Direktlänk till inlägg 20 juni 2018

Känns konstigt

Av Sirpa - 20 juni 2018 03:07

Vaknade nyss, mitt i natten.
Vet inte riktigt av vad, men jag kunde inte somna om.
Kanske var det för att hinna njuta av tystnaden och stillheten i natten.

Blåsten har lagt sig helt.
Den kommer tillbaka har vädergubbarna lovat.
Så jag njuter i fulla drag.

Gick ut i det svala tältet, bryggde mig en kopp starkt, gott kaffe.
Ligger nu och ser ut över den vackra tjärnen.
Fåglar har börjat vakna till och letar mask utanför husvagnen på gräsmattan.
Det är ljust ute.
Har nog inte varit mörkt alls.
Brukar inte vara det ikring Midsommar.

Denna Midsommar blir vi hemma i Västerås.
Hit till campingen kommer det att välla in ekipage, vagnar, husbilar och tältare imorgon.
Över 70 då och ett 20 tal på fredag.
Så friden är över här.

Jag vet av erfarenhet att det inte blir behagligt med all den hysteri Midsommar medför.
Dalarna brukar vara ett populärt mål för firandet.
Minns själv i unga år när vi åkte till Orsa.
Då var det självklart med mycket folk omkring men nu vill jag ha det lugnt.
Räcker med att jag jobbar med människor hela tiden.

Fulla människor är inget jag vill ha i min närhet längre.
Att ha arbetat som Trafikledare under storhelger gjorde att jag fick nog av fylla och oroligheter i folkmassor.

Fulla människor är inte sig själva och prata med en sådan, ger mig ingenting.
Dessutom minns de inte dagen efter vad de sagt. Knappt ens vad de gjort.

Det som berör mig illa under sådana festarhelger är alla de barn som far illa.
Många får garanterat beskåda föräldrar som inte kan ta vara på sig själva.
Än mindre ta hand om sina avkommor.
Många barn lever med ångest och oro inför firanden som Midsommar.

På Måndag drar jag igång jobbet igen.
Så fram till dess vill jag bara ha lugn och ro.

Kärestan är hemma i stan.
Sonen följde inte med hem till oss utan valde att sova hemma i det egna välkända.
Hans val självklart.
Ingen tvingar honom att hälsa på hos oss.
Han har ännu inte besökt sin fars bostad och vi har bott ihop nu i 1 1/2 år.

På torsdag hämtar kärestan hem mig.
Sedan kommer vi att inhandla lite sill och färskpotatis hem.
Det blir vårt firande.
Hade hoppats på att få ha vovve hos oss över helgen men det är nog också för mycket att önska.

Jag föreslog kärestan igår att vi kan börja se oss om vilken sorts valp vi kan tänka oss i framtiden
Planera, drömma och leta.
På så vis är vi en bit på väg fast vi inte kan ha någon ny familjemedlem ännu.
En stor ras blir det iallafall.

Jag har dragit ner värmen i vagnen då det var riktigt varmt när jag vaknade.
Ska sova några timmar till innan det är dags att gå upp.
4 timmar räcker inte nu känner jag.
Ska kura ihop mig under täcket och försöka somna innan blåsten drar igång igen och ruskar i vagnen.

Skönt med sval luft då
Sömnen blir bättre och djupare för min del.


Fotona är från igår.
Tjärnen låg så glittrande vacker i solen.
Överallt är det blomsterfyllda ängar med ett mångfald av små insekter.
Tyvärr är fotot oskarpt.
Min mobilkamera är för klen för foton av detta slag.
Vy funkar bra men inte närbilder på smått

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards