Alla inlägg den 9 juni 2018

Av Sirpa - 9 juni 2018 22:39

Idag har jag haft den underbara glädjen att träffa min älskade, saknade Tittis dubbelgångare.
En kissefröken som genast kände hur mycket hon betydde för mig.

Se bara på bilderna
Den första bilden är min Titti

Av Sirpa - 9 juni 2018 13:38

Igår efter jobb, skoshopping och andra ärenden bar det iväg till bad.
Vi åkte till Vadgropen som jag tycker är så skön att simma omkring i.
Vattnet så klart och friskt, alltid lite kyligt.
Toppenskönt efter en arbetsdag och svettiga timmar i butiker.

Kärestan var faktiskt den som var först i vattnet så jag tog lite bilder på hans första bad för den här sommaren.
Han gillar inte när det är kyligt, men nu var vi så varma att det kändes jätteskönt.

Jag bytte om till bikini och gick i direkt efter.
Detta var verkligen belöningen efter dagens arbete.
Kändes som att allt stress och oro bara släppte taget och försvann ner på botten av sjön.

Det kom nyfikna småfiskare och aimmade ikring oss.
Inte ens rädda när jag försökte peta på dem i vattnet.
Gled bara lugnt undan.

Vi badade till kroppen började kännas kylig.
Gick upp och torkade, bytte om och bestämde oss för att köpa med kvällsmat hem.
Beställde pizza från Moes på Vinggatan.
Bästa pizzerian i stan.
Jättegod, vällagad mat och toppenservice.

Kom hem och njöt av pizza Indiana och pizzasallad på våran härliga balkong.
Alldeles lagom att dela på en pizza.



Tog det bara lugnt ett tag efter att ha hängt upp badkläderna.
Packade sedan upp det vi handlade innan.

Sedan tog jag mig an och provade skorna jag hade fyndat.
Tog foton på dem.
Jag var som ett barn på julafton med allt det nya som jag unnade mig.
Skorna kostade mig 900:- endast.
Hade kostat så mycket mera innan prissänkning.

Mot kvällen blev det kaffe och bakelser som var saftiga och jättegoda.
Dem hade älsklingen köpt på dagen när han handlade, för att vi skulle fira att även min semester börjar nu.

Sedan var klockan så mycket att vi degade i soffan, spelandes Wordfued, med tv:n igång och bara idisslade allt gott vi ätit.

Skönt med vetskapen att vi är lediga tillsammans mitt i den sköna varma sommaren

Av Sirpa - 9 juni 2018 11:38

Fredagens kundsupport fick avsluta denna vecka innan två veckors semester.
En jobbig dag med mycket plock i de kundärenden jag hade under mina vingars beskydd.

Avslutade en del och andra fick jag förbereda inför överlämning till kollegor att slutföra då jag är ledig.
Pyssel och plock, mycket tankeverksamhet och koncentration.

Stängde ner dator och plockade ihop allt på kontoret.
Stängde jobbmobilen och lade undan
Riktigt skönt med känslan att lämna över ordning och reda i ärendena till andra.

Hade jobbat hela dagen med studentflak fyllda med skrikande, festande ungdomar åkande förbi på vägen utanför. Har ju fönstret helt öppet mot balkongen när det är varmt.

Vi tog oss en fika jag och sambon, som varit iväg och fixat med bilens hjul.
Obalans och pyspunka.
Han hade också handlat hem matvaror under dagen. Det jag skulle gjort i måndags då ryggen sade stopp.

Vi åkte ut till Erikslund.
Raka spåret in på en skobutik.
Valde ett tag och det slutade med 4 par skor som 3 par var på rea.
Perfekt för min ekonomi.

Blev ett par boots till kyligare dagar.

Sedan floppande sandaler
Skönt att ha till stranden och bara skräpa med när jag behöver gå ut snabbt och kort utanför.

Sedan ett par svarta, lite glittriga skor.
Lite modell ballerina men ändå inte.

Sist av allt ett par mjuka, sköna hopp i skor som jag blev jätteglad i.
Just för att de är så mjuka.
Den kommer jag nog använda vid busskörning sedan

Jag har ju inte lätta att hitta skor då mina fötter kräver storlek 41.
Känner att de enda skor som funkar bäst för mina fötter är typ träningsskor.
Men det vill jag ju inte ha till klänning.

Det var i samma butik som min käresta visade mig den handväska som jag sedan blev förälskad i och han köpte den åt mig som semestergåva :)

Så himla härlig väska!
Längtar efter att få använda den.
Två fack invändigt och en liten sidoficka med dragkedja.
Precis det jag ville ha.

Åkte sedan vidare för att inhandla det vi behövde från Öb.
Kom hem med lite mer än det var tänkt.

Snabbt hem igen och bar in varorna.
Badkasse med, vatten och sedan till bad.

Det får bli ett eget inlägg.
Så fint där

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards