Direktlänk till inlägg 7 maj 2018

Njuter av allt och bara är

Av Sirpa - 7 maj 2018 11:46

Efter en lite orolig natt med sönderhackad sömn så gick jag upp vid 6 tiden.

Vaknade till vid 4 snåret av att det började rodna längs horisonten.
Lyckades somna om som tur var då det definitivt inte var färdigsovet ännu.

Tror nog att söndagen blev lite för tuff för min ork egentligen och känslan att komma hit till ön var så laddad.
Öland är ju mitt smultronställe för uppladdning av batterier. Hur gärna jag än vill ha nåt annat som ligger närmare.

Där vid 6 tiden var solen uppe en bra bit på himlen redan och det började bli varmt.
Tog på kaffe självklart, in med blodtryckstabletten i vanlig ordning.
Ut i solen och inspekterade temperaturen.

Bytte om till träningskläder och mina gamla, nötta löparskor

Ut på stranden med bara tunn jacka med för det var redan såpass varmt i solen.
Började gå bortåt Böda Sand, förbi högarna med tång.

Gick i ett tempo som kändes lagom i den stundtals tunga sanden.
Massor med svanar gled omkring ute i vattnet.

En enda människa träffade jag på under min nästan 2 timmars vandring.
En kvinna som joggade längs stranden.

Jag plockade lite skräp och kastade i soptunna då det alltid ligger nåt kvar efter människor spm bara lämnat efter sig.

Gick till kanten av Lyckesand innan jag vände åter. Ville inte ta ut mig redan första dagen.
Känner mig trött och sliten idag.

Kom åter till husvagnen med över 11 tusen steg i benen.
Det kändes i vadmusklerna att jag gått i sand.

Varje steg är nyttig för min början av träningen inför Midnattsloppet i Augusti.

Kände att detta fick räcka för denna dag.
Bytte om till bikini då det var så soligt och vindstilla.
Satte mig en stund och bara slappnade av.

Monterade ihop glasbordet jag tog med från dottern.
Fixade sedan äggröra med mozarella till frukost.
Kände att det sög av hunger i magen.

Har inte gjort många knop efter det utan det blir växelvis sola utanför vagnen och sedan vila huden inne.
Känner att det skulle vara skönt att sova en stund.

Lite svårt när grannarna bakom hamrar och skruvar, troligtvis med ett golv.
Inte störande alls men ljud som väcker när jag slumrar till.

Har ingen större motivation till nåt annat än vila nu denna dag. Får se om det blir större ork mot eftermiddagen kvällen.
Skulle behöva till affären för att inhandla lite mera ätbart.
Har så jag klarar mig idag men imorgon blir det en cykeltur till Böda Ica eller bilfärd till Löttorp.

Ligger nu i bädden i vagnen och tittar på små Sädesärlor som fångar kryp utanför vagnen, på golvet som väntar på att få ett förtält på sig i slutet av veckan.
Dotter och barnbarn kommer hit då.

Fram till dess är tiden här helt min egen.
Kärestan jobbar idag och det var på nypen att han inte hade jobbat alls då hans mage kraschade helt igår efter jag åkt hemifrån.
Han fick hjälp från Apoteket.
Men han är matt och trött idag.

Måste dessutom iväg på ett möte med den instans som har hand om hans mor, efter jobbet.
Som alltid full fart med släktens problem.
Allas hjälpreda.
Även när han själv mår pyton, det tar ingen hänsyn till det minsta.

Det ska bli skönt när hans semester börjar så han kan sticka iväg såhär som jag gjort.
Bara lämna vardagen och göra det han själv vill och känner för.

Jag ska senare mot kvällen plocka fram dotterns grill som står inpackad i en presenning i busken bakom vagnen.
Har med några goda kryddiga korvar som jag gärna vill ha.

Stora planer :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards