Alla inlägg den 3 maj 2018

Av Sirpa - 3 maj 2018 21:57

Denna medicin bör man vara försiktig med.
Biverkningen låter otäck!

Av Sirpa - 3 maj 2018 21:46

Gick upp 3.15 imorse för att jobba.
Hade sovit oroligt då det blev för kort natt.

Cyklade iväg i den kyliga, friska morgonen efter att ha pumpat bakdäcket först.
Har en behändig liten handpump.

Trampade i lugnt tempo bortåt Röda torget och vidare längs Björnövägen.
Var så sugen på att ta mig ner till Mälarens vatten att jag stannade för att se om klockan tillät det.
Hade 10 minuter till godo.

Cyklade ner mot vattnet och kunde inte låta bli att stanna till för att ta bilder.
Månen speglade sig i vattnet.
Några båtar låg i fast det inte är någon värme ännu
Denna morgon +1 grad när jag trampade hemifrån
Hade handskar på mig då det var kallt om händerna.

Cyklade med vemod i hjärtat ifrån det härliga vattnet.
Det är ju där jag ville vara.
Kom till jobbet precis i tid för att logga in.

Tog fram min buss som var inklämd mellan en annan buss och en personbil.
Det var bara att blåsa igång den bakre bussen och backa undan för att komma loss.
Sedan gå in med nycklarna igen.
Hade sedan problem med att få igång min buss. Visade sig att växeln låg i och då går det inte starta. MAN special.
Vi har inte så på de andra bussarna.

Man lär sig nåt nytt varje dag.
For iväg i tid och lastade mina kunder.
En härlig tur till Arlanda i strålande soluppgång.
Tomtur hemåt innan rast.

Fick sedan bussen sen.
Asfaltsarbeten längs färd.
Mängder med resenärer.
Åkte från Enköping med 35 resenärer.
En trevlig tur. Mycket nöjda resenärer tackade och steg ur på Arlanda.

Väl åter i Västerås körde jag bussen i depå.
Fyllde i en överträdelselapp där jag missat knappa in Startland i färdskrivaren.
Tung brottslighet :)

Cyklade sedan hem i regnvädret.
Var genomblöt när jag väl kom hem.
Ur de våta kläderna och snabbt i en varm dusch.

Åt mat och somnade en stund i soffan.
Var så trött efter denna arbetsdag.

Träffade på flera Flixbussar under dagen och de förarna vinkade så glatt varje gång som jag såg dem.
Nya ägarna :)

Mycket prat på depån och frågor i mängd om det nya som vi inte vet nånting om ännu.

Av Sirpa - 3 maj 2018 18:18

Min yngsta dotter och mitt söta barnbarn har sin husvagn stående på Öland.
Säsongsplats.

Då jag känner för att göra någonting jag mår bra av under min ensamma semestervecka.
Kärestan jobbar som vanligt.
Så bestämde jag mig för att fara ner några dagar till hennes husvagn och njuta av Öland i Maj.

Innan det är en rusning av människor dit och jag kan få ha Bödastranden för mig själv i stort sett.
Det är bara några få själar därnere vid denna tid på året.

Lade ut på fb en förfrågan om någon hade en bil att hyra ut och en vän nappade på min förfrågan.
Jag hämtar en bil på Lördag förmiddag som jag får ha under veckan sedan.

Kärestan behöver våran bil härhemma.

Så jag har börjat packa det som skall med till min vistelse där på ön.
Träning i mängd kommer det att bli.
Varje dag och minst en mil åt gången.

Sedan vill jag besöka de ställen jag tycker om.
Borgholm, Byrums Raukar, Byxelkrok, Kryddan i Löttorp och Slottsruinen i Borgholm.

Bara vara för mig själv och reda ut tankar i allt det nya som nu komma skall i samband med försäljningen av Swebus.

Jag har många saker att landa i och låta själen komma ikapp.
Bara den känslan och enorma glädjen över att min dotter fick ensam vårdnad om sin dotter.
Bort från misshandel och verbalt våld.

Jag har nog inte riktigt fattat att det är klart och över. Två års oro och kamp. Behöver få landa i detta.

Min syster somnade in för ett år sedan den 7/5 och det vill jag minnas på mitt sätt i ensamhet vid havet.

Jag funderar också på om jag skall ta med Tittis och Lovans aska och strö det i havet.
Båda kissarna älskade Öland.

Det är en hel del jag behöver få ur mig för att komma vidare i livet.
Så oerhört mycket som hänt det senaste året och innan dess också

Jag gillar ju ensamtid även fast jag älskar att vara med min älskade sambo.
Även han kan behöva tid för egna reflektioner.
Han som nyligen begravde sin far efter flera års kaos.

Så detta är planen jag skrev om tidigare.
Stannar nog till Ons-tors innan jag åker hemåt igen.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards