Alla inlägg den 19 juni 2018

Av Sirpa - 19 juni 2018 21:09

Idag har jag varit ute på Näckrosjakt vid den fina tjärnen våran vagn står vid.
Det blommar vackra exemplar en bit ut i vattnet som jag inte kommit åt att fotografera med mobilkameran.
Skulle behövt sambons Nikon till det.

Fick bara till lite oskarpa bilder.

Var först till receptionen och unnade mig en glass.
En 88:an fick det bli.
Pratade en stund med Micke i receptionen om foton och han visade några underbara foton han fått till häromkring.
Han fångade tillfället helt enkelt med morgondimma och allt.
Riktigt vackert.

Nu är det kväll och vinden har lugnat sig.
Dagen har varit riktigt jobbig med fruktansvärda kastvindar som slitit och dragit i förtältet så husvagnen skakat.

Vid ett tillfälle hörde jag hur det small ute i tältet och jag såg hur mattor flög.
Vinden tog sig under presenningen och förtältsmattan. Slet tag i dem och vek undan allt så de mindre mattorna flög iväg.
Jag har lagt grejer längs hela kanten nu så inte vinden kommer under.

Ändå var tältet stängt. Skulle inte sagt nåt om dragkedjan var uppe och vinden kom in i tältet och lyfte allt.
Nej den sökte sig under.

Så konstiga kastvindar.
Såg hur grannens sittgrupp ute blev ommöblerad.

Stressad över att behöva hålla vakt hela tiden har gjort att jag nu är jättetrött.
Tog en promenad då innan glassen på campingen och det låg grejer lite varstans som blåst iväg från boenden.
Jag lät dem ligga då jag inte vet vems plats de blåst iväg ifrån.

Hoppas det är lugnt inatt så jag får sova.
Känner att det behövs

Av Sirpa - 19 juni 2018 18:09

Jag är ju så van vid att ha med Titti katt på husvagnssemestrarna. Nu finns Titti bara inbäddad i mitt hjärta.

Min sambo är van att ha vovve överallt.
Vi är helt utan både kisse och vovve och det är inte alls kul.
Så grymt tomt.

Tittar på minnen från tidigare år på Fb där Titti är med mig.
Det var inget annat som gällde än hon och jag.
Våra semestrar på Öland i husvagnen.
Hon och jag njöt så av vår tid tillsammans.
Världens bästa katt och livskamrat.

Saknar henne så!

Av Sirpa - 19 juni 2018 15:21

När sambon åkt iväg hemåt ägnade jag mig åt lite hushållssysslor i vagnen.
Skakade sängkläderna.
Tömde toan och satte upp en stormlina på förtältet för att skona den från blåstens slitningar.

Sambon ringde och berättade att det blåst hemma också rejält
Det hade varit en massa grenar och skräp på vägen när han åkte.
Hemma var det en blad och annat skräp som blåst in på balkongen.
Blommorna klarade sig tack vare att de amplar vi hade var hos mig vid vagnen.
Tog ju med de känsligaste för blåst och torka hit.

Försökte få fart på tv:n med att byta antennuttag till ett annat i vagnen.
Den säger hela tiden att det saknas antenn när vi provade igår
Funka inte det heller
Felet sitter på taket i antennen. Får kolla det när blåsten avtagit.

Värmde på mat åt mig
Tog med kaffekopp och lade mig i sängen
Vart så trött av det att jag somnade.
Sov kanske 30 minuter.
Jätteskönt.
Allergitabletterna gör mig säkert tröttare.

Vaknade av att det ryckte till kraftigt i vagnen. Blåsten lät mig inte sova på dagen heller.

Tänkte gå till sjön och bada om en stund.
Jag hoppas att vinden mojnar till kvällen.

Av Sirpa - 19 juni 2018 13:04

Det är just nu lite underligt väder här i Malingsbo.Molnen far över himlen, sol ibland och grym blåst mestadels av tiden.
Blåste hela natten så vår sömn blev inte speciellt sammanhängande.

Svårt att somna när det skakade i husvagnen av att vinden tog tag i förtältet.
Det blåser från olika håll hela tiden, säkert beror det på att campingen är i en dalsänka.
Den blåst som kommer ner här får en fart likt en centrifug.

Blåsten slungas runt runt för att sedan försvinna.
Lite läskigt stundtals då man inte vet hur stark vinden är och heller inte riktigt vilket håll den kommer ifrån.

Då sömnen blev sönderhackad blev det att vi inte vaknade förrän 8.30 på morgon.
Båda vimmelkantiga och definitivt inte utsövda.
Blåsten hängde i fortfarande.
Korta stunder helt vindstilla och tyst.
Sedan hördes det i träden att något var på väg ner i dalen, innan det sedan nådde oss.

Just nu när jag skriver dessa rader är det lugnt men jag hör längre bort att det är på väg igen straxt.

Funderar på att sätta upp mina stormlinor jag har kvar sen Ölands stormar vid havet.
Då kan jag känna mig trygg med blåsten.
Tre linor på framsidan så håller allt ihop utan fara.
Väntar en stund till.

Sambon åkte nyss hemåt då han skall till Stockholm med sin äldsta son imorgon.
De skall till Naturhistoriska museet.
Sonens önskemål.

Jag blir kvar här vid vagnen till Torsdag hade jag tänkt.
Vädret ser inte ut att bli någe vidare men jag badar ändå. Det hindrar inte mitt badsug.
Var ner en sväng till sjön efter frukost imorse.
Kallt och skönt i vattnet.

Tänkte ägna tiden åt bad, promenader, bokläsning. Korsord och skriva ner tankar i bloggen. Klippa lite gräs och njuta av att vara ute utan cigarettstank, som det är hemma på balkongen.

Det är mycket som rör sig i huvudet då jag snart börjar jobba igen.
Vårt liv är i Standbyläge sålänge vi väntar på besked från FlixBus om vad som kommer hända med oss.
Idag vet vi ingenting och det är jättejobbigt för oss.

Jag vill inte ha det så och funderar på allvar att gå över till ett annat bolag.
Jag måste få ha struktur i arbetslivet.
Sambon känner på precis samma sätt.
En oro som förgör oss långsamt.

Att inte få någon information är det värsta som finns. Att inte få till oss ett enda ord om vad som kommer att hända.

Så jag har en hel del tankar och beslut att fatta. Jobb finns överallt så det är ingen oro alls. Ett företag väntar på svar från mig som jag behöver leverera i mitten av Augusti.
Det lutar starkt åt till att jag lämnar Swebus och går över till dem.
De värdesätter erfarenhet och arbetsvilja.
Vill ha medarbetare som jobbat i branchen i många år.

Vi har ju våran stora gemensamma dröm.
Att kunna få arbetstider som passar för att kunna välkomna en fyrtassad ny familjemedlem.
Båda vill vi bli med valp.
Vi behöver en till i vårt liv för att det skall kännas komplett.

När vi tagit steget för att ta in en valp i vårt liv, vill vi ha en struktur så den lilla kan landa i ett lugn och en familjeharmoni.
Vovven kommer att leva med oss i många många år.
Då måste arbetetstiderna fungera.

Vovve behöver aktiveras dagligen och den tiden måste avsättas oavsett.
Så som vi slits nu i jobbet så finns inte orken till mycket annat än just bara jobb.

Semestern är snart över för mig.
Sambon har en vecka till efter att jag börjat.

Var till Servicehuset tidigare, hämtade vatten och lyckades få ett trevligt foto på en fjäril.
Det växer fina ängsblommor överallt på campingen.
Riktig midsommarkänsla.

Jag vill inte vara kvar här över midsommar då jag vet att det blir mycket fylla på campingar den helgen.
Det utsätter jag mig inte för.
Fulla skräniga människor som dagen efter kravlar omkring bakis och ångerfyllda.

Sambon får hämta mig på Torsdag.
Lugnast så.
Vi är hemma istället och får väl åka nånstans för att se folk dansa runt fallosymbolen och hoppa fram som små grodor :)

En rolig sed som inte många ens vet utsprunget till.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards