Direktlänk till inlägg 11 juli 2018

Fladdermöss

Av Sirpa - 11 juli 2018 03:24

Satt nyss ute på vår härliga balkong, i den svala sköna nattluften.
Vaknade av oroliga drömmar, där jag satt och kämpade med jobb i datorn.
Det bara vällde över och jag hann inte få undan, hur jag än slet.

Vaknade alldeles igenomsvettig, invirad i påslakanet.
Sängen bredvid mig var tom.
Kärestan jobbade natt och skulle inte komma hem förrän vid 4 tiden.
Kände mig orolig och kunde inte somna om.

Gjorde som jag brukar.
Gick upp, fixade kaffe och denna gång satte jag mig på balkongen, då det var så tyst, svalt och lugnande.

Såg hur någonting snabbt for omkring i luften. Insåg rätt snart att det var ett par stycken små fladdermöss som jagade småkryp där i natten.
Helt tyst for de fram och tillbaka, vände blixtsnabbt i luften, dök och vände igen.
Satt och studerade de små gynnarna ett tag.

Funderade över jobbet och vad som hända skulle.
Många frågetecken hängde i luften.

Denna Tisdag hade jag kört, ett långt pass i den tryckande värmen.
+28 ute och tryckande likt innan åska.
Jag hade på sista turen en rast på Arlanda i en timme.
Kom inte undan värmen nånstans så jag mådde riktigt dåligt ett tag.
På hemvägen i bussen satt jag med solen rakt på mig.
Svarta byxor och mörk väst.
Svetten rann på min kropp och jag kände mig lite småyr och dåsig.
Riktigt tufft!

Väntade på avbytaren i skugga en bit ifrån bussen.
Till depån, cyklade hemåt i värmen.
Inte ens det var fläktande.
Kom hem helt slut.
Kände att jag inte hade fått i mig nog med vätska.
I duschen direkt, drack mineralvatten från kylen och fick ner kroppstemperaturen.

Nu skulle vi haft det vatten i bussarna som bjöds på under vinterhalvåret.
Helt felaktigt påfund då.
Hela sommaren har ju varit jättevarm.

Funderade på dagen i övrigt också.
Var in på rasten i samtal med chefen på det företag som kommer sköta Västerås åt FlixBus. Våra nya ägare.
Det är Axelssons.
Vi har fått uppmaning att söka anställning hos dem.
Det har jag gjort redan. Satt denna gång och pratade om när vi får besked.

Tanken är att Axelssons tar över oss, de som vill gå över, tar hand om Arlandakörningarna, varvat med sina egna körningar.

För mig känns detta lite utmanande och spännande. Jag är ju själv villig att köra annat än bara linjekörning.

Framtiden ser annorlunda ut minst sagt.
Vi visste ju att det blir något företag i Västerås som har hand om oss och att det blev Axelssons känns bra.
Vi är ju redan på plats där på depån.
De kan våra körningar.
Känner de flesta av förarna.

Vi får en egen verkstad på plats.
Ledningen under samma tak. Allt samlat och inte som tidigare, spritt överallt och dålig struktur.
Sen om vi kör med de egna bussarna eller med Axelssons, det vet vi inte ännu.
Inte heller hur vi kommer vara uniformerade.
Swebus, FlixBus eller Axelssons.
Det återstår att se

Kanske vill de inte ens anställa mig.
Jag säger ju som jag tycker om saker och ting och sånt är inte alltid så populärt.
Vill ju inte och sitta på kammarn och gnälla utan tar tag i saker.
Får det gjort och utrett
Så funkar jag och det är svårt att lära en gammal vovve sitta.

Jag gillar ju ordning och reda.
Var sak har sin plats och tid.
Inge hymmel och konstigheter.
Klarspråk och tydlig ledning är jag beroende av för att må som bäst
Inget velande och mesande.

Sunt förnuft och hänsyn, respekt och omtanke om individen är av yttersta vikt.
Får jag det så är allt frid och fröjd.
Då levererar jag på topp för min arbetsgivare. Med stolthet.
Trogen och lojal.

Sambon är väldigt tveksam till att gå över.
Han vill inte hamna i måstet att ta beställningskörningar av hälsoskäl.
Han har en gång i världen förstört sin rygg på detta och kan omöjligt ge sig in i det igen.
Han måste få träna flera pass i veckan för att hålla ihop ryggen.
Det går inte med beställningstrafik.
Då är man iväg hela dagarna, med övernattningar och tider som inte funkar.

Han behöver sin struktur i livet för att klara sig hälsomässigt.
Vi får se om han väljer ett annat bolag.

Även jag behöver ge ett svar till ett annat bolag senast mitten av Augusti.
Så det finns en del att fundera över i arbetslivet.

Det nya kör igång 27/8 så det är inte många veckor kvar.

Än sålänge sliter jag vidare med Kundsupport. Skönt att veta ett slutdatum vad gäller den biten iallafall.
Går på knä nu av arbetsbelastningen.
Faktiskt avkopplande när jag kör buss men jag vet att det andra ligger och väntar på hög.

Snart kommer min älskling hem, trött efter nattens jobb.
Jag är trött men vet inte om jag kan somna om.
Får se om ett tag, det blir som det blir.
3 timmars sömn är för lite i nuläget.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards