Alla inlägg den 12 juli 2018

Av Sirpa - 12 juli 2018 06:38

Imorse var det väckning ganska tidigt.
Kärestan kom hem från sin körning vid 4.20
Då var jag i full gång med kaffe till resan och den sista packningen.

Skön tid på dygnet att vara igång.
Svalt ute och nästan tyst.
Satt på balkongen och bara tog det lugnt en stund med en kopp kaffe.
Sminkade mig lätt för att inte se så trött ut.

Gick iväg hemifrån vid 5.30
Ville ta det lugnt till stationen. Vår fina resväska som jag är så glad över, för sådant oväsen när jag drar den på hjulen att det måste bli till att bära den.
Kan ju funka på dagen att väsnas men inte tidig morgon.

Kom till station tidigt.
20 minuter innan avgång.
Det var redan varmt att gå vid den tiden.

Kom på tåget alldes snart. Den ankom i så bra tid.
Fick en småbarnsfamilj vid samma sittgrupp. Bokad på övre plan vid bord.
Försökte logga in mig på jobbdatorn men det gick inte.
Icke säkert nätverk.
Förstår att systemet är skyddat.
Det är ju viktiga saker jag jobbar med.

Lika bra var väl det.
Då kan jag bara ta det lugnt.
Filosofera över tillvaron.
Bråda dagar ligger framför mig med mycket jobb.
Först Torsdag Fredag i Jönköping, tillsammans med min chef.
Hon går på 3 veckors semester och vi behöver jobba tillsammans och gå igenom allt som nu ligger.
Det är mycket kan jag lova.

Åker hem Fredag och kör sedan buss hela helgen.
Långa dagar så hela helgen går i jobbets anda för både mig och sambon.
Fick iallafall byta med varann på lördagen så jag slipper köra natt.

Måndag Kundsupport igen.
Ledigt Tisdag så det är många dagar med jobb i rad.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards