Alla inlägg den 28 juni 2018

Av Sirpa - 28 juni 2018 23:56

Fick möjligheten att åka in till Cityterminalen och sköta mitt Kundsupportjobb därifrån.
Tillsammans med goa kollegor som jag träffar så sällan då jag jobbar ensam hemma i vanliga fall.

Tog bussen 7.15 från Resecentrum.
Den kördes av bästa kollegan A som blev jätteglad att se mig.
Vi hade mycket att prata om under färden.

Kom till CT vid 9 tiden och där stod våra ägares buss och hade rast.
A gick fram och pratade medans jag tog ett foto på bussen.

Gick sedan in till Swebus Kundmottagning och loggade in mig på en av datorerna och satte igång med mina ärenden.

De andra kom vartefter till sina jobb.
Tog en snabb gokaffe och jobbade vidare.
Lite tuffligt vid främmande arbetsplats och dator.
Så skönt att ha andra människor omkring mig då jag jobbade.
Kunde bolla tankar och ideer, ventilera ärenden och lösningar på dessa.

Vi pratade om vår framtid som vi inte vet nånting om då våra nya ägare inte säger nånting.
Det är bara knäpptyst och spekulationerna bland oss är omfattande.
Oroligt och ovisst om vad som hända skall.

Tog mig en pyttekort lunch för att hinna jobba så mycket som möjligt.
Skulle ju inte ha kundsupport igen förrän på Måndag.
Har ledigt torsdag fredag och sedan körning i helgen
Nya schemat har ju gett oss jobb varannan helg.

Kändes bra att få prata med C som är en av mina överordnade.
Berättade att jag kommer sluta med Kundsupport efter Augusti.
Kan inte jobba med de förutsättningar som råder.
Jobba hemma ensam gör mig galen.

Åkte sedan hem A igen med 16.45 turen.
På radion pågick WM match mellan Sverige och Mexico.
Den slutade 3-0 till Sverige.
Tyskland åkte ur WM efter förlust mot Sydkorea.
Jösses vilken glädje det var i bussen.

Under dagen fick jag meddelanden från min yngsta dotter att lillan ville sova över hos mig och sambon.
Hon saknade mormor.
Vi bestämde så.

När jag kommit hem vid 18.40, trött och hungrig, hade kärestan ordnat med kaffe.
Jag åt lite middag. Straxt efter kom lillan som hennes mamma lämnade av.
Hon fick lite mat då hon var hungrig.

Sedan packade vi badväskan och åkte till Vadgropen och badade.
Det var så varmt och jag var klibbig av svett efter dagen i det lilla rummet med kollegorna.
Det var varmt därinne med tre personer som jobbade för fullt.

Så grymt skönt att traska ut i det kyliga vattnet.
Ganska mycket folk där fast det var kväll.
Lillan tyckte det var kallt men doppade sig till slut iallafall.

Var där ca 30 minuter och sedan hem.
Bäddade i soffan.
En riktig mysbädd aom vi brukar ha.
Sambon gick och lade sig och vi kröp ner i soffan jag och Lillan.
Vi läste, tittade på foton och det var lite svårt att somna

Lillan sov oroligt och jag somnade inte förrän efter 2 på natten.

Det blev en riktigt lång dag som började tidigt.
Sambon hade varit iväg med yngsta sonen, dagen innan och ätit gott på Eckerö Färjan.
Sedan blev han kvar hos sonen och kom hem under tiden jag var på jobbet på CT.

Han somnade fort och snarkade tungt.

Jag var trött och nöjd efter dagens jobb med goa kollegorna.
Goda samtal och nya inputs.


Av Sirpa - 28 juni 2018 22:46

Denna varma dag avslutades med en rejäl blåst och sedan kom det ett kraftigt regn.

När det var över gick en stor hel regnbåge över himlen.
Ena änden slutade i Stadshuset i Västerås.

Så häftigt och svår att fånga på bild.

Gick över till andra sidan huset där vi har kök och sovrumsfönstret.
Där mötte denna otroliga syn

Helt underbart.
Hann sätta mig i soffan och pratade med sambon, tittade ut mot balkongen och där ute pågick ännu vackrare fenomen.
Himlen helt rosa och Skrapans fönsterrutor såg ut som en spegel.

Väldigt färgrann och speciell kväll.
Så skönt med svalkan utifrån.
På dagen var det +28 i skuggan.

Härligt med värme men det var jobbigt också.
Klibbig på hela kroppen.

Fint avslut med dessa härliga färger

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards