Alla inlägg den 9 maj 2018

Av Sirpa - 9 maj 2018 14:37

Det är väldigt lätt att vara för mycket i solen sådana här dagar.
Den gassar från klarblå himmel och en ständig bris från havet gör att det inte känns så jättevarmt.

Då vistas jag iallafall ute mest hela tiden.
Utan nåt på huvudet givetvis.
Att man aldrig lär sig.
Det blev för mycket av det goda.
Jag blev vimsig i huvudet och har nu dragit mig tillbaka in i husvagnen.

Åt en god egentillverkad kycklingsallad med osttärningar. Kvar sen grillkycklingen igår.
Perfekt med vitlökssås till, gott i värmen.
Ser nu till att dricka mineralvatten då jag troligtvis även druckit för lite under timmarna ute, med husvagnstvätt och solning.

Skönt att bara slöa till i bädden.
Innan lunchmaten var jag till servicehuset och duschade.
Håret torkar snabbt i sol och vind

Av Sirpa - 9 maj 2018 11:50

Idag kommer min dotter och barnbarnet hit till sin husvagn.
Barnbarnet skall bara göra klart sin skoldag innan lovet. Så de kommer ikväll.

Jag har tittat på vagnen sen jag kom hit och sett hur vårens smuts lagt sig på den.
Pollen och annat från träden ikring här.
Svart och grå beläggning som är viktig att få bort innan den fastnar i solgasset.

Sagt och gjort. Jag satte igång och bar vatten från servicehuset i kannor.
Hink och svamp var redan införskaffade.
En mjuk svamp och som extra verktyg en mjuk tandborste.
Satte igång och svabbade uppifrån och ner.
Nådde inte så långt uppåt taket som det behövdes men detta var bättre än inget.

Inga rengöringsmedel. Bara varmt/ljummet vatten.
Det var grönt klägg från tallarna som krypit in i vrån och hörnor. Som alger.
Då kom tandborsten till pass.
Det rann smutsvatten om vagnen och jag jobbade på. Petade med tandborsten och sköljde bort.
Hämtade mera vatten. Mycket vatten behövdes.

Fint blev det.
Se bara före och efterbilderna

Lite skräp kvar bara som kommer trilla av när allt torkat. Tallbarr och annat.

Imorgon sätter vi upp förtältet så det var bra att få rent innan dess.

Ligger nu i bädden efter att jag gjorde nåt med höften i tvätten att det gör riktigt ont
Vred mig på nåt tokigt vis tror jag. Kunde knappt ta mig till bädden, sprängvärkte så.

Tidigare under förmiddagen solade jag en stund på det hårda golvet utanför vagnen. Kan vara därifrån höften bråkar också.
Hårt underlag.
Är ju ingen ung tös längre :)

Skönt att hjälpa dotra med lite här då jag snyltar på deras husvagn.

Imorse tog jag bara en liten minipromenad på stranden. Kändes som att kroppen ville ha lite paus.
Gjorde mig en rejäl frukost på bacon och ägg. Det lade sig fint i magen.

Till lunchen kommer jag att äta något lättare.
Det är såpass varmt nu på dagen att kaffe och vatten smakar bäst.

Av Sirpa - 9 maj 2018 07:37

Som de tidigare två nätterna här på ön i husvagnen så har jag sovit jättedåligt.
Jag förstår inte riktigt vad det är men min sömn blir helt sönderhackat.

Bloggade inatt om hur jag vaknade fylld av fasa över att vara utsatt för stalking.
Vad kommer det ens ifrån?
Helknepigt.
Kanske som jag skrev att hjärnan städar på detta underliga vis.

Jag har haft rejäla terapidagar här för mig själv.
Dessutom rört på mig väldigt mycket så det kan ju ha en påverkan.
Kroppen är trött men hjärnan kör defragmentering på natten.

Lägger saker, känslor och händelser bakom mig.
Går vidare ur sorg och saknad.
Efter min lillasysters bortgång för ett år sedan och nu igår då jag strödde askan efter min Titti katt som var min livskamrat i 15 år.
Samtidigt med Lovan som jag hann känna en alldeles för kort tid.
I stor kamp med hennes mentala ohälsa.
Tron och hoppet att hela hennes själ blev till sist ett avslut i en urna.
Båda har nu fått frid i naturen här på Öland.
Jag har släppt taget om sorgen och saknaden.

Igår var min älskade sambo på möte med de nya ägarna Flixbuss.
Han ringde mig hoppfull och taggad.
Jätteroligt.
Vi har som det verkar nu kommit in i en fas av sunt nytänk.
Från att ha varit en dinosaurie som stått stilla i utvecklingen och bara kostat pengar till väldigt liten nytta.
Till att sträva framåt i det nya resetänket i vårt land och ut i övriga länder ikring oss.
Vi tror på detta.
Swebus måste hänga med i allt nytt, annars försvinner vi.

Smart av Flixbuss att köpa oss.
De har en nästan färdig produkt som de behöver skapa sitt nytänk i
Kommer att ta sin tid men de kommer att lyckas.
Det är vi helt säkra på jag om sambon.

Efter sommaren vill jag ut på vägarna igen.
Inte sitta hemma med jobbet och gå under i en börda av negativitet.
Säkert finns det annan nytta med mig också vad tiden visar.
Spännande framtid väntar och vi hoppar på det tåget, expresståget med utveckling och nytt tänk.

Hörde att de huvudsakliga frågorna bestod i på mötet, huruvida vi kommer att vara klädda, vilken färg på bussarna och annat bagatellartat.
Verkar inte riktigt gått fram hos alla vad som är viktigast i spelet.

Utveckling in i det moderna tänket.
Jag och kärestan hoppar med och ror båten.
Nu när möjligheten finns med ledare som vill satsa på oss och framtiden.

Heja Flixbuss.

Så det lossnar tankar och beslut under dessa dagar som jag vistas själv här på Öland.

Nytänk och nödvändiga avslut är det som är syftet med denna vistelse.
Jag lyckas mycket bra tycker ja

Av Sirpa - 9 maj 2018 02:39

Vaknade nu inatt av en hemsk dröm som fick mig att må riktigt dåligt.
I drömmen var det en man som trodde sig vara tillsammans med mig, fast det absolut inte var så.

Han dök upp på olika ställen och ville hjälpa mig med allt möjligt.
Han kunde stå i trappen och vänta på mig när jag kom hem.
Vakta utanför jobbet när jag var där.
Ringde mina vänner och betedde sig som att han var min partner.

Riktigt otäckt till slut för jag kom inte undan från honom någonstans.
En riktig stalker.
Jag var ordentligt rädd och vågade knappt gå ut längre för jag var rädd att han kom leende emot mig och skulle finnas för mig med allt.

Jag försökte smyga iväg dit jag skulle men undkom inte personen ifråga. Han fanns överallt. Det var vad hans liv innehöll. Närheten till mig.

Jag var livrädd till sist för han kom bara närmare för varje tillfälle.
Han struntade fullkomligt i att jag har sambo som jag älska högt.
Det fanns inte i hans värld.

Vaknade alldeles kallsvettig ur drömmen, ensam i husvagnen.
Kändes som att han var härinne i vagnen och jag hade ett skrik på väg innan hjärnan kom till sans, att det bara var en hemsk mardröm.

Så obehagligt!
Låg länge och lyssnade om det var någon utanför husvagnen.
Intalade mig själv att grannarna på två sidor också fanns i sina vagnar och jag var inte ensam.

Stressad till max i min trötthet.
Kunde inte slappna av förrän timmar senare.

Grejade med värmen i vagnen då det var lite kallt inne.
+19 är för lite tycker jag.
Förstår inte riktigt systemet i den sorten som finns i dessa vagnar.
Saknade en riktig instruktionsbok till detta.
Fick inget svar från dottern då jag frågade i Söndags när jag kom hit.

Har nu dragit upp allt och hoppas att det fungerar som det ska.
Jag är jättetrött och var ut kort för lite friskluft
En vacker sjärnhimmel mötte därute och min otäcka dröm ebbade ut så jag kunde få ro.

Läskig dröm att ha i ensamhet.
Dessutom med vetskapen att det finns människor som har det så.
Med galningar som förföljer dem.

För min del är det nog min hjärna som städar.
Då brukar drömmar dyka upp.
Storrensning i kontoret däruppe.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards