Direktlänk till inlägg 21 juni 2018

Struntade i gubbarna

Av Sirpa - 21 juni 2018 23:33

Köpte ju jordgubbar i förra veckan som då kostade 17:- litern.
Jag köpte en hel låda.
Gav bort lite, åt massor och sedan blev resten antingen sylt eller styckfrysta inför vintern

Tänkte köpa ett par liter idag också när jag var och handlade det som behövdes för vår egen lilla Midsommarbuffe'
Ska göra en gräddtårta.

Men jag kom på andra tankar när prislappen låg på 55:- litern idag.
Helt hutlöst vad de driver upp priset lagom till Midsommar när de flesta vill ha jordgubbar.
Jag köpte inte!

Det får bli den nygjorda sylten och tinade mosade gubbar från dem jag frös in, inne i tårtan och garnerar gör jag med stora hallon och blåbär.
Kommer bli hur härligt som helst.
Tar foton och bloggar om den imorgon.

Köpte istället fina liljor som syrrans viloplats pryddes med inför helgen.
Mycket mera värt med pengarna där istället.
Lite vackert åt syster min.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards