Alla inlägg den 29 maj 2018

Av Sirpa - 29 maj 2018 21:18

Sommaren innebär mycket barfotagång för mig. Har alltid gjort.
Nu denna sommar, då det är så varmt och torrt har jag fått problem med fnasigt torra fötter som gör riktigt ont kvällstid.

Det har bildats en hård hud.
Som elefanthud.
På kvällarna har jag smort in dem.
Flera gånger då det bara försvann det jag smorde med.

Riktigt törstiga fötter med andra ord.

Nu ikväll gjorde jag något som min yngsta dotter gav mig iden till.
Smorde in fötterna rejält och sedan in med dem i varsin plastpåse.

Det tog inte lång stund förrän jag fick ta av påsarna och smörja in dem igen.
Allt hade sugits in på en liten stund.

Jag hoppas dett hjälper för det gjorde ont att ha på skor i jobbet idag.
Sista timmarna var det som eld i dem.
Så grymt torra.

Kör denna behandling ett par kvällar så får vi se om det blir bättre

Kärestan hade roligt åt mig när jag gled omkring som bambi på hal is inne i påsen när jag gick.

Kul att testa lite annorlunda metoder.
Bara det hjälper, det är viktigast.

Av Sirpa - 29 maj 2018 19:11

Imorse cyklade jag hemifrån redan 2.50
Jag ville se vattnet, båtarna och känna den sköna svala morgonen innan jobbet och dagens hetta.

Gillar dessa tidiga mornar.
Harar överallt och fåglar letar mask på gräsmattorna. Måsar skränade ut över vattnet.

Cyklade förbi Resecentrum, till Lillåudden.
Stannade vid vattnet och tittade på något djur som simmade i vattnet.
Vet inte om vi har bäver i Mälaren vid stan eller vad den kunde vara för djur.
Bråttom hade den.

Cyklade vidare förbi Kokpunkten till Öster Mälarstrand.
Inte en människa nånstans.
Månen lyste så fint att den speglade sig i vattnet.

Kom till jobbet med ett lugnt och harmoniskt sinne.
Jätteskön morgonmeditation.

Påbörjade min arbetsdag med att ta emot tidningarna från killen som körde ut buntarna.
Säkerhetskontroll på bussen...
Rullade igång min kördag

Av Sirpa - 29 maj 2018 02:36

Vaknade före väckningen idag.
Den stod på 2.30 och jag vaknade 1.45
Kärestan snusade vidare medans jag smög upp.

Ut i köket, på med kaffe.
Balkongdörren upp och ner med markisen inför dagens solgass.
Vill skydda de nya blommorna som står kvar i sina odlingskrukor.

Har framför mig idag den härliga uppgiften att plantera allt jag köpte hem igår.
Först iväg och köra två vändor till och från Arlanda med resenärer.

Har ont i magen. Den har inte vaknat ännu.
Tar med mig av gårdagens pastasallad till lunchen som är tidig idag.
Redan vid 7.30 tiden.

Det var ett tag sedan jag körde nu.
Hoppas jag kommer i uniformsbyxorna.
Har ju inte direkt brytt mig i formerna på några veckor nu.
Lchf fick jag lov att lämna då jag mådde så illa av allt fett till sist.
Sen har jag inte brytt mig.
Äter det jag vill och känner för.

Kämpade på i två månader med Lchf innan jag gav upp.
Inget som passar mig.
Jag har mina egna metoder när jag nu känner motivation att dra igång.

Nu ska jag i brallorna oavsett och cykla till jobbet. Börjar 3.42 idag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards