Direktlänk till inlägg 17 juli 2018

Dag 2 i Jönköping

Av Sirpa - 17 juli 2018 00:20

Jag vaknade tidigt i det lilla rummet på Scandic i Jönköping.
Det var varmt och kvalmigt.
Öppnade fönstret och släppte in svalare luft.

Hade huvudvärk efter gårdagen
Kände av halsen ännu mera. Lite oroväckande. Skulle jag bli förkyld mitt i denna tryckande sommarvärme.

Duschade snabbt, klädde mig.
Packade de grejer jag hade med.
Tog mig till frukosten och åt det jag kände för just då.
Smörgås och kaffe blev det.
Lite melon.
Var inte så hungrig. Mest bara kaffesugen och törstig.

Upp på rummet och hämtade väskan.
Checkade ut och gick till jobbet.
Hade fått låna en nyckel så jag kunde börja jobba när jag ville.
Hann fixa en del innan chefen och vovve kom. Tog lite till kaffe och sedan jobbade vi på ordentligt.
Mycket skulle hinnas med innan mitt tåg hem skulle gå.

Gjorde oss fria för att få i oss en ordentlig lunch.
Gick ner till piren och njöt av god sallad och kallt vatten.


Härligt att hinna se något annat än bara kontoret och dataskärmen.
Gick sedan tillbaka till jobbet.
Betade av ärende efter ärende.
Pratade om hur jag lägger upp jobbet medans chefen är på semester.
Försöker få loss mig mera från körningar så jag har en chans att hinna med Kundsupporten.

Det förstör så oerhört med nya schemat där vi har körning varannan helg.
Då försvinner Kundsupportdagar under veckan då jag måste vara ledig nån dag.
Kan ju inte jobba alla dagar i veckan.

Kände mig ganska mör när klockan närmade sig 16.
Plockade ihop mitt efter avslut.
Fick sedan ett meddelande från SJ att tåget hem inte skulle gå.
På grund av en skogsbrand utanför Laxå.

Ojdå... Då blev det lite jobbigt.
Jag som måste hem då jag skulle upp 4.30 på morgonen för att köra buss.
Vi hjälptes åt att tänka.
Valet fick bli att jag satte mig på en av våra bussar till Stockholm.
Det var den tryggaste lösningen.

Han bara bestämma det så meddelade SJ att tåget är helt inställt.
Det brann så intensivt och bekämpning pågick.

Gick bort till Pressbyrån och köpte med vatten och lite smörgås.
Det skulle bli en lång resa hem.
5 timmar buss till Stockholm och där skulle sambon sedan hämta mig.
En dryg timme till hem.

Åkte med en förstärkningsbuss från Bergkvara som kunde gå ganska direkt till Stockholm efter Linköping.
Förare hade rast på 30 minuter vid Stångsjöns ratplats.
Tog en glass där och ringde yngsta dottern.
Åkte sedan vidare.
Satt och somnade till ett par gånger.
Mycket bra förare som körde fint och gav bra information.

Berättade det för honom väl framme på Cityterminalen.
Sambon hämtade mig 20 minuter senare.
Då var jag jättetrött.
Vi var hemma vid 23.00 tiden och jag tog mig en snabb dusch och sedan isäng.
Somnade straxt innan midnatt.

Dessa dagar i Jönköping har varit oerhört värdefulla för mig.
Att sitta och jobba ensam som jag gör hemma är tungt.
Man måste ha någon annan att bolla funderingar och beslut i ett jobb som detta.
Annars bryts man sakta men säkert ner av allt negativt.

Nu fick jag ny energi och styrka att jobba vidare den tid som är kvar.
Sedan är det över i slutet av Augusti.

Intressant att prova på detta också.
Det hann ju bli 8 månader i detta jobb som från början var tänkt att bara få mig på fötter igen efter sjukdom och stress.

Det blev mycket mera än så.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards