Alla inlägg den 20 juni 2018

Av Sirpa - 20 juni 2018 16:36

Pratade nyss med sambon som var på väg hemåt från Stockholm.
Kollade om han orkade hämta hem mig idag. Det skulle han göra.

Känner att jag fått nog av vistelsen här för denna gång.
Har haft ont i magen ända sen jag rensade gräs runtom vagnen.
Det släpper när jag ligger ner, efter en stund.
Har ju ingen lust att ligga på rygg hela tiden utan fortsatte med rensandet och fick det klart.

Nu ligger jag här igen med smärtor i mellangärdet.
Fick en hel del gjort innan jag måste ge mig en stund och ligga raklång.
Packat alla blommor, kläder och torrvaror.
Stängt gasolen och låst skuffen.
Diskade det lilla som blivit.

Täckte över grillen med en filt för att slippa få den skräpig.
Har inte ens kunnat grilla de goda korvar som var med på grund av den förbaskade blåsten.
Nu är det dessutom molnigt, småregnar och så kyligt att även jag bär jacka.

Tar hem en del grejer saker jag har större användning för på balkongen hemma.
Vi är ju så sällan här ändå.

Det som nu är kvar och göra är att tömma toan, det lilla som blivit.
Inget ska ligga där och gona till.
Rent vatten bara och sanermedel.
Kylen ska tömmas, stängas av och lämnas lite öppen med papper i så den håller sig torr och fräsch.
Brukar lägga in en rengöringsservett som doftar citron.
Viktigt att dörren står på glänt.

Städar gör jag inte för det blåser in skräp hela tiden i förtältet.
Får städa ändå nästa gång jag kommer hit.

Vad jag förstått så finns det städning av balkong hemma att göra.
Blåsten har ställt till det där med.

Vet inte alls när jag kan komma hit igen.
Nya schemat har ju jobb varannan helg så våra ledigheter är förstörda.
Därför känner jag också att det är lika bra att sälja vagnen.
Hinner ändå inte använda den.

Kostar mer än det smakar med säsongsboende på nästan 10.000 när vi inte kan utnyttja det.
Likaså betala för vinteruppställning.

Så tråkigt när en arbetsplats skall förstöra så kapitalt.

Kanske skaffar vi en annan husvagn när jag blir pensionär.
Fast som Löfven planerar så lär det dröja innan man har råd att gå i pension.
Våra pensionspengar används till annat.




Av Sirpa - 20 juni 2018 13:45

Börjar få lite nog av ensamheten vid vagnen.
Saknar min käresta.

Har inte direkt hållit mig stilla sen jag gick upp ur sängen.
Bytte om till badkläder, gick ner till sjön efter min sena frukost.
Tvättade håret i sjövattnet som mitt hår mår så himla bra utav.

Det var ganska kyligt att bada.
Uppfriskande och så vackert ut över vattnet.


Ingen risk att jag får sällskap vid sjön när det är så kallt och blåsigt.
Jag är nog den enda som badar på campingen
De flesta går omkring med jackor på sig.

Sommar är bad för mig. Oavsett väder.
Blåser det storm och vågorna går höga låter jag bli förstås.
Men som nu när det var full sol från klarblå himmel.
Kände mig fräsch och ren efteråt.

Började att rensa bort det långa gräset som växt upp när vi inte varit här
Min kantsax har gått sönder så jag rensar som ogräs, alldeles intill och under vagnen.
Kort gräs ger mindre med kryp.

Tänkte plocka med gräset under dagens lopp, lite i taget.
Får ont i magen av att sitta på huk, ihopkrupen.

Gick iväg och diskade det som blivit.
Det fick sedan lufttorka på bordet i vagnen.
Tog med en kanna vatten och fyllde i tanken.
Går inte åt mycket då jag bara använder det för att spola toan och tvätta händerna.

Det är mera liv och rörelse på campingen idag. Det klipps gräs och fixas inför Midsommar.
Folk blir nästan rädda då de inte ser att jag är i vår vagn, när ingen bil står utanför.

Fick vid lunchtid ta på mig träningsbyxor, topp och strumpor.
Började få ont i lederna av blåsten då jag bara gick i klänning.
Är nog inte mer än 13-14 grader i luften och blåsten till det.

Yngsta dottern ringde från Öland.
Där var det varmt och vackert.
Inlandsvindar så det som är här får även de på Öland känna av.

Kärestan skickade foton från Naturhistoriska.
Cosmonova stod på tur där efter lunchen.

Lagade till korv och äggröra till mig själv som mat.
Ligger nu som en padda under en skön pläd i bädden.
Dricker kaffe och äter chokladkaka.
Schweizernöt som är favorit.
Radion står på lite dämpat.

Det har mulnat på ute. Får se vad det utvecklas till.
Tyckte mig se på vädeleksrapporten att det kunde komma regn idag.
Det visar sig.
Jag ligger bra där jag ligger och påverkas varken av regn eller blåst.

Kanske tar jag mig en tupplur.

Skönt att ha bloggen då jag inte är social alls fysiskt här.
Plockar för mig själv.
Den enda jag vill umgås med är min käresta.
Han kommer imorgon

Av Sirpa - 20 juni 2018 09:22

Lyckades till sist somna om och sova i två timmar till denna morgon.
Vaknade vid tvåtiden inatt och var uppe/vaken i 4 timmar.

Tror att min kropp fått den vila den behövde under de 1 1/2 vecka jag nu haft semester.

Tog min andra frukostkopp med kaffe och bara kurade ner mig i bädden igen.
Blåsten har kommit igång igen men som tur inte så kraftiga byar som igår.
Kanske har det inte kommit igång ännu.

Njuter av att vara avslappnad och att ha tältdörren öppen utan att tältet hotar lyfta.
Det är knallblå himmel dessutom.
Blir säkert en skaplig dag idag vädermässigt.

Idag tänkte jag städa lite i vagn och tält.
Mycket skräp driver in när det blåser.

Diskterapi vid tillfälle då jag känner för det.
Fylla i några kannor i vattentanken på vagnen.
Såg imorse när jag gick promenaden till sjön att det kommit en del till sina vagnar.
Säkert kommer många fler idag.

Börjar känna själv att det är dags åka hem till stan. Saknar sambon och det finns dessutom sysslor hemma jag vill få klart innan jobbet börjar på Måndag.
Idag är han iväg med sonen och det är bra.
De behöver umgås.

Tänkte packa klart det som skall med från vagnen redan idag så är det färdigt.
Vill inte glömma kvar nåt viktigt.

Snart kommer jag starta igång denna dag med att ta ett bad i blåsten.
Ser att det varit ut en del och fiskat vid tjärnen. De var ute tidigt redan.

Av Sirpa - 20 juni 2018 04:45

Inte kunde jag somna om efter att ha vaknat på natten.
Låg ett tag och vände och vred på mig i bädden. Tittade ut, såg att solen var på väg upp.

Tänkte att jag kanske får fatt i John Blund efter en promenad ner till sjön.
Lite fina foton på soluppgången kändes helt rätt just då.
På med kläder, ut i den kyliga morgonen.
Klockan visade på straxt innan 4.

Inte en själ ute vid den tiden.
Gick bort förbi receptionen, ner till sjön.
Solen tittade fram igenom träden.

Såg så magiskt vackert ut med det tidiga solljuset mot stranden och träden i skogskanten

Det växte gula näckrosor på stranden.
De hade säkert varit i vattnet tidigare som sjunkit undan de varma torra veckorna vi nu hade bakom oss.

Fortsatte gå förbi stranden, in i skogen för att ta mig hemåt igen.
Kände mig lite frusen där i den tidiga morgonen.
Redan då hade det börja blåsa lite.
Det vindstilla vackra var över och jag ville hem, in i min varma husvagn.

Så skönt att kliva ur kläderna, ner i min varma bädd.
En skön känsla rikare med mig inombords och några vackra foton från den tidiga morgonen.

Nu kommer jag att kunna slappna av och sova nån timme till.
För att sedan gå upp till en ny dag med nya möjligheter.

Av Sirpa - 20 juni 2018 03:07

Vaknade nyss, mitt i natten.
Vet inte riktigt av vad, men jag kunde inte somna om.
Kanske var det för att hinna njuta av tystnaden och stillheten i natten.

Blåsten har lagt sig helt.
Den kommer tillbaka har vädergubbarna lovat.
Så jag njuter i fulla drag.

Gick ut i det svala tältet, bryggde mig en kopp starkt, gott kaffe.
Ligger nu och ser ut över den vackra tjärnen.
Fåglar har börjat vakna till och letar mask utanför husvagnen på gräsmattan.
Det är ljust ute.
Har nog inte varit mörkt alls.
Brukar inte vara det ikring Midsommar.

Denna Midsommar blir vi hemma i Västerås.
Hit till campingen kommer det att välla in ekipage, vagnar, husbilar och tältare imorgon.
Över 70 då och ett 20 tal på fredag.
Så friden är över här.

Jag vet av erfarenhet att det inte blir behagligt med all den hysteri Midsommar medför.
Dalarna brukar vara ett populärt mål för firandet.
Minns själv i unga år när vi åkte till Orsa.
Då var det självklart med mycket folk omkring men nu vill jag ha det lugnt.
Räcker med att jag jobbar med människor hela tiden.

Fulla människor är inget jag vill ha i min närhet längre.
Att ha arbetat som Trafikledare under storhelger gjorde att jag fick nog av fylla och oroligheter i folkmassor.

Fulla människor är inte sig själva och prata med en sådan, ger mig ingenting.
Dessutom minns de inte dagen efter vad de sagt. Knappt ens vad de gjort.

Det som berör mig illa under sådana festarhelger är alla de barn som far illa.
Många får garanterat beskåda föräldrar som inte kan ta vara på sig själva.
Än mindre ta hand om sina avkommor.
Många barn lever med ångest och oro inför firanden som Midsommar.

På Måndag drar jag igång jobbet igen.
Så fram till dess vill jag bara ha lugn och ro.

Kärestan är hemma i stan.
Sonen följde inte med hem till oss utan valde att sova hemma i det egna välkända.
Hans val självklart.
Ingen tvingar honom att hälsa på hos oss.
Han har ännu inte besökt sin fars bostad och vi har bott ihop nu i 1 1/2 år.

På torsdag hämtar kärestan hem mig.
Sedan kommer vi att inhandla lite sill och färskpotatis hem.
Det blir vårt firande.
Hade hoppats på att få ha vovve hos oss över helgen men det är nog också för mycket att önska.

Jag föreslog kärestan igår att vi kan börja se oss om vilken sorts valp vi kan tänka oss i framtiden
Planera, drömma och leta.
På så vis är vi en bit på väg fast vi inte kan ha någon ny familjemedlem ännu.
En stor ras blir det iallafall.

Jag har dragit ner värmen i vagnen då det var riktigt varmt när jag vaknade.
Ska sova några timmar till innan det är dags att gå upp.
4 timmar räcker inte nu känner jag.
Ska kura ihop mig under täcket och försöka somna innan blåsten drar igång igen och ruskar i vagnen.

Skönt med sval luft då
Sömnen blir bättre och djupare för min del.


Fotona är från igår.
Tjärnen låg så glittrande vacker i solen.
Överallt är det blomsterfyllda ängar med ett mångfald av små insekter.
Tyvärr är fotot oskarpt.
Min mobilkamera är för klen för foton av detta slag.
Vy funkar bra men inte närbilder på smått

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards