Alla inlägg den 12 juni 2018

Av Sirpa - 12 juni 2018 21:36

Jag har nu idag fått samtal från +686 ... vilket är Kiribati om man kollar landskod.

Lurendrejeri!!!

Svara inte! Ring inte upp!!

Av Sirpa - 12 juni 2018 09:05

Måndag kväll somnade jag ovaggad i den sköna sängen på Scandic i Norrköping.
Vi hade varit många timmar på Flygvapenmuseet och jag hade efter att vi checkade in på hotellet, även varit iväg och inhandlat snacks och annat vi behövde inför vistelsen på hotellet.

Hade varken ork eller råd att äta på hotellet.
Köpte med sushi som vi åt med mycket god aptit. Jag älskar ju wasabi och ingefära så sambon gav mig även sin del av dessa två.

Vi fick byta rum också så tv kanalerna inte ville fungera i det rum vi först fick.
Kändes bra i övrigt också med bytet då vi bodde på marknivå först.
Kändes otryggt.
Vi fick istället nån våning upp och ett ljusare, trivsammare rum som vätte mot innergård istället för utåt stora vägen.

Läget är inte ett första val för mig med detta hotell. Jag föredrar antingen natur, vatten eller stadsbild från fönstret.
Nu fick priset avgöra denna gång och det blev här, Scandic Nord.

Somnade gott med fönstret öppet för värmens skull. Skönt med frisk luft.
Sambon var vaken längre.

Vaknade tidigt av måsarnas bråk utanför hotellet. Somnade om igen och vaknade 5.45 Smög upp. Tog på bikini,klänningen över det, packade ner badlakan och mobilen.
Gick ner till receptionen, skulle köpa kaffe där i automaten med gokaffe.
Fick ta gratis så det blev en dubbel espresso.
Frågade om poolen. Den öppnades inte förrän 9 men hon sa att jag kunde gå ner dit och hon låste upp.

Jättegulligt!
Jag tog av mig klänningen och gled ner i det kalla vattnet.
Underbart skönt med en simtur tidigt på morgonen. Liten pool men jätteskön för en badsäl som jag.
Tyst, svalt och själavårdande stund.
Bara jag, poolen och känslan av semester och frihet.


Tog sedan en dusch, bytte om och satt kvar en stund innan det var dags att gå upp till kärestan som nu hade vaknat i sin säng.

Måsarna hade tydligen väckt honom och han var inte glad över den tidiga väckningen 6.30
Vi skapar lite olika förutsättningar med våra mornar. Jag njuter och sambon lider.
Han är ju kvällsmänniska.

Efter en timme gick vi ner för att äta frukost.
En välsorterad buffe bjöds det på som var bra. Det hade regnat inatt så vi satt inne i restaurangen.
Bilden är över den stora altanen.

Lyckades självklart avmagnetisera nyckelkortet med mobilen så städerskan hjälpte oss in.
Rart av henne att finnas för oss.

Idag har vi Kolmårdens djurpark på programmet.
Vi har köpt ett tvådagspass dit så vi inte behöver känna nån stress.

Min andra semesterdag har nu börjat och just nu tar jag mig lite starkt kaffe till och en bit god bulle som följde med från frukostbuffen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards