Direktlänk till inlägg 23 juli 2018

Luftvägarna städar

Av Sirpa - 23 juli 2018 03:59

Vaknade knappt tre timmar efter jag lagt mig inatt av helveteshostan.
Den fullkomligt exploderade i halsen på mig och jag väcktes brutalt.

Nu har då uppstädningen efter luftvägsinfektionen dragit igång.
Inte direkt skönt i den tunga värmen.

Hostade så det var bara att gå upp.
Drack vatten.
Hostan fick mig att kräkas nästan.
Den var så ihållande och våldsam.

Hela tiden kom det upp segt elände ur luftvägarna och det var ju jättebra.
Så är det förhoppningsvis snart överstökat.
Har ju nu hållit på i snart två veckor då det halsonda började, med hosta redan då.

Återigen är jag ganska säker på att det var värme, ac och hostande kunder på bussen som gav mig detta skräp mitt i sommarhettan.
Det kommer inte av sig självt.

Försöker straxt att sova igen några timmar innan det är dags att gå upp.
Tre timmar är för lite innan en lång dag i värmen med Kundsupportärenden.
Ska ta mig till depån och jobba därifrån.
Vägrar ha det negativa i vårt hem något mera.
Fick bort den jobbiga känslan igenom att jobba i annan miljö under 1 vecka, hos min dotter.

Fick en annan distans till jobbet när den inte hängde i vårt hem.
Har nu 9 inplanerade dagar med det jobbet.
Kan hända att jag måste jobba extra ännu och byta kördagar till det som måste bli gjort.
Det blev många extratimmar den gångna veckan.
Ca 15 timmar utöver normal arbetstid.
Riktigt drygt med en jobbig infektion i kroppen och värmen som hotade att få en att helt tappa ork och förstånd.

Nu har jag tagit mig en kopp varmt kaffe.
Hostan har lugnat ner sig men min hjärna har spunnit igång.
Undrar hur mycket klegg det går att hosta upp ur innandömet efter en sån där vända.

Två timmar till hinner jag sova innan det är dags att plocka med ryggsäck, mat, dator och allt annat för cykeltur till jobbet.

Sla bli trevligt att jobba tillsammans med kollegorna.
Denna vecka får vi, sambon och jag veta om vi blivit godkända som Axelssonsanställda.

Mitten av Augusti har jag skyldigheten att lämna besked till det andra bolaget som jag pratat med om anställning, huruvida jag kommer att välja göra.

Spännande tid ligger framför.
Tre veckors jobb nu och sedan en vecka välbehövlig semester.

Först av allt sova lite till, sedan tar jag tag i livet igen.
En arbetsam vecka väntar.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards