Alla inlägg den 11 juni 2018

Av Sirpa - 11 juni 2018 21:10

Vi lämnade hemmet imorse vid 8.30 och styrde mot Linköping.
Stannade och tog en kaffe utanför Norrköping och bytte förare.
Jag tog över ratten.

Vi åkte en lite mindre väg mot Linköping då sambon ville ha bilder på Elsa tillsammans med sina gamla släktingar.

For sedan vidare till Flygvapenmuseet.
Började med att gå och äta en god lunch.
Vi åt underbart goda Vildssvinsvallenbergare med mos och lingon.

Kändes fantastiskt att vara tillbaka hit.
Vi var hit förra sommaren och då var det så rörigt och stimmigt med massor av härjande ungar överallt
Blev liksom ingen ro att insupa den speciella historiska atmosfär som råder här.

Nu fick vi tillfälle till det.
Förundrades över alla dessa otroliga flygplan som visades.
Tog en hel del foton.
Kunde gå omkring och ta in allt det jag såg.
Känna på planen och fantisera om de turer de gjort under sin aktiva tid.
Det som faschinerade mest var DC 3:an som sköts ner av ryssarna 1952.

Den kommer jag att blogga om senare.
Behöver smälta intrycken först.

Efter några timmar satte vi oss ner och vilade fötterna med kaffe.
Gick en vända till på den delen som trollband oss mest. Sambon tog mera foton.

Köpte minnen och souvenirer från butiken.
Kändes bra då museet inte tar något inträde alls.

Nöjda och belåtna åkte mot Norrköping och hotellet vi skulle bo på.

Av Sirpa - 11 juni 2018 07:12

Denna sommar är helt otrolig med sin värme och torka.
Varje dag är klänningdag och det trivs jag väldigt med.

Men som igår då min kropp sade ifrån och termostaten inte riktigt hängde med så blev det jobbigt.
Mår dåligt som tusan när det händer.

Har nu sovit och återhämtat mig under nattens timmar.
Väldigt varmt i sovrummet också tills nattens svalka hittade in igenom det öppna fönstret.

Hörde mot de tidiga morgontimmarna att det regnade ute. Välkomnande som det nu varit.
Hoppas det regnade även där det brann i skogar och mossar.

Nu på morgonen känner jag mig piggare men medtagen. Magen är kraschad några timmar innan allt obehagligt lämnat min kropp.
Brukar bli så vid värmeslag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards