Alla inlägg den 18 juni 2018

Av Sirpa - 18 juni 2018 23:01

Idag efter att vi grejat klart hemma, storhandlat och packat, så åkte vi till husvagnen.

Det var en blåsig dag. Molnigt mest hela tiden.

Jag hade med några blommor som behöver vatten dagligen. Ville ha dem med till vagnen då jag kommer att vara kvar några dagar.
Sambon far hem imorgon.
Han skall iväg till Stockholm med en av sönerna.

Lastade in det som var med.
Fixade gokaffe och fikade innan jag sorterade in matvaror och kläder dit de skulle.

Så skönt att se hur myrorna försvunnit.
Måste varit myrdosorna som gjort verkan.
Har ju 4 stycken under husvagnen.

Gick ner till sjön och badade medans sambon grejade med sin fotosida på datorn.
Det var skönt i vattnet.
Vi hade tänkt att grilla idag men det satte blåsten stopp för.
Vågade absolut inte tända grillen då det är så torrt.

Fixade maten på spisen istället.
Jättegott ändå. Diskade efteråt.
Det var så konstig vind idag.
Ena stunden kavlugnt för att i nästa stund blåsa så det slet i tältet och vagnen ruskade.
Håller på även nu när jag skriver detta. 23.00 på kvällen.

Det är så tyst och lugnt på campingen.
Bara några grannar är här.



Av Sirpa - 18 juni 2018 22:41

Lägger ut några bilder som min sambo tog på mig när jag kelade med Rockor.
Det var i Kolmården.
Jag trivdes och det syntes, eller hur :)

Av Sirpa - 18 juni 2018 16:45

Nu tror jag att det kom fram vad jag är allegisk emot.
Ögonen förstörda imorse när jag vaknade.
Gjorde jätteont!
Huden under och runt ögonen är blossande röd, irriterad och svidande.
Under ena ögat är det vätskefyllda blåsor.

Igår sminkade jag mig och lade först på en creme runt ögonen
Det måste vara den som ställer till med eländet.
En creme jag köpt från Apoteket.
Något ämne i den tål inte min kropp.

Det är tur jag har tabletter hemma.
Tog två direkt imorse.
De tar ju inte bort smärtan.

Vilken tur att vi inte bokat in oss på något mera under min semester.
Vill knappast visa mig ute såhär.

Så himla trist!

Gick in i innehållsförteckningen för cremen så jag kan lokalisera vad jag inte tål.
Den var så gedingen att det är omöjligt få fram vilket ämne det är.

Inte var den billig heller.
Jag trodde att det som såldes på Apoteket var bra grejer.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards