Alla inlägg den 28 maj 2018

Av Sirpa - 28 maj 2018 21:26

Idag efter jobbet tog jag bilen och åkte till Plantagen på Hälla och införskaffade ett helt gäng med blommor.
Dessa bloggar jag om senare.
De står samlade på balkongen och väntar på omplantering.
Fixar det imorgon efter min körning.

Då ska jag njuta i fulla drag av allt vackert jag köpt.

Från Plantagen köpte jag också gula jättefina rosor.
Så fräscha.
Ville köpa röda till min käresta men de var så slitna och ofräscha.
Gula blev det hem till honom och till syrrans viloplats.

Åkte ut till kyrkogården efter min blomshopping.
Rensade bort högt gräs runt stenen och arrangerade till blommorna.
Det fanns fina sen tidigare.

På vägen därifrån såg jag något färgglatt och det visade sig vara en hel odling av Rhododendron som blommade i olika färger.
Jättevackert.
Se bara och njut, som jag gjorde.

Så vackert och fridfullt.
Hovdestalund kyrkogård i Västerås

Av Sirpa - 28 maj 2018 04:05

Redan vid 2 tiden vaknade jag inatt.
Efter drygt 3 timmars sömn bara.
Genomsvettig och kissnödig efter allt jag drack under kvällen.
Blir mycket vätskeintag när det är så varmt hela dagarna.

Dessutom var jag påverkad ordentligt igår av värmen vid husvagnen.
Mådde illa, lite yr och huvudvärken som krävde tabletter för att mota bort.

Säkert därför det kändes som att jag kokade inombords då jag vaknade inatt.
Termostaten i kroppen var satt ur spel, överhettad helt enkelt.

Gick upp 2.15 när kärestan skulle upp för att fara till jobbet.
Fixade till en hel kanna kaffe då han skulle ha med thermosen också.
Gott med en kopp där på natten.
Öppnade balkongdörr och fönster i hela lägenheten för att få in den svala nattluften.

Satte igång att torka bort pollen överallt inne och på balkongen.
Trasan helt gul direkt.
Det skulle behövas lite regn för att stilla ner naturen. Nu är det pollen och damm överallt.
Så skönt att få bort det.
Luften kändes genast lättare inomhus.

Vi pratade om min kärestas analkande semester. Han skulle behöva komma hemifrån alla måsten.
Bara iväg och göra det han vill, utan tider och krav.
Nu har han efter denna dag tre arbetsdagar till.
Så väl unnat honom att slippa allt som har med jobbet att göra.

Jag föreslog att han vilar helgen och sedan bara styr dit näsan pekar.
En hel vecka har han ledigt själv först.
Sedan har vi två gemensamma.
Efter det har han ännu en ensam vecka då jag jobbar för fullt igen.

Han åkte iväg till dagens tjänstgöring vid 3.15 tiden.
Jag kröp ner i sängen igen.
Ligger nu och lyssnar på fåglarna som lever rövare utanför huset.
De har bråda tider nu och sover nog inte långa stunder de små liven.

Ska försöka få fatt i John Blund några timmar till.
Inte lätt när det redan är ljust ute och min hjärna är i full gång.

Tankarna går mycket till jobbet.
Funderingar över framtiden, hur den kommer se ut med nya ägarna och deras planer med Swebus.
Än är det gamla ägarna som styr över oss.
Hoppet ligger i de nya ägarnas nytänk och som personal drömmer vi om att få ta mera plats.

Vårda personalen och ge de rätta verktygen för jobbet så tar vi hand om kunderna.
Precis som Richard Branson säger.

Både jag och kärestan vill ha en väl fungerande arbetsplats med struktur och samarbete.
Vi är bägge arbetsmyror men vi behöver en ordning och ett bra ledarskap.
Inte ett velande och svajande som varken vet eller har intresse för hur vi fungerar i vår trafik.
Bussar som är servade och hela.

Vi vill kunna ge det kunden vill ha.
En fantastisk service med personal som trivs i det vi levererar.
Ett resande i bekväma, hela och rena bussar.

Det är inte svårare än så.

Men utan de rätta verktygen fungerar inte detta.

FlixBus, ge oss det vi behöver för att kunna utöva vårt arbete på bästa tänkbara vis!!
Snabba på för att ta över oss så det blir en ordning.
Vi vet killar att ni kan det här.
Det har ni visat i hela europa.

Ett modernt proffsigt utfört resande vill vi kunna leverera.

Ge oss scheman som fungerar för oss som människor.
Ta tillvara det vi som individ kan prestera, efter den egna dygnsklockan.
Jag är morgonmänniska och min man är kvällsmänniska.

Tänk att få arbeta de tider som våra hjärnor presterar på topp.
Vilken drömtillvaro.

Vi får se vad som händer.
Tiden går och vi går på knä och hankar oss fram i det som nu råder
Vi far illa och det rejält.
Dag för dag väntar vi på att något skall hända för att vår tillvaro skall ändras.

Jag själv har framför mig ett telefonsamtal att ringa i mitten av Augusti.
Kommer jag att lämna Swebus för gott eller blir jag kvar.
Något annat väntar, om jag väljer att ta steget.

Det svaret har Flixbus i sina händer att bära.
Hoppet lever i att det kommer bli en förändring i en snar framtid.
Vi har redan väntat för länge...

Vi finns här och väntar, med vår vilja, vårt mod och kompetens.
Använd dessa egenskaper väl så ser ni vad som händer.
En liten gnista bara så flammar vi upp och brinner, levererar och uppfyller drömmar och förväntningar.

Det vi just nu jobbar och verkar i förgör våra själar, släcker allt vi trott på.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards