Alla inlägg den 16 maj 2018

Av Sirpa - 16 maj 2018 20:30

Denna arbetsmorgon gick jag upp vid 6 tiden. Ville hinna lägga färg i utväxten i håret och duscha, innan jag skulle cykla till Hässlö.
Där hade jag tid kl 9.00 hos en jättebra kvinnlig läkare.
Mina öron, näsa och hals skulle kollas.
För att utesluta neurologiska biten med det jag hade i vintras.

Inget felas på mig utan allt det jag genomled i höstas och vintras är stressrelaterat.
Kropp och knopp fixar inte den enorma press som varit på jobbet.
Med tajta körtider och ett enda jagande på sekunder ständigt.

Detta gjorde mig sjuk.

Cyklade lättad hemåt.
Hjälpte en äldre dam som ramlat med rollatorn på Ö mälarstrand när jag kom cyklande förbi.
Det gick bra. Hon var mest arg på sin gubbe bara :)

Kom hem och drack kaffe innan det var dags att logga in i datorn.
Det var inte så bara.
Under min semester hade lösen gått ut och jag måste kontakta IT support.
Fick ett tillfälligt lösen så jag kunde sköta mitt jobb.

Mängder med ärenden låg och väntade.
Kände stressen komma krypande men lyckades intala mig att allt inte hänger på mina axlar.
Satte igång och jobbade, lugnt och metodiskt.

Öppnade fönstret helt på kontoret, ut till balkongen.
På så vis kändes det som jag var ute och med allt oväsen från vägen så kändes inte jobbet så ensamt.

Jag känner när jag sitter med ärendena att mina dagar är räknade.
Efter sommaren återgår jag till körning på heltid istället.

Supporten är inte min grej.
För mycket negativt hela arbetsdagarna.
Ensamarbete i moll kan man säga.
Jag får inget positivt någonstans ifrån i detta arbete.
Visst blir kunder nöjda och glada över att vi bryr oss om dem.
En självklarhet från mig som är servicemänniska.

Busskörningen ger så mycket mera glädje och där kan jag suga i mig positiv energi från våra resenärer.
Skrev till gruppchefen om mina tankar.

Att jobba på depån blev ju ingen hit då nätkapaciteten är så låg att det knappt går att jobba.
Långsamt och hackigt. Fastnar stup i kvarten.
Så kan jag inte jobba.

Imorgon är det körning som gäller.
Börjar redan 3.42 så jag måste isäng tidigt.
Ska gå upp 2.15

Av Sirpa - 16 maj 2018 06:30

I Söndags hade jag min sista dag av semesterveckan. Måndag kompledig och tisdagen helt naturlig fridag.

Nu är jag hemma igen efter rekreationstid både på Öland och vid vår egen husvagn i Malingsbo. Toppen med båda ställena.
En del jobb men mestadels vila, promenader, bada och baravaratid.
Jätteskönt.

Igår lämnade jag, tillsammans med dotter och barnbarn, ett hett Malingsbo.
Det var så grymt varmt att jag mådde dåligt.
+29 i skuggan när vi gjorde klart för avfärd.

Sköljde av lånebilen med hink, svamp och kannor med vatten jag bar från servicehuset.
Tömde husvagnstoaletten.
Säkrade vagnen för avfärd.
Många smådetaljer att tänka på.
Tror att jag glömde stänga takluckan men det gör inte så mycket.
Ska vara om det blir väldigt slagregn att det då regnar in lite.
Inte värre än så. Kan vara bra med lite luftombyte i vagnen.

Åkte via Oxbron, Uttersberg, Kolsva till Köping.
Tankade fullt där. Vår överenskommelse.
Full tank åter som jag fick den till mig.
Mycket bra.
Åkte sedan vidare via Valskog till Arboga.
Kul att uppleva gamla minnen från tiden jag körde buss där.
Från depå Köping för VL.

Det gjorde kärestan också på den tiden.

Träffade kort min räddande ängel som lånat mig bilen, där jag återlämnade den.
Världens raraste, hjälpsammaste människa.
Har alltid varit sådan.
Kärestan kom och hämtade mig och de saker som skulle hem.
Min fina födelsedagsblomma var också med.

Vi for förbi Öb och handlade lite.
Jag behövde hårfärg.
Utväxten skiner grå, värre än nånsin mot min solbruna hud. Håret växer så grymt fort.
Alltid mera på sommaren.

Köpte också insektsspray för att sedan ta bort de myror som ännu traskar omkring i husvagnen.
Inte många men ändå. Jag villa inga alls ha där.

Kom så hem och lastade ur. Kärestan parkerade Elsa Saab i garaget.
Vore det inte för den hopplösa parkeringssituation så skulle jag kunna ha en Sommarbil.
Men det kostar minst 1000:- i månaden.
Det har jag inte råd med.
Bilköp, skatt, försäkring och parkering.
Alldeles för stora pengar i förhållande till hur mycket bil jag behöver.

Väl hemma fick jag skura balkongen direkt.
Den var gul av pollen. Så äckligt.
Gick inte att gå ut där förrän jag gjort rent.
Packade upp grejerna.
Var så trött och påverkad av värmen.
Riktigt jobbigt.

Vi värmde på en fryst pizza och åt vid tv:n sedan. Det var hockey på tv som kärestan ville se. Jag plockade med mitt.
Kände mig febrig.
Gick och lade mig vid 22 tiden. Till dånet av grannens sk musik.
Han kör samma sekvens i nån låt, om och om igen så det skallrar i tavlorna på väggen.

Skönt att vara hemma igen, samtidigt vemodigt att veckan är över.
Nya tag nu med jobbet.
Försöker med gott mod att ge mig in i alla klagomål och reklamationer igen.

Kommer att försöka jobba mera från depåns dator så jag inte behöver ha allt det negativa hemma.
Varvat med körning och det känns bra.
Har kördag på Torsdag och två dagar kundsupport, ledig helg framför.
Lagom start med tre dagars jobb.

Först idag skall jag till läkaren.
Fick en tid hos nån privatklinik på Hässlö.
Hade ju remiss sedan 6 månader tillbaka på öron, näsa och hals.
Min tinnitus skall kollas upp.
Den är hemsk när jag är i stress.

Så kör jag igång arbetsveckan.
Jobb till i mitten av Juni innan två semsterveckor väntar.
Tillsammans med kärestan.
Han börjar sina 4 veckor i början av Juni.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards