Alla inlägg den 12 maj 2018

Av Sirpa - 12 maj 2018 06:46

Ja nog är det skillnad på att vara vid havet på en camping och i storstan.
Där vid husvagnen hördes bara fåglars hojtanden, båtar långt ute till havs. Ljudet färdas långt på vatten.
Det hördes mest nattetid, som ett tryggt bakgrundsljud i tystnaden.

Här i stan är det ett inferno av ljud.
När jag kom hem trött och öppnade balkongdörren för att släppa in luft var det några barn på baksidan som for omkring i hysteriskt skrikande, bråkande och ljudnivå så hög att jag stängde igen.

De var tre men lät som en hel dagisklass.
Klart barn skall leka och busa, men detta galna skrikande och vrålande.
Sockerstinna och hyperaktiva.

Sedan trafiken. Vi bor ju vid Cityringen så det är ju en given väg att åka för alla som är ute och fredagsraggar.
V 8:or som vrålade. Jag gillar när de mullrar dovt, inte vrålar som många gör.

Alla motorcyklar som kör utan ljuddämpare.
Det är så väggarna skakar när de drar förbi.

Människor som passerar. Den normala ljudnivån existerar inte längre.
Det måste skrikas, hojtas och gapskrattas till långt in på nattens timmar.

Jag uppfattar iallafall att allt har blivit så mycket mera stimmigt.
Allt måste låta ständigt.
Tystnad eller mer dämpat ljud finns inte. Allt är uppstressat till en nivå som gör ont i själen och öronen.

Säkert var jag dessutom lite överkänslig när jag var trött och dessutom hade ont.
Det gjorde knappast saken bättre.

Låg vaken och lyssnade på larmet.
Kärestan kom hem vid 23 tiden.
Trött även han efter ett långt arbetspass i värmen.
Jag somnade vid 23.30 tiden tror jag.
Då var det full aktivitet på stan ännu.
Vi har fönstret på glänt då det är så varmt.

Nu har jag intagit dagens första kopp kaffe.
Ställde mig på vågen och kollade om något hänt med vikten under de dagar jag hade min aktiva tid på Öland.
Ett kilo av vikten är borta men inget annars.
Kroppsfettet står på samma läge.

Går snart in i vecka 7 med Lchf.
Händer inget i stort sett.
Jag vet inte hur länge till jag bryr mig i detta.
Visst, magen mår bättre men jag vill ju ner i vikt.
Jag unnar mig ingenting utan äter strikt av det jag får.
Rör mig mycket och ändå händer ingenting.
Vikten rör sig upp och ner 1-2 kg från dag till dag så det är väl vätskan som ändras i kroppen.

Fettet biter sig kvar men ändå har kroppen format till sig snyggare.
Inget direkt löst fett utan det sitter på bra ställen.
Skulle behöva få veck 5 kg sen är jag nöjd.

Lyckan är ju att jag inte har svullnaden och smärtan i magen
Så helt klart har det en effekt med den biten.
Detta gör att jag inte ger upp ännu.
Kommer att slarva med kolhydrater i helgen och det gör jag medvetet.

Eller inte, vi får se.
Har köpt jättegod grillkorv som är helt ok.
Det är ju brödet som är min stora passion.

Nåja, jag lider inte nånstans.
Bär ju inte mängder med extravikt utan det handlar mest om att trivas och vara lättare i löpträning.

Till hösten skall det vara borta för då vill jag vara snygg och bekväm i min bussuniform igen.
Lämnar kundsupport bakom mig då jag vill leva igen, glad och inte nedtryckt av negativa mejl.

Idag bär det iväg till vår husvagn i Malingsbo.
Kärestan kommer att hämta vovve från hans matte. Matte behöver vovvevakt och för oss är det bara härligt att ha honom.

Jag åker i Vofflon dit om några timmar och ser över så allt är ok.
Behöver kolla till myrläget om de tagit sig in i vagnen
Håller tummar och tår att Myrr och dosorna fått dem att försvinna.

Annars har jag jobb att se till att elininera dem innan vi kan bo där.

Jag är ledig till och med tisdag.
Sedan åter i jobb med full kraft.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards