - 22 mars 2018 10:59

Sitter i väntrummet på Fylologkliniken och väntar på att få komma in igen för vidare test.

Har redan gjort lungprover med in och utandningar, blås och luftvidgande.

Det är nåt knas med datorn till testcykling med mask och uppkoppling till dator.

Fick nyss veta att det är igång så straxt...

Av Sirpa - 22 mars 2018 07:04

Det blir inte mycket tid och ork till att sätta mig ner och blogga.
Redan Torsdag morgon.
Tyckte nyss att det var Måndag denna vecka.

Dagarna rusar fram och jag har fullt upp, precis hela tiden.
Det planerade lugnet som var tänkt och som är nödvändigt för mig, har helt kommit av sig.

Jag körde ju extra i Söndags för att hjälpa till på jobbet när det är ont om personal.
Gick då till jobbet, tidigt på morgonen och började jobba redan vid 4 tiden.
Kallt ute och jag fick en buss som jag kämpade med hela dagen för att värmen skulle räcka till.

Slutade vid 13.30 tiden och tog bussen hem.
Var jättetrött efter en lång dag med mycket jobb.

Måndagen var Kundsupport och den började jag med en längre promenad på morgonen.
För att sedan äta frukost medans jag loggade in i systemet.
Det blev inte alls bra då det var störning över wifi hemma.

Plockade ihop allt.
Bytte om och tog bussen till depån för att jobba därifrån istället.
Det blev varken hackat eller malet då jag satt med tunga ärenden i min lilla laptop.
Så liten text och sidorna många, scrollade och kämpade hela dagen. Bilden fastnade och jag fick ha en ängels tålamod för att klara jobba.
Mycket prat och uppmärksamhet över min medverkan i Swebus hyllning till bussförarna på facebook.

Oroligt och stökigt runtikring som det kan vara på måndagar.
Jag var helt slut i huvudet när sambon hämtade mig efter sin träning.

Tisdagen blev jobbig.
Började först med att jobba några timmar, för att få klart ärenden jag inte hann, under den röriga Måndagen.

Sedan kom den tunga biten denna dag.
I korta drag nämner jag bara att jag fanns för min dotter på Tingsrätten.
Ärende, vårdnadstvist där den andre föräldern är våldsverkare
Riktigt obehagligt att det dessutom pågick en stor rättegång på Tingsrätten i annat som gjorde att alla blev kroppsvisiterade och mängder med polisbevakning.

Min sambo var barn och hundvakt under tiden. Så mitt barnbarn hade sin favorit som lekkompis medans mamma och mormor var och kämpade för hennes vidare trygghet i livet. Min älskade sambo är en klippa.

Sedan åkte sambon och körde sitt andra pass den dagen, medans vi andra var hemma hos oss och pratade, åt och vilade. De åkte sesan hem vid 18 tiden.
Jag var helt slut i huvudet då.
Låg i soffan och dåsade när sambon kom hem vid 20.30 tiden.
Gick straxt och lade mig.

Onsdagen var full fart och lite till.
Upp 6. Åkte och handlade på Maxi.
Vidare till yngsta dottern som skulle med en av vovvarna till veterinär.
Jag körde barnbarnet till skolan.
Kramade om henne vid överlämnadet i skolan. Hon är så trygg och fin i skolan nu.

Åkte till Willys och handlade lite mera som jag inte hittade på Maxi.
Full fart hem. In med frukost och på med datorn för att jobba full dag med Kundsupport.

Riktigt struliga och tungrodda ärenden.
Kärestan var ledig och grejade med sitt.
Jag kämpade på. Löste ärende efter ärende.
Ringde samtal och slet.

Stängde ner vid lunchtid och fixade mat då min son och även systerson kom på lunch.
Jätteroligt att ha båda här en stund.
Tycker så mycket om att vi har fått så mycket bättre kontakt, systersonen och jag.
Vi är ju familj så det är toppen.

Kommer att ta hit båda på just luncher då båda ändå skall äta och har tiden till det.
Hoppas även på att kanske få med systersonen till vårt påskfirande hos min äldsta dotter med familj på Påskafton.
Det vore jättehärligt!

Håller tummar och tår att han väljer umgänge med släkten.
Vi kommer ju att äta gott och leta påskägg i trädgården.
Inte märkvärdigare än så.

Sedan jobbade jag vidare.
Sambon kom hem och åt han med, efter sin träning.
Jag kämpade på med ärenden till sen eftermiddag innan jag tvingades logga ur när krafterna tog slut.

Känner att det är för mycket just nu.
Försöker synka jobb och träning, sömn och hemmet.
Det går inte så bra.
Jobbet suger enorm kraft ur mig då det bara är negativa ärenden som kommer in.
Det märks att människor är trötta och irriterade på det mesta och det beror på att denna vinter inte släpper taget.

Alla vill ha vår, värme och ny energi.
Kylan fortsätter och det är tungt på många håll.
Det får jag rodda i. Människors irritation, frustration och trötthet.
De tar ut det på sånt som inte i stunden fungerar till deras egen belåtenhet.
I ord får jag det till min inkorg och måste lyfta ärende efter ärende med eget positivt tänk i botten och framåttänk
Det är inte lätt alla gånger.

Jag fick lov att ringa och avboka min kurs i Ansgarskyrkan för Onsdagkvällen.
Arbetet tar min tid och ork.
Att stressa dit för att deltaga i nåt som jag just nu inte kommer ner i varv för, är helt meningslöst. Det kommer en ny onsdag för det om två veckor.


Idag är det då dags för sjukhuset för min del.
Tester av mina lungor och hjärtats funktion skall göras.
Två timmar av ansträngning med ekg, ansiktsmask på, trampandes en cykel och olika varianeter av påfrestning.

Straxt kommer jag att gå till sjukhuset för att göra dessa test...
Jag är trött idag, i själen.
Jättetrött!

Skulle helst åka bort, långt bort till en stuga i skogen, till tystnad och lugn.
Bara vara. Komma bort från allt i några dagar. Bara vetskapen att jag dessutom har jobbarhelg framför mig.
Långa dagar med busskörning, gör inget lättare.
Det stressiga tempot i livet har åter fått fatt i mig...hinna göra allt som krävs av mig.
Jag hittar inte handbromsen.
Den har någon monterat bort

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards