Alla inlägg den 23 maj 2018

Av Sirpa - 23 maj 2018 21:10

Jag älskar vår stora härliga balkong.
Just nu är den jobbig med allt pollen som måste skuras bort var och varannan dag.

Jag ligger efter med blommor och odlande.
Har hittills bara haft en av murgrönorna som överlevde vintern där.
Sedan tillkom den underbara Melonmejan som sambon gav mig på födelsedagen.

Idag var jag och yngsta dottern till trädgården i Hökåsen. Jag hade som plan att inhandla mängder med blommor.
Så blev det nu inte för de hade inte alls det jag sökte.

Åkte därifrån med två blommor och två tomatplantor.
Det får räcka sålänge.
Jag åker ju till husvagnen i några dagar och då behöver inte kärestan ha en mängd växter att hålla reda på.

Planterade om det jag köpt och är jätenöjd så långt.

Vår fina balkong är gjord för att grönska och blomma.
Det kommer den att göra i sommar.
Jag har bara två veckor semester och sedan har jag full koll på de växter som kommer boa där

Av Sirpa - 23 maj 2018 20:20

Den allergiska reaktionen runt mina ögon läker ihop fint
Vattenblåsorna under höger öga har torkat ihop och nu flagnar huden.
Det stramar och sticks.
Lite svårt att låta bli och pilla på flagorna.
De släpper inte ännu, så jag måste låta bli dem.

Tröttheten hänger kvar men nu har jag trappat ner på dosen antihistamin som läkaren sade att jag skulle göra när det började bli bättre.

Gillar inte att vara ute i solen ännu.
Solglasögon på hela tiden.
Var med min dotter och handlade idag och det var lite jobbigt.
Dels var jag så trött men sedan tittade folk lite skumt på mina stackars ögon som aåg så eländiga ut.

Som alltid när en människa är lite avvikande.

Av Sirpa - 23 maj 2018 06:57

Nu är det tredje dagen som jag går på allergimedicinen.
Inte är jag då vacker direkt :) med de nu torkande fläckarna och partierna runt ögonen.
Ser att det som var vattenblåsor börjat flagna.Har nu på morgonen försiktigt smort in den delen för att hjälpa huden läka igen.

Medicinen, antihistaminet hjälper helt klart och det är jag så glad över. Svidandet och nästan all klåda är borta.
Men jag är så trött!

Igår jobbade jag extra många timmar vid datorn med supportärenden och slocknade i soffan en timme, efter jag ätit.
Lite zombielikt tillstånd hela kvällen sedan.
Orkade ingenting.

Hade hela dagen så konstig känsla.
Som att varje öga haft en ram runtikring
Säkert svullnaden som gjorde detta.

Ut var jag inte alls. Vistas i solsken helt uteslutet.
Jag är tacksam att inte behöva köra buss såhär. Dels för måendet men också att utsätta mig för fläktarna i bussen. Den gassande solen och mötet med kunderna.
De skulle säkert undra varför jag såg så hemsk ut.

Tacksam också över att inte behöva sjukskriva mig. Sitta vid datorn fungerar ju fast det är jobbigt.
Har inte råd att vara sjukskriven igen.

Det skall bli så skönt att bli av med detta så jag kan vara ute och må gott.
Vill ju ut på mina långpromenader i solen.

Min käresta kom hem sent igår då hans buss inte ville hem från Arlanda.
Han fick lämna den där och ta sig hem med nästa buss.
Varje dag någonting som jäklas med bussarna.

Hoppas Flix snart tar över rodret helt och ser till att vi får det vi behöver för att fungera som bolag.
Alla börjar vara väldigt trötta på det som nu är.
Semestern är nära och alla är slutkörda.

Jag själv jobbar full dag idag i supporten och på eftermiddagen kommer yngsta dotter och barnbarn hit.
Vi skall ut och handla mat och blommor till vår balkong.

Torsdag full dag med jobb, kärestan har ledig dag. Efter jobbet kör han mig till Malingsbo då jag har tre dagar ledigt.
Kommer vara där dessa dagar medans kärestan har jobbhelg.

Då kan jag vila ut efter denna sabla pärs.
Förhoppningsvis har det läkt runt ögonen för jag vill bada i sjön.

Har nu intagit medicin och morgonkaffet.
Straxt startar jag igång datorn och betar av ärenden som väntar på utredning och kompensering.
Mycket jobb väntar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards