Alla inlägg den 10 juni 2018

Av Sirpa - 10 juni 2018 21:54

I eftermiddags när vi kom hem efter att ha tittat till husvagnen så lade jag mig en kort stund för att vila så somnade jag.
Kände mig lite yr stundtals under dagen men reflekterade inte mer än så över det.

Sambon var ute och grejade med bilen och när han kom in var jag alldeles dåsig. Blek och kallsvettig.
Det var då +31 grader ute.
Tryckande varmt.

Tog mig en kall dusch och kvicknade till litegrann. Gjorde iordning mat åt oss.
Vi åt lite senare mot kvällningen och jag mådde lite illa.

Hade slumrat in två vändor till på soffan innan dess.
Jag blir bara mer och mer känslig mot höga temperaturer på sommaren.

En dusch till innan sänggång.
Mådde illa igen då det bolmades cigaretter på grannbalkongen. Flera stycken som rökte.
Fick stänga allt på den sidan men det kom in i vår lägenhet ändå.

Ligger nu i sängen alldeles kallsvettig och kroppen matt och lite darrig.
Körde igång diskmaskinen iallafall så det är klart till vi åker imorgon.
Spindelgumman fick en smal, hög glasburk med vatten in till sig så det inte torkar ur så snabbt i värmen.
Hon har riktigt tropiskt klimat hos sig nu i terrariet.
Superbra.

Sambon har packat sin väska och jag gör det klart imorgon.
Vi blir ju borta så kort tid så det behövs inte mycket med i denna värme.

Hoppas mitt mående blir bättre över natten.
Det har ordnat sig tidigare iallafall.
Sömn och ett svalare sovrum på natten.
Fönstret står ju öppet hela natten

Balkongblommor och växter har fått extra vatten och kärl som de kan förse sig ur när det behövs.

Ska bli skönt att åka iväg lite under semestern och göra nåt kul

Av Sirpa - 10 juni 2018 14:28

Vi har just nu inte lust eller tid att vara vid vagnen i Malingsbo.
Imorgon ska vi åka till Linköping och gå på Flygvapenmuseet.
Bor i Norrköping.

Så idag tog vi en åktur till husvagnen för att kolla hur den mådde.
Alla grannar var på plats och vi berättade att vi sticker på lite semester.
De kommer hålla koll på vårt.

Allt var ok där och det gjorde mig trygg.
Märktes att det blåst rejält.

Vi valde sedan att åka ner till sjön och bada båda två.
Det är en härlig sjö.
Parkerade vid kanten bara och hoppade i efter ombyte.

Det var jätteskönt i vattnet.
Varmt idag +28 i skuggan.
Sedan åkte vi hemåt igen med mig vid ratten
Stannade till i Sura och köpte varsin French hot dog och kall dryck.
Både lite hungrig och rejält törstig på något svalkande i värmen.

Det var loppis vid Ok i Sura och vi satt på en bänk en bit ifrån och åt våra korvar.
For sedan vidare hemåt

Skönt att få vagnen inspekterad och tryggt med de goa grannarna.

Av Sirpa - 10 juni 2018 07:57

Vår lediga helg bara fortsätter med bra inslag. Förmiddagen städade jag hemma medans sambon tvättade bilen.
Sedan åt vi en god lunch i lugn och ro hemma.

Vilade en kort stund på soffan.
Jag hade dessutom lagt i färg i utväxten i håret som verkade under städningen, som sedan avslutades med en lång välbehövlig dusch.

Efter den korta vilan for vi ut till Hälla och inhandlade Svenska Jordgubbar.
Så goda!

Åkte ut till våra goda vänner P och C i Hagen. De bor så fantastiskt fint utanför stan med härligt hus och underbar, blommande och grönskande tomt.

Kärt återseende. Vi hade inte setts sen i vintras.
Vi gick ner till sjön direkt för bad då det var så varmt. P åkte på en smidig elcykel som han inköpt för att komma ut mera hemifrån.

Livet har varit och är ännu stentufft för detta par efter att P råkade ut för den hemska bussolyckan mellan Sigtuna och Märsta.
Där hans buss blev rammad av en större personbil.
P hade inte en chans att undkomma den påkörningen och allt var fruktansvärt jobbigt.
Idag lever han med en benprotes och vidare operationer i det andra benet som läkarna kämpat med för att han skall kunna behålla.

Den olyckan blev en total omställning för dessa älskade rara människor.
De kämpar tillsammans framåt.
Inrättar sitt liv efter omständigheterna.
I min värld sådana vardagshjältar.

C och jag badade en stund i Mälaren medans gullegubbarna pratade på bryggan.
Tycker om dem båda mycket och trivs i deras sällskap
Fin brygga vid vattnet bara 250 meter från deras hus.

Gick tillbaka till huset. Dukade fram fika med glass och jordgubbar.
Satt sedan i skuggan och pratade.

Jag var så lycklig över deras katt som genast kom fram till mig och hälsade, kelade och puffade på mig.
Så lik min egen Titti som jag saknar så
Hon höll sig hela tiden ikring oss och strök vid mig ofta.
Lilla sötnosen

Vi skojade om att hon nog hänger med oss hem i bilen sedan.

Det var högsommarvarmt och snart var det dags för poolen.
C och jag gick i igen och gubbarna roade sig med lite whiskey som njutning.
Vi hade jättetrevligt.
Jag lägger inte ut bilder på C och P utan deras medgivande. Därför är det bara jag i poolen.

Senare hämtade vi stenugnsbakad pizza och åt tillsammans.
Där fick vi tips om ännu ett bra matställe i stan. C och jag hämtade maten.

Tiden gick och vi hade mycket att prata om.
Framförallt de andra tre då de en gång i tiden jobbade på samma arbetsplats.

Kul att höra om gamla minnen och tokigheter.

Jag blev nyfiken på huset bredvid deras som stod tomt.
Troligtvis sålt nu.
Drömläge så nära Mälaren.
Med egen pool och bastu.
Lagom stort och bra grannar :)

C ska ordna med visning om det är möjligt.
Där har det bott en mycket god vän till dem som gick bort.

Jättefint hus som jag föll för.

Vi skulle aldrig ha råd att köpa det men drömma kan man ju göra.

Vi åkte hemåt vid 21 tiden. Trötta, mätta och glada över timmarna med dessa två härliga människor.
Jag är så glad att det går framåt för dem och att livet sakta ordnar upp sig.

Nästa besök måste bli snart
Sambon och jag måste bli bättre på detta med att ha vänner att umgås med.
Det ger så mycket att bara sitta och ventilera livet.

Kanske kommer jag att börja jobba för det företag som dessa tre redan gjort tidigare.
Det får sommaren utvisa.
Bollen ligger hos arbetsgivaren våran

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards