Alla inlägg den 30 juni 2018

Av Sirpa - 30 juni 2018 22:57

Vår balkong, nu innätad för katternas trygghet

Av Sirpa - 30 juni 2018 21:45

Jag provade ju på LCHF tidiigare under försommaren.
Höll ut i två månader och fick lov att avbryta då det inte fungerade för mig.
Mådde illa, kände mig äcklad av allt fett.
Gick inte ner ett gram och min hud tyckte inte om fettet heller.

Åt sedan precis sm vanligt och kanske lite för mycket gottigheter medans jag funderade på vad jag skulle hitta på för att få ordning på hängmagen, de extra kilona och magen som gjorde ont.

Har kört det flera gånger i mitt liv, som jag sedan valde.
13 dagars kuren.
Dem fungerar på mig och det har den gjort även denna gång.

Är imorgon inne på dag 7 och det känns hur bra som helst.
Har ätit lite extra idag då orken varit på minus.

Känns bra i kroppen och jag väger mig inte.
Det hoppar jag över.
Sen vågen kom in i vårt liv har jag mått sämre
Tidigare har jag alltid gått efter känslan och hur kläderna sitter på mig.

Ikväll åt jag kyckling som var gott.
Imorgon blir det lite tuffare då jag inte får äta förrän på kvällen.
Det brukar inte vara nåt problem
Kroppen är som inställd på det nu.

Ska ta med något ur menyn ifall energin går ner för lågt då jag har en 10 timmarsdag i busskörning.
Där kan jag inte vara darrig och energilös.
Blir nog att jag tar med ett äpple eller morotsbitar så magen får nåt att jobba med.

Under kommande vecka kommer jag att inviga mina nya löparskor då jag ska dra igång träning stilla och försiktigt.
Den 18:e Augusti ska jag fixa att genomföra Midnattsloppet som är en mil.
Om så bara jogga runt den.

Trettondagars kuren som är framtagen av idrottsläkare en gång i tiden.
Just för att snabbt och effektivt komma i form för träning.
Bli av med några kilon, få bättre kosthållning

Förresten, det där med hängmage det var överdrift. Känner mig bara så stundtals.
Som hela kroppen är en otränad oformlig klump.
Min egen känsla som jag så gärna vill förändra.

Veckan som gått har menyn sett ut som går att läsa på min skärmdump från nätet.

Har en lista som jag skrivit för hand, på insidan av en skåpdörr i köket.
För att noga kunna planera mina dagar.
Middagarna kan vi ofta äta tillsammans då det är kött.

Jag har inte bloggat om detta förrän nu.
Ville se att jag verkligen fick igång kroppen med detta först.

Känns toppen :)

Av Sirpa - 30 juni 2018 17:24

Sambon och jag har fått hit två av våra "pälsbarnbarn"
Hämtade dem i Fredags hemifrån min yngsta dotters boende.
Kissarna behövde komma iväg på lite semester så då blev det hem till oss.

Nätade in balkongen i Torsdags.
Jobbade hårt med det för att få tätt och rymningssäkert.

Båda var jätteglada över att komma hit.
Ville har varit här förr men Pompis var första gången.
Hon såg sig storögt omkring.



De var nöjda över se ut på all trafik och rörelse utanför huset.

När kvällen kom var det mysdags.
Båda slöt upp vid mina sidor i sängen.
Pompis ville hålla sambon i hand.
Som att hon ville trösta.

Av Sirpa - 30 juni 2018 09:29

Denna sommarmånad har rusat fram fort.
Sambons 4 veckor långa semester är slut och vi båda återgår i arbete.
Jag har redan jobbat en vecka.
Hade dessutom bara två veckors semester.

Vi har hunnit med en hel del.
Upplevt sommaren på flera vis.
Träffat alla djuren på Kolmården. Vilket var en jättefin upplevelse.
Vi hade ett par hotellnätter i Norrköping och med det också besök på Flygvapen museet.
Älskar detta museum.

Sambon har gjort lite mindre resor med sin båda söner, vilket är oerhört värdefullt.

Vi besökte Strömsholms slott.
Väldigt intressant och givande.

Jag var vid husvagnen några dagar och nätter.
Kommer nog att dra hem den till min son redan i Augusti.
Vi hinner ändå inte vara där nåt nu när schemat är ändrat till jobb varannan helg.

Vi fick ha vovve hos oss över Midsommar.
Jättemysigt. Stor glädje för oss båda.

Så vi har hunnit med en hel del trevligheter som givit oss ny energi att komma vidare.

Just nu är sambon hos sin mor som haft tre hjärtstillestånd inatt.
Sjukhuset ringde vid halv 5 imorse.
Nu har hon vaknat ur medvetslöshet men vi vet inget om utgången av allt.

Jag minns inte vilken gång i ordningen detta inträffat under våra snart två år tillsammans.
Många vak har han varit med på med båda föräldrarna.
Far är ju borta sen i våras.

Han bär ett enormt tungt lass min kära.
Vi får se hur denna dag slutar.
Varje gång detta sker tar så oerhört på hans krafter.

Min blogg slår nya rekord.
Mer besökare och visningar för varje månad.
Vem som läser vet jag inte.
Kanske arbetsgivare som undersöker vad jag skriver om.
Bloggar är ju ett gissel för dem.
Där kommer verkligheten fram.
Arbetstagarens verklighet och upplevelsen av allt i sin helhet.

Jag bloggar om livet och dess nyanser.
Inte för att göra någon ont.

Vi väntar uppgivet på information om vår framtid.
Det är knäpptyst och vi får inte ta del utav någonting som sker och planeras.
Sådant är jättejobbigt.

Jag ser med spänning fram emot hösten då jag hoppas på att vi får veta vilken riktning vi kommer att välja.
Vi hör rykten och det spekuleras vilt om oss.
Vi är hatobjekt för andra företag som känner sig hotade.
Det är obehagligt.

Jag vill ha ett arbete där jag kan lägga krutet på det positiva.
På framåtsträvan och glöd som ger resultat.

Ett arbete där jag känner att det gör skillnad, det jag uträttar.
Med en stark ledning som vet vad den vill och har strategier, visioner och mål som är givande, rimliga och igenomtänkta.
Sett ur vårt perpektiv också, inte bara från ledningshåll.

Spännande är det och tärande att inte få veta nåt.

Jag ligger ännu kvar i sängen.
Väckningen vi fick imorse var så brutal, med samtalet frn sjukhuset.
Jag har sovit ett par timmar till.
Kärestan är helt färdig där vid sin mors sjuksäng.

Jag kommer att snart gå upp, ta en dusch och sedan sätta mig med Kundsupport några timmar.
Det är strålande sol ute så jag kommer jobba med vidöppet fönster ut till vår fina oas på balkongen.

Vi har två gäster hos oss en vecka nu.
Dem skriver jag om senare då jag rycker de är värda ett eget inlägg.
Två härliga individer med fyra tassar var, päls och morrhår :)

Nu upp och i duschen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards