Alla inlägg den 21 juni 2018

Av Sirpa - 21 juni 2018 23:33

Köpte ju jordgubbar i förra veckan som då kostade 17:- litern.
Jag köpte en hel låda.
Gav bort lite, åt massor och sedan blev resten antingen sylt eller styckfrysta inför vintern

Tänkte köpa ett par liter idag också när jag var och handlade det som behövdes för vår egen lilla Midsommarbuffe'
Ska göra en gräddtårta.

Men jag kom på andra tankar när prislappen låg på 55:- litern idag.
Helt hutlöst vad de driver upp priset lagom till Midsommar när de flesta vill ha jordgubbar.
Jag köpte inte!

Det får bli den nygjorda sylten och tinade mosade gubbar från dem jag frös in, inne i tårtan och garnerar gör jag med stora hallon och blåbär.
Kommer bli hur härligt som helst.
Tar foton och bloggar om den imorgon.

Köpte istället fina liljor som syrrans viloplats pryddes med inför helgen.
Mycket mera värt med pengarna där istället.
Lite vackert åt syster min.


Av Sirpa - 21 juni 2018 23:20

Idag hade vi den stora glädjen att få hämta hem killen som vi båda älskar högt.
Han skall tillbringa Midsommaren med oss.

Trist bara att denna torsdag blev så regnig.
Vi tycker ju så mycket om att åka ut till Björnön och gå mängder och busa med killen.
Han har fått busa inne istället och varit ut på många, kortare kissespromenader.

Hoppas på att det är uppehåll imorgon på Midsommarafton.

Av Sirpa - 21 juni 2018 23:14

Det var vad min yngsta dotter döpte sitt mysiga foto till, med de tre pyttesmå humlorna som åt tillsammans på samma blomma.

Visst är de gulliga :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards