Direktlänk till inlägg 30 juni 2018

Juni snart slut

Av Sirpa - 30 juni 2018 09:29

Denna sommarmånad har rusat fram fort.
Sambons 4 veckor långa semester är slut och vi båda återgår i arbete.
Jag har redan jobbat en vecka.
Hade dessutom bara två veckors semester.

Vi har hunnit med en hel del.
Upplevt sommaren på flera vis.
Träffat alla djuren på Kolmården. Vilket var en jättefin upplevelse.
Vi hade ett par hotellnätter i Norrköping och med det också besök på Flygvapen museet.
Älskar detta museum.

Sambon har gjort lite mindre resor med sin båda söner, vilket är oerhört värdefullt.

Vi besökte Strömsholms slott.
Väldigt intressant och givande.

Jag var vid husvagnen några dagar och nätter.
Kommer nog att dra hem den till min son redan i Augusti.
Vi hinner ändå inte vara där nåt nu när schemat är ändrat till jobb varannan helg.

Vi fick ha vovve hos oss över Midsommar.
Jättemysigt. Stor glädje för oss båda.

Så vi har hunnit med en hel del trevligheter som givit oss ny energi att komma vidare.

Just nu är sambon hos sin mor som haft tre hjärtstillestånd inatt.
Sjukhuset ringde vid halv 5 imorse.
Nu har hon vaknat ur medvetslöshet men vi vet inget om utgången av allt.

Jag minns inte vilken gång i ordningen detta inträffat under våra snart två år tillsammans.
Många vak har han varit med på med båda föräldrarna.
Far är ju borta sen i våras.

Han bär ett enormt tungt lass min kära.
Vi får se hur denna dag slutar.
Varje gång detta sker tar så oerhört på hans krafter.

Min blogg slår nya rekord.
Mer besökare och visningar för varje månad.
Vem som läser vet jag inte.
Kanske arbetsgivare som undersöker vad jag skriver om.
Bloggar är ju ett gissel för dem.
Där kommer verkligheten fram.
Arbetstagarens verklighet och upplevelsen av allt i sin helhet.

Jag bloggar om livet och dess nyanser.
Inte för att göra någon ont.

Vi väntar uppgivet på information om vår framtid.
Det är knäpptyst och vi får inte ta del utav någonting som sker och planeras.
Sådant är jättejobbigt.

Jag ser med spänning fram emot hösten då jag hoppas på att vi får veta vilken riktning vi kommer att välja.
Vi hör rykten och det spekuleras vilt om oss.
Vi är hatobjekt för andra företag som känner sig hotade.
Det är obehagligt.

Jag vill ha ett arbete där jag kan lägga krutet på det positiva.
På framåtsträvan och glöd som ger resultat.

Ett arbete där jag känner att det gör skillnad, det jag uträttar.
Med en stark ledning som vet vad den vill och har strategier, visioner och mål som är givande, rimliga och igenomtänkta.
Sett ur vårt perpektiv också, inte bara från ledningshåll.

Spännande är det och tärande att inte få veta nåt.

Jag ligger ännu kvar i sängen.
Väckningen vi fick imorse var så brutal, med samtalet frn sjukhuset.
Jag har sovit ett par timmar till.
Kärestan är helt färdig där vid sin mors sjuksäng.

Jag kommer att snart gå upp, ta en dusch och sedan sätta mig med Kundsupport några timmar.
Det är strålande sol ute så jag kommer jobba med vidöppet fönster ut till vår fina oas på balkongen.

Vi har två gäster hos oss en vecka nu.
Dem skriver jag om senare då jag rycker de är värda ett eget inlägg.
Två härliga individer med fyra tassar var, päls och morrhår :)

Nu upp och i duschen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 12:22

Helt perfekt att jag hittade ett recept som inte innehåller mjölkprotein och ändå blir jättegod och frasig. Gräddade en provsats först här på morgonen för att se hur det blev med de ingredienser. Om det skulle fastna i wåffeljärnet som så många a...

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards