Direktlänk till inlägg 19 juni 2018

Somnade så skönt

Av Sirpa - 19 juni 2018 15:21

När sambon åkt iväg hemåt ägnade jag mig åt lite hushållssysslor i vagnen.
Skakade sängkläderna.
Tömde toan och satte upp en stormlina på förtältet för att skona den från blåstens slitningar.

Sambon ringde och berättade att det blåst hemma också rejält
Det hade varit en massa grenar och skräp på vägen när han åkte.
Hemma var det en blad och annat skräp som blåst in på balkongen.
Blommorna klarade sig tack vare att de amplar vi hade var hos mig vid vagnen.
Tog ju med de känsligaste för blåst och torka hit.

Försökte få fart på tv:n med att byta antennuttag till ett annat i vagnen.
Den säger hela tiden att det saknas antenn när vi provade igår
Funka inte det heller
Felet sitter på taket i antennen. Får kolla det när blåsten avtagit.

Värmde på mat åt mig
Tog med kaffekopp och lade mig i sängen
Vart så trött av det att jag somnade.
Sov kanske 30 minuter.
Jätteskönt.
Allergitabletterna gör mig säkert tröttare.

Vaknade av att det ryckte till kraftigt i vagnen. Blåsten lät mig inte sova på dagen heller.

Tänkte gå till sjön och bada om en stund.
Jag hoppas att vinden mojnar till kvällen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards