Alla inlägg den 6 juni 2018

Av Sirpa - 6 juni 2018 19:59

Nästa vecka börjar min semester och vi tänkte ta en kryssning veckan därpå.
Försökte boka idag men det är stängt

Får göra ett försök imorgon.

Av Sirpa - 6 juni 2018 17:21

Vaknade redan vid 5 tiden imorse.
Tog mitt morgonkaffe på balkongen i frisk luft och tystnad.
Så skönt att kunna andas där utan grannarnas cigarettrök.

Diskmaskinen hade inte skött sitt jobb ordentligt så jag hade ett tag att göra med handdisk av allt ur maskinen.
Gjorde ren filtren ordentligt och lämnade dem borta medan jag körde ett rengöringsprogram.
Då var problemet borta.

Det hänger kvar strul med diskmaskinen sen jag gjorde iordning Lchf mat med smör.
Nu borde det sista vara bortspolat.
Mysigt att handdiska. Det är ju som terapi för mig.

Satte mig sedan vid datorn och drog igång Kundsupportjobbet för denna dag.
Det var rejält med ärenden som låg och väntade på mig.
Satt sedan timme efter timme och bara jobbade på.
Pausade för kaffe med sambon när han gick upp vid 8.30 tiden.

Fortsatte jobba och blev bara mer och mer uppgiven och nedstämd av allt negativt.
Detta jobb är jag innerligt less på.
Det tar ner mig mentalt av att sitta ensam och svara på allt och vara så positiv och uppmuntrande hela tiden.

Augusti blir sista månaden jag jobbar med detta. Vill inte mera.
Jag är ju en glad människa som vill trivas med det jag uträttar.
Det gör jag inte vid en dator hemifrån i ensamhet.

Åt en snabb lunch med vegoburgare som var lätta att göra iordning.
Jobbade vidare och mådde bara sämre för varje timme som gick.

Efter mina 8 timmar stängde jag ner och tog mig en kaffe och glass.
Lade mig i soffan och kände hur frusen och trött jag var.
Sambon var ute och letade efter firande av Nationaldagen som han kunde fotografera.
Det var fattigt med firande.
Rapmusik på Djäkneberget och tal av sossepolitiker var vad han hittade.

Jag firade med att ta mig en tupplur på soffan, med filt på mig och tv:n på.
Låg så när sambon kom hem vid 17 tiden.
Han hade varit ut till Sundbyholm och även Strömsholm, där det var hästtävlingar.
Sist av allt då Djäkneberget.

Vi gör ingen större väsen av den dag som så många länder firar med pompa och ståt.
Svenskarna verkar skämmas för sitt land och gör inget med firande.
De skall ju vara så lagom och neutrala i allt.

Visst, jag firade inte heller men det var på grund av att det för mig var en vanlig arbetsdag.

Har nu firat lite med en kopp gott kaffe och en liten kaka.
Känner mig tung i huvudet efter arbetsdagen.

Två arbetsdagar kvar och sedan är det semester. Busskörning imorgon.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards