Alla inlägg under mars 2018

Av Sirpa - 22 mars 2018 10:59

Sitter i väntrummet på Fylologkliniken och väntar på att få komma in igen för vidare test.

Har redan gjort lungprover med in och utandningar, blås och luftvidgande.

Det är nåt knas med datorn till testcykling med mask och uppkoppling till dator.

Fick nyss veta att det är igång så straxt...

Av Sirpa - 22 mars 2018 07:04

Det blir inte mycket tid och ork till att sätta mig ner och blogga.
Redan Torsdag morgon.
Tyckte nyss att det var Måndag denna vecka.

Dagarna rusar fram och jag har fullt upp, precis hela tiden.
Det planerade lugnet som var tänkt och som är nödvändigt för mig, har helt kommit av sig.

Jag körde ju extra i Söndags för att hjälpa till på jobbet när det är ont om personal.
Gick då till jobbet, tidigt på morgonen och började jobba redan vid 4 tiden.
Kallt ute och jag fick en buss som jag kämpade med hela dagen för att värmen skulle räcka till.

Slutade vid 13.30 tiden och tog bussen hem.
Var jättetrött efter en lång dag med mycket jobb.

Måndagen var Kundsupport och den började jag med en längre promenad på morgonen.
För att sedan äta frukost medans jag loggade in i systemet.
Det blev inte alls bra då det var störning över wifi hemma.

Plockade ihop allt.
Bytte om och tog bussen till depån för att jobba därifrån istället.
Det blev varken hackat eller malet då jag satt med tunga ärenden i min lilla laptop.
Så liten text och sidorna många, scrollade och kämpade hela dagen. Bilden fastnade och jag fick ha en ängels tålamod för att klara jobba.
Mycket prat och uppmärksamhet över min medverkan i Swebus hyllning till bussförarna på facebook.

Oroligt och stökigt runtikring som det kan vara på måndagar.
Jag var helt slut i huvudet när sambon hämtade mig efter sin träning.

Tisdagen blev jobbig.
Började först med att jobba några timmar, för att få klart ärenden jag inte hann, under den röriga Måndagen.

Sedan kom den tunga biten denna dag.
I korta drag nämner jag bara att jag fanns för min dotter på Tingsrätten.
Ärende, vårdnadstvist där den andre föräldern är våldsverkare
Riktigt obehagligt att det dessutom pågick en stor rättegång på Tingsrätten i annat som gjorde att alla blev kroppsvisiterade och mängder med polisbevakning.

Min sambo var barn och hundvakt under tiden. Så mitt barnbarn hade sin favorit som lekkompis medans mamma och mormor var och kämpade för hennes vidare trygghet i livet. Min älskade sambo är en klippa.

Sedan åkte sambon och körde sitt andra pass den dagen, medans vi andra var hemma hos oss och pratade, åt och vilade. De åkte sesan hem vid 18 tiden.
Jag var helt slut i huvudet då.
Låg i soffan och dåsade när sambon kom hem vid 20.30 tiden.
Gick straxt och lade mig.

Onsdagen var full fart och lite till.
Upp 6. Åkte och handlade på Maxi.
Vidare till yngsta dottern som skulle med en av vovvarna till veterinär.
Jag körde barnbarnet till skolan.
Kramade om henne vid överlämnadet i skolan. Hon är så trygg och fin i skolan nu.

Åkte till Willys och handlade lite mera som jag inte hittade på Maxi.
Full fart hem. In med frukost och på med datorn för att jobba full dag med Kundsupport.

Riktigt struliga och tungrodda ärenden.
Kärestan var ledig och grejade med sitt.
Jag kämpade på. Löste ärende efter ärende.
Ringde samtal och slet.

Stängde ner vid lunchtid och fixade mat då min son och även systerson kom på lunch.
Jätteroligt att ha båda här en stund.
Tycker så mycket om att vi har fått så mycket bättre kontakt, systersonen och jag.
Vi är ju familj så det är toppen.

Kommer att ta hit båda på just luncher då båda ändå skall äta och har tiden till det.
Hoppas även på att kanske få med systersonen till vårt påskfirande hos min äldsta dotter med familj på Påskafton.
Det vore jättehärligt!

Håller tummar och tår att han väljer umgänge med släkten.
Vi kommer ju att äta gott och leta påskägg i trädgården.
Inte märkvärdigare än så.

Sedan jobbade jag vidare.
Sambon kom hem och åt han med, efter sin träning.
Jag kämpade på med ärenden till sen eftermiddag innan jag tvingades logga ur när krafterna tog slut.

Känner att det är för mycket just nu.
Försöker synka jobb och träning, sömn och hemmet.
Det går inte så bra.
Jobbet suger enorm kraft ur mig då det bara är negativa ärenden som kommer in.
Det märks att människor är trötta och irriterade på det mesta och det beror på att denna vinter inte släpper taget.

Alla vill ha vår, värme och ny energi.
Kylan fortsätter och det är tungt på många håll.
Det får jag rodda i. Människors irritation, frustration och trötthet.
De tar ut det på sånt som inte i stunden fungerar till deras egen belåtenhet.
I ord får jag det till min inkorg och måste lyfta ärende efter ärende med eget positivt tänk i botten och framåttänk
Det är inte lätt alla gånger.

Jag fick lov att ringa och avboka min kurs i Ansgarskyrkan för Onsdagkvällen.
Arbetet tar min tid och ork.
Att stressa dit för att deltaga i nåt som jag just nu inte kommer ner i varv för, är helt meningslöst. Det kommer en ny onsdag för det om två veckor.


Idag är det då dags för sjukhuset för min del.
Tester av mina lungor och hjärtats funktion skall göras.
Två timmar av ansträngning med ekg, ansiktsmask på, trampandes en cykel och olika varianeter av påfrestning.

Straxt kommer jag att gå till sjukhuset för att göra dessa test...
Jag är trött idag, i själen.
Jättetrött!

Skulle helst åka bort, långt bort till en stuga i skogen, till tystnad och lugn.
Bara vara. Komma bort från allt i några dagar. Bara vetskapen att jag dessutom har jobbarhelg framför mig.
Långa dagar med busskörning, gör inget lättare.
Det stressiga tempot i livet har åter fått fatt i mig...hinna göra allt som krävs av mig.
Jag hittar inte handbromsen.
Den har någon monterat bort

Av Sirpa - 19 mars 2018 05:23

Igår 18/3 var det våran dag.

Av Sirpa - 19 mars 2018 05:19

Som ni säkert minns ni som följer mig, att jag var till Cityterminalen på filminspelning.
Nu ligger det på Swebus sida på Facebook.

Av Sirpa - 17 mars 2018 11:14

Gårdagen blev en sån där tungrodd dag som sög all min energi.

Vaknade till vid 3 snåret när sambon gick upp för att jobba.
Somnade om direkt och sov till 5.30
Sedan var det bara att spinna igång dagen med allt som skulle göras.

Jag skulle ta mig till depån med datorn och mitt arbetsmaterial.
Jobba därifrån för att få ha lite människor omkring mig.
Bäddade och fixade härhemma. Intog morgonkaffe.
På med smink och kläder och iväg.
Gick till Stora Coop på Pilgatan och handlade med lite frukost och annat jag hittade där.
Börjar vara tomt i kyl och skafferi hemma.

Tog sedan bussen till Skiljebomotet och gick till jobbet.
-12 ute så jag var stelfrusen vid framkomst.
Kopplade igång datorn direkt då jag kom in.
K vår förra depåchef var på plats redan.
Vi hade stora problem med datorerna då det laddade in nån uppdatering som störde allt.
Vi åkte ur stup i kvarten och det var segt och konstigt.

Två timmar blev varken hackat eller malet i jobbet. Hann gå in i ärenden och påbörja, blev sedan utslängd ur systemet.
Till sist lugnade det sig.
K gick hem och jag tog över den fasta datorn på kontoret.

Fick undan några tyngre ärenden.
Stängde ner en del som var klara sen dryg vecka tillbaks.
Ingen feedback från kund så jag avslutar ärendet då.
Tog ett helt gäng med nya ärenden.
Åt en snabb lunch och fortsatte.

Jobbade på till 16 tiden då jag bara inte orkade längre.
Sambon hämtade mig med bilen.
Fixade nåt att äta och sedan blev det inte många knop denna dag mera.

Av Sirpa - 16 mars 2018 05:59

Onsdagen blev jättelång med kundsupporten.
Många ärenden som jag kunde avsluta, några gamla poppade upp igen.
Nya påbörjades.

Många kontakter med min mentor med grejer jag inte klarade hantera på egen hand.
Hon är en klippa!
Jag har ju enorma krav på mig själv, att allt skall bli rätt.

Det blev kväll innan jag stängde ner datorn.
Sedan kom tröttheten, när jag slappnade av.
Städade på min lunch denna dag då det på Torsdagen var körning.
Jag visste att jag skulle vara för trött att göra nåt efter hemkomst då.

Gick upp 3 Tordag morgon.
Fixade kaffe, klädde mig och traskade ut i -10 graders kyla. Gick de 4 km till jobbet.
Det var skönt, kallt och svettigt samtidigt.
Iskalla bussar mötte mig på jobbet.
Startade min och värmare på. Hjälpte kollega med samma sak så den värmaren skulle gå igång.

Min ratt i bussen satt fast så illa, framskjuten in på instrumentpanelen att den fastnat i det läget.
Nån som behövt stort utrymme för att lämna förarplatsen.
Slet länge med den för att få loss den.

Körde min varma buss till väntande frusna resenärer som njöt av att komma in i värmen.
Sedan blev det en härlig morgonkörning mot soluppgången.
Jag älskar dessa morgonkörningar i stillhet och vacker vy.
Kände hur jag bara kopplade av och njöt. Mådde jättebra.
Kände ingen stress eller oro nånstans.
Bara bussens mjuka gungning, mina sovande resenärer i den varma, sköna, nedsläckta bussen.
Hade bara ledbelysningen på i taket.

Mera resenärer i Enköping och vi for vidare mot Arlanda. Solen tittade upp och spred sitt behagliga vårsken.

Kom fram i bra tid. Alla var så nöjda och tacksamma. Plockade ur bussen och hann gå på bussens toa innan framkörning och lastning av tre resenärer hemåt.
De sov så gott hela hemfärden.

Rast på depån. Byte med bil.
Kort rast så det hanns inte mycket innan jag var iväg igen.
Bilen fram igen, löste av min käresta denna gång så han fick rast.
Lastade på nya resenärer.
Lite tokig tur med mycket skratt och glädje
Jag var lite vimsig då det var vår nya buss, som jag inte riktigt kan allt det tekniska med.
Grejade med micken som jag inte fick att fungera.
Lite annorlunda sammansättning i denna Manbuss.

Döpte den till Gocartbussen.
Liten, låter mycket och befinner sig lite överallt i körfilen. Kräver aktiv körning.
Den flyter inte fram på vägen som en Scania gör. Scanian är trygg och stadig.

Manen är mera likt en slingerbult.
Både jobbig och rolig att köra.
Som en Gokart.
För lite bagageutrymmen för Arlandakörning.
Denna vore lämpligare för Stockholmskörningarna.

Jag blev trött på vägen hem från Arlanda.
Körde bussen i depå och instruerade nästa förare som aldrig kört den bussen.
Vi hjälper varann med sånt.
Skulle aldrig fungera annars på en depå som inte har någon som tar ansvar för sådant.
Vi är van att klara oss själva.

Slutade 13.30 och väntade in kärestan som kom in turen efter mig.
Vi åkte hem tillsammans, båda lika trötta.
Lagade mat och straxt kom min dotter över med lillan och hundarna.
Hon behövde barn och hundvakt.

Så vi hade middag tillsammans och senare kom dottern tillbaka och fick mat hon med.

Duschade, såg på tv och pratade om kommande två veckor.
Kärestan är jätterött och slutkörd.
Blev nekad semesterdagar som han så väl behöver.
Han måste jobba vidare fast orken är på minus.

Dagen arbetsmiljö.
Kämpa tills du stupar
Ska det verkligen vara så?



Av Sirpa - 14 mars 2018 07:26

När jag vaknar på natten så tror jag att klockan straxt är så mycket att det är dags att gå upp.

Hjärnan spinner igång och när jag sedan tittar på klockan, visar det sig att det gått 3-4 timmar från det jag somnade.
Jag är inte utvilad på långa vägar men ändå är hjärnverksamheten igång.

Det blir lite stressande då jag känner att sömn inte är att tänka på förrän jag uträttat någonting.
Många tankar poppar upp på sådant jag behöver få gjort.

Nu inatt steg jag upp, smög ut i sofffan
Fixade mig en go kopp kaffe, tände ljus och satte mig sedan och mejlade till en av mina chefer.
Hade ideer att bolla med henne om Påskens arbete på Arlanda, lite utrustning jag behöver där i arbetet.

Uppdaterade nuvarande jobbläget med kombon av körning och support.
Lite tankar om framtiden i det.
Vidareutveckling av min kompetens helt enkelt
Hur jag kan bli bättre på att möta upp kunden i problemställningar, genom att ha en viss lokalkännedom.
Helt enkelt åka med våra bussar och checka in olika städers punkter där vi har resanden.

Sådant skulle jag har stor nytta utav.
En större förståelse för både kunders och förararnas lägen i olika sammanhang.
Prata med kollegor och få en bild av resandet.

Mycket finns att bygga på om jag nu skall fortsätta med det viktiga arbetet jag känner att jag har.

Kundvård.

Det och lite annat skrev jag ur mig till min goa chef.
Hon är ett bra bollplank och är tacksam över egna ideer och orädslan att prova nytt och vidareutveckla.

Blev sedan trött igen när jag fått ur mig dessa funderingar.
Kröp ner bredvid sambon som precis skulle gå upp för att jobba.
Klockan var då 3.15

Jag somnade om och vaknade när mitt lilla barnbarn ringde vid 7 tiden.
Hade då sovit riktigt tungt och känner mig lite seg och mossig nu.
Straxt åker datorn igång och dagens arbete startar.
En lång dags arbete fyllt av frågor och svar, lösningar och kunder som jag vill se glada och nöjda.

Full fart framåt med dagen

Av Sirpa - 14 mars 2018 07:25

När jag vaknar på natten så tror jag att klockan straxt är så mycket att det är dags att gå upp.

Hjärnan spinner igång och när jag sedan tittar på klockan, visar det sig att det gått 3-4 timmar från det jag somnade.
Jag är inte utvilad på långa vägar men ändå är hjärnverksamheten igång.

Det blir lite stressande då jag känner att sömn inte är att tänka på förrän jag uträttat någonting.
Många tankar poppar upp på sådant jag behöver få gjort.

Nu inatt steg jag upp, smög ut i sofffan
Fixade mig en go kopp kaffe, tände ljus och satte mig sedan och mejlade till en av mina chefer.
Hade ideer att bolla med henne om Påskens arbete på Arlanda, lite utrustning jag behöver där i arbetet.

Uppdaterade nuvarande jobbläget med kombon av körning och support.
Lite tankar om framtiden i det.
Vidareutveckling av min kompetens helt enkelt
Hur jag kan bli bättre på att möta upp kunden i problemställningar, genom att ha en viss lokalkännedom.
Helt enkelt åka med våra bussar och checka in olika städers punkter där vi har resanden.

Sådant skulle jag har stor nytta utav.
En större förståelse för både kunders och förararnas lägen i olika sammanhang.
Prata med kollegor och få en bild av resandet.

Mycket finns att bygga på om jag nu skall fortsätta med det viktiga arbetet jag känner att jag har.

Kundvård.

Det och lite annat skrev jag ur mig till min goa chef.
Hon är ett bra bollplank och är tacksam över egna ideer och orädslan att prova nytt och vidareutveckla.

Blev sedan trött igen när jag fått ur mig dessa funderingar.
Kröp ner bredvid sambon som precis skulle gå upp för att jobba.
Klockan var då 3.15

Jag somnade om och vaknade när mitt lilla barnbarn ringde vid 7 tiden.
Hade då sovit riktigt tungt och känner mig lite seg och mossig nu.
Straxt åker datorn igång och dagens arbete startar.
En lång dags arbete fyllt av frågor och svar, lösningar och kunder som jag vill se glada och nöjda.

Full fart framåt med dagen

[Bild]

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards