Direktlänk till inlägg 16 maj 2018

Öppet kontorsfönster

Av Sirpa - 16 maj 2018 20:30

Denna arbetsmorgon gick jag upp vid 6 tiden. Ville hinna lägga färg i utväxten i håret och duscha, innan jag skulle cykla till Hässlö.
Där hade jag tid kl 9.00 hos en jättebra kvinnlig läkare.
Mina öron, näsa och hals skulle kollas.
För att utesluta neurologiska biten med det jag hade i vintras.

Inget felas på mig utan allt det jag genomled i höstas och vintras är stressrelaterat.
Kropp och knopp fixar inte den enorma press som varit på jobbet.
Med tajta körtider och ett enda jagande på sekunder ständigt.

Detta gjorde mig sjuk.

Cyklade lättad hemåt.
Hjälpte en äldre dam som ramlat med rollatorn på Ö mälarstrand när jag kom cyklande förbi.
Det gick bra. Hon var mest arg på sin gubbe bara :)

Kom hem och drack kaffe innan det var dags att logga in i datorn.
Det var inte så bara.
Under min semester hade lösen gått ut och jag måste kontakta IT support.
Fick ett tillfälligt lösen så jag kunde sköta mitt jobb.

Mängder med ärenden låg och väntade.
Kände stressen komma krypande men lyckades intala mig att allt inte hänger på mina axlar.
Satte igång och jobbade, lugnt och metodiskt.

Öppnade fönstret helt på kontoret, ut till balkongen.
På så vis kändes det som jag var ute och med allt oväsen från vägen så kändes inte jobbet så ensamt.

Jag känner när jag sitter med ärendena att mina dagar är räknade.
Efter sommaren återgår jag till körning på heltid istället.

Supporten är inte min grej.
För mycket negativt hela arbetsdagarna.
Ensamarbete i moll kan man säga.
Jag får inget positivt någonstans ifrån i detta arbete.
Visst blir kunder nöjda och glada över att vi bryr oss om dem.
En självklarhet från mig som är servicemänniska.

Busskörningen ger så mycket mera glädje och där kan jag suga i mig positiv energi från våra resenärer.
Skrev till gruppchefen om mina tankar.

Att jobba på depån blev ju ingen hit då nätkapaciteten är så låg att det knappt går att jobba.
Långsamt och hackigt. Fastnar stup i kvarten.
Så kan jag inte jobba.

Imorgon är det körning som gäller.
Börjar redan 3.42 så jag måste isäng tidigt.
Ska gå upp 2.15

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards