Direktlänk till inlägg 13 maj 2018

Åter i Malingsbo

Av Sirpa - 13 maj 2018 18:03

Åkte i Lördags morse med Vofflon till Malingsbo camping, där vår husvagn står på säsong.
Åkte via Ica Maxi och köpte med lite smått och gott till helgen.
Morotskaka i två smarriga bitar från deras bageri.
Jag fyller ju år på Söndag och tänker unna mig något med lite socker och kolhydrater i.

Ja, jag vet att det straffar sig men det tar jag.

Kom till husvagnen vid 10 tiden och först av allt blev det till att hälsa och prata med våra grannar.
Ett par med vovven Vilma från Strängnäs.
Jättetrevliga människor.
Härligt med bra grannar.

De berättade att det dagen innan dragit in ett fruktansvärt åskoväder över campingen
Blåste stormvindar och det flög grejer överallt.
Folk höll fast sina tält och några kastades omkull när blixten slog ner i gräsmattan på campingen
Riktig oreda hade den ställt till med.
Regnet hade vräkt ner och det såg jag spår av i vårt tält.
Mattorna blöta och det hade blåst in löv och annat skräp fast allt var stängt.

Gick in i vagnen och kunde konstatera att myrorna inte hade flyttat in medans vi inte var där.
Nån myra kröp omkring och jag tog genast bort den.
Satte sedan igång att skura bort Myrren från förtältsgolvet då vovve skulle komma.
Han får inte inandas myrmedel.Eller råka slicka i sig.

Packade in alla saker och kläder, mat som var med. Städade efter stormens framfart utanför tältet.

Nån timme senare anlände kärestan med vovve. Oroligt och stressigt första timmarna innan han lugnade ner sig.
Gick runt på campingen så han fick bekanta sig med omgivningen.
Vovvar överallt.

Senare på eftermiddagen grillade vi.
God köttig korv och hamburgare, champinjoner på spett.

Vi valde att äta min födelsedagsmidsag under Lördagen.
Söndagen skulle bli för stressig för det då vovve skulle hem till sitt och kärestan hem för jobb Måndag morgon.

Jättegott med hamburgare.
Jag åt bröd och det var synden jag utsatte mig för.
Sedan till kaffet delade vi på en bit morotskaka. Den var delikat.
Vovve fick självklart egna grillade korvar
Det hör till.

Tog flera promenader denna dag.
Jag badade i sjön då det blev svettigt av allt jobb och det var varmt.
När kvällen kom var jag riktigt trött.
Blev snabbt kyligt när solen gått ner.
En vacker kväll

Tog en sista promenad för dagen med besök på servicehuset.
Det är så lugnt och behagligt på den här campingen.
Just nu är det mycket snickra golv och bygga upp sommarens boende.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards