Alla inlägg den 8 april 2018

Av Sirpa - 8 april 2018 21:10

Imorse vid 3.40 tiden gick jag upp för att köra kärestan till jobbet som började 4.27
Kom hem och lade mig att sova vidare.
Gick alldeles utmärkt då jag var så trött.

Vaknade vid 8 tiden och kände mig trött och matt. På med kaffe och värmde på omelett från dagen innan.
Fick nya krafter snart.
Lillan åt sin frukost vid tv:ns morgonbarnprogram.

Sedan klädde vi oss. Gick ner i källaren och bar fram sånt vi skulle ha med till husvagnen.
Hämtade bilen och lastade in.
Det blev ganska fullt.


For sedan till Etuna, där vår husvagn stod parkerad efter att den fått en ny pump.
Startade igång värmen direkt och det gick snabbt att få bra värme.
Riktigt bra pump.

Lillan och kusinen var inne och lekte i vagnen. De trivs båda så oerhört bra i vår vagn.

Jag ägnade tiden till att plocka in de grejer vi haft med oss till vagnen.
Köksutrustning, sängkläder ja allt möjligt som hör till vagnen.
Jag tömmer alltid vagnen helt till vinterförvaringen.

Vi grillade korv och åt en god lunch.
Även min äldsta dotter.
Fortsatte jobba i vagnen.
Åkte till Caravan och handlade matta, tältpinnar, sanervätska, toapapper och leksaker åt småttingarna, för ett presentkort jag fick förra året av min svärson.

Kusinerna överlyckliga när jag gav dem varsin Volvo med husvagn.
Bådas mammor kör ju röd volvo.

Lillans mamma kom dit och vi fikade.
Senare vid 17 tiden styrde jag hemåt.
Vi hade tidigare hälsat på deras lilla nya kyckling.
Så liten och söt. Jag fick hålla i den lilla krabaten jag med.
Har aldrig haft en så liten kyckling i handen.
Helt bedårande liten sötnäbb.

Ringde mamma från bilen, med hedset på förstås. Ringde upp innan jag rullade iväg bilen.
Körde lilla Rytternevägen hem då jag helst undviker de stressande stora vägarna.

Hämtade Apoteagrejer innan urlastning av tomma kartonger hemma.
Parkerade bilen, bar ner kartongerna i källaren och kom hem till en trött sambo.

Tog en dusch genast. Kände mig så skitig efter dagens bärande, plockande och stökandet i vagnen.
Fixade mat. Stekte på vitkål i smör och åt ost till. Fick duga då jag var så trött.
Körde disk.

Vi gjorde kväller tidigt.
Sambon måste upp 2.15 för sitt sista morronskift för denna gång.
Han fungerar inte slm människa med dessa tidiga pass.
Hela dagen är förstörd.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards