Direktlänk till inlägg 11 april 2018

Lång intressant dag

Av Sirpa - 11 april 2018 06:37

Tisdag morgon var det väckning för oss båda, trots att sambon var ledig.
Vi klev ur sängen vid 5 tiden och sambon körde mig till Enköping så jag kunde ta 6.23 bussen till Uppsala.

Han ville skjutsa mig hela vägen men jag tyckte det var onödigt.
Väntade in UL buss 804 som kom med en jätterar förare vid ratten.

Den bussen gick ända ut till depå Fyrislund i Uppsala. Jag njöt av att inte behöva köra själv.
Var framme 7.25
Gick in och hälsade och försåg mig med färskt kaffe.

Ykb utbildning. Block 1.
Väldigt intressant med dess innehåll.

Bra upplägg med mycket bra ledare.
Fint flyt med lagom raster inbakade.

Jag har själv lite svårt att sitta stilla så långa tider.
Lunch med kycklingsallad.
Jag hade med lite salami och ost som extra då jag inte åt pastan.

Var ut och andades frisk luft då också.
Ringde till Svea Inkasso och kom överens med handläggaren om en plan.
Syrran får igen en slant på skatten så då lägger jag in en summa av den.
Känns så gnidet det hela.
Hade hellre givit den pengen till bättre behövande än Inkasso.

Skönt få bort samtalet. De verkade förstå situationen och det är bra.
Ordnar detta sedan när det är aktuellt

Vad jag önskar att allt vore klart.
Syrran har fått ut 29.000 förra året i sjukbidrag och den dras det 11.000 i skatt.
Vilket land vi lever i?
Inte ens de sjuka får vara utan den höga skatt.
Nu dessutom bortgången och den gnidna processen bara fortsätter.
Allt som bara går, sugs ut ur människan.

Jag skäms över vårt land och det vi står för.

Eftermiddagen gick ganska trögt trots att utbildningen var intressant.
Hot och våld i arbetet.
Nu har ju inte vi på Swebus såna problem men det vände sig ju mera till Nobinaförarna, detta Ykb.
Vi fick vara med lite på sidan av då vi är Nobinas Fula Ankunge.

Fick åka till Enköping med en kollega på Nobina.
Jättesnällt och vi hade en trevlig prattimme som gick jättefort.

Sambon hämtade mig från Enköping.
Han var nyklippt och så fin, min egen goding.
Vad jag älskar denna man.
Jag är så lycklig att vi är ett team som fungerar så bra.
Trots att det stormar ikring oss så står vi stabila i vårt, med varandra.

Vi åkte och tog oss kaffe på Max. Han var sugen på en Shake.
Satt och bara njöt av ledighet tillsammans en stund.

Åkte sedan och tvättade våran Elsa på Circle K. Kostade inget då jag hade så mycket bonus.

Hem och kväller snart.
Lång, bra dag med fint avslut.
Hade en hel del som behövde göras hemma men struntade i det, kommer nya dagar.
Var jättetrött.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards