Alla inlägg den 13 juni 2018

Av Sirpa - 13 juni 2018 07:34

Började ju som jag skrev i ett tidigare inlägg, min dag med poolbad på hotellet och en skön dusch.

Vi åt en god frukost innan avfärd till Kolmårdens djurpark.
Vi köpte ett tvådagars pass för att inte behöva stressa oss igenom allt.

Parkerade en bit bort på den stora parkeringen för att slippa dörruppslag på Elsa. Så vanligt med dessa på stora parkeringar.
Vi ställer alltid bilen en bit bort på sådana.

Gick in. Började med den långa rulltrappan upp för att spara steg, som vi skulle få många av denna dag.

Sedan vandrade vi runt och såg på alla djuren som bodde längs gångvägarna.
Sambon tog foton i mängd och jag när det var möjligt.
Många djur var så långt bort att det inte var nån mening.
Bra att de har stora ytor att vara på.

Lodjuret tittade lojt på oss och Järven showade för oss.

Gick vidare och tog bilder.

Vid ett ställe var det presentation av de härliga djuren som bodde tillsammans i just det hägnet.
Tapiren hade en bebis som inte var ute just då, mor och barn vilade inomhus.

De djur som bodde där var tex Mara, Kapybara, Nandu och Vikunja.
Marorna hade också små bebisar. Som små kaninungar.
Nandun såg ut som en mindre struts.
Kapybaran ser ut som ett stort marsvin.

De gillade verkligen sin skötare som kom in till dem och presenterade sina älsklingar.
Alla flockades ikring henne.


Vi var sedan hungriga och valde att stanna vid ett matställe med underbaraste utsikten.
Buffe serverades. Bara att äta och må gott
Satt ute och förundrades över alla människor som stressade ikring oss.

Vi fortsatte vår vandring inne i parken och dagen var lång så min blogg får bli i flera delar. Det är också mycket intryck att smälta.
Vi åkte linbana och såg en hisnande rovfågelshow som jag älskade.
Det får bli i nästa inlägg

Så mycket vackra bilder har jag att lägga ut.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards