Alla inlägg den 13 maj 2018

Av Sirpa - 13 maj 2018 21:18

Idag har det varit grymt varmt och mitt i detta var det nödvändigt för mig att bygga upp vårt fina vindskydd.

Kände att vi var så uttittade av en del grannar som ständigt hade sina ögon åt vårt håll.
Säkert blev det bara så utan att de tänkte på det själva.
Men jag upplevde det jobbigt.

Dessutom hade jag sedan innan planerat in en hörna med sittplatser och parasoll.
Ett krypin som vi fick ha för oss själva.

Satte igång och byggde på den innan lunch.
Blev lite plock med snören och pinnar så allt skulle vara rakt och fint.
Sitta ordentligt förankrat ifall det skulle blåsa framöver.

Jobbade med detta mitt i gassande sol.
Gick undan ibland och drack vatten.
Värmde på lunch åt oss.
Resterna från grillningen dagen innan.
Fortsatte sedan jobba på med vindskyddet.

Kärestan och vovve åkte iväg hemåt.
Jag jobbade vidare och gjorde klart hörnan.
Blev hyfsat bra.

Nu känns det mera att vi har en egen gård framför tältet.
Bra grillplats och avskildhet.

Kände mig lite konstig i huvudet när jag gick iväg till servicehuset och fixade disken.
Mycket disk som jag valde bort att greja med medans kärestan och vovve var här.
Det var ju bara ett dygn.

Förstod när jag nästan var klar med disken att jag höll på att få solsting.
Yr, matt, kallsvettig och det blev underligt i synfältet.
Diskade klart och gick till husvagnen.
Drack kallt vatten.
Kändes lite bättre. Torkade disken och sedan bar det av ner till sjön.

Ännu yrare än tidigare och det var bråttom för att bli nersvalkad. Var alldeles matt och kände mig vimsig på nåt konstigt vis.
Ner i vattnet, dök ner så huvudet blev nerkylt.
Flera gånger och det började klarna i tanken igen.

Var jättetrött när jag till sist gick upp och åter till husvagnen.
Tog foto på en söt Kopparorm som stannade till när jag pratade med den.

Tog mig lite salt att äta efter ombyte till torrt. Kände mig utmattad.
Det var väldigt nära solsting idag.
Otäckt.
Vad kan jag göra om jag skulle tuppa av här ensam.
Ingenting.

Av Sirpa - 13 maj 2018 19:05

Igår Lördag då kärestan anlände hit till husvagnen med vovve, så hade han med sig en födelsedagsblomma åt mig.

Fyller ju 13/5 men han ville ge den genast.
Packade upp en stor och vacker krukväxt som jag aldrig förut hade sett, eller ens hört talas om.
Underbar färg på blommorna.


Sökte reda på vad det var för sorts växt och det visade sig vara en Tulpanmeja.
Hör till släktet Ingefärsväxter och nära släkt med Gurkmeja.
Riktigt kraftfull och härlig.

Kommer att plantera om den i en större kruka med mera jord att växa i.
Den kommer pryda sin plats på balkongen hemma.

Min älskling vet att jag tycker om de lite mera ovanliga blommorna.
Precis som nu.
En jättefin present som gjorde mig så glad

Av Sirpa - 13 maj 2018 18:03

Åkte i Lördags morse med Vofflon till Malingsbo camping, där vår husvagn står på säsong.
Åkte via Ica Maxi och köpte med lite smått och gott till helgen.
Morotskaka i två smarriga bitar från deras bageri.
Jag fyller ju år på Söndag och tänker unna mig något med lite socker och kolhydrater i.

Ja, jag vet att det straffar sig men det tar jag.

Kom till husvagnen vid 10 tiden och först av allt blev det till att hälsa och prata med våra grannar.
Ett par med vovven Vilma från Strängnäs.
Jättetrevliga människor.
Härligt med bra grannar.

De berättade att det dagen innan dragit in ett fruktansvärt åskoväder över campingen
Blåste stormvindar och det flög grejer överallt.
Folk höll fast sina tält och några kastades omkull när blixten slog ner i gräsmattan på campingen
Riktig oreda hade den ställt till med.
Regnet hade vräkt ner och det såg jag spår av i vårt tält.
Mattorna blöta och det hade blåst in löv och annat skräp fast allt var stängt.

Gick in i vagnen och kunde konstatera att myrorna inte hade flyttat in medans vi inte var där.
Nån myra kröp omkring och jag tog genast bort den.
Satte sedan igång att skura bort Myrren från förtältsgolvet då vovve skulle komma.
Han får inte inandas myrmedel.Eller råka slicka i sig.

Packade in alla saker och kläder, mat som var med. Städade efter stormens framfart utanför tältet.

Nån timme senare anlände kärestan med vovve. Oroligt och stressigt första timmarna innan han lugnade ner sig.
Gick runt på campingen så han fick bekanta sig med omgivningen.
Vovvar överallt.

Senare på eftermiddagen grillade vi.
God köttig korv och hamburgare, champinjoner på spett.

Vi valde att äta min födelsedagsmidsag under Lördagen.
Söndagen skulle bli för stressig för det då vovve skulle hem till sitt och kärestan hem för jobb Måndag morgon.

Jättegott med hamburgare.
Jag åt bröd och det var synden jag utsatte mig för.
Sedan till kaffet delade vi på en bit morotskaka. Den var delikat.
Vovve fick självklart egna grillade korvar
Det hör till.

Tog flera promenader denna dag.
Jag badade i sjön då det blev svettigt av allt jobb och det var varmt.
När kvällen kom var jag riktigt trött.
Blev snabbt kyligt när solen gått ner.
En vacker kväll

Tog en sista promenad för dagen med besök på servicehuset.
Det är så lugnt och behagligt på den här campingen.
Just nu är det mycket snickra golv och bygga upp sommarens boende.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards