Direktlänk till inlägg 23 juli 2018

Ledig söndag med sambon

Av Sirpa - 23 juli 2018 05:15

Kärestan hämtade mig i Lördags, sent på eftermiddagen från Eskilstuna.
Då var mitt hus, höns och blomvaktande över.
Familjen återvände hem och jag kunde återgå till mitt och sambons boning igen.
Jag hade jobbat med Kundsupport 7 timmar på Lördagen också.

Först innan vi lämnade dem så åkte vi och badade i Mälaren. Alldeles bara några kilometer bort längs en väg som inte var farbar med vår bil.
Åkte i den svärsonens jobbarbil alla.

Höga vågor gick i blåsten men vi bada ändå.
Inte sambon.

Åkte sedan hem.
Packade upp det jag haft med mig.
Kvällen fick bli tid för vila bara.
Lade oss vid 24 tiden.
Somnade vid 1 med fläkten på hela natten.
Det var så varmt i hela lägenheten.

Vaknade hostande 8.30 söndag morgon.
Vi hade sovit tungt och länge.
Skönt och tryggt med kärestan intill.

Tog oss kaffe och frukost.
Jag packade upp de grejer som varit med till Etuna.
Vi åkte och handlade tillsammans.
Det var tomt i kyl och skafferi.

Först till ÖoB
Där blev det en hel del handlat.
Rea på sommarartiklar. Passade mig bra.
Vidare till Willys för färskvaror.
Köpte oss starka korvar som vi tillredde till lunch.
Intog lunchen på balkongen.
Hann precis äta klart innan grannen förpestade luften med sitt rökande.

Stängde dörren och intog kaffe och glass inne.
Lite jobbigt att inte kunna vistas på sin egen balkong.
Min hosta förvärras när jag måst vistas i cigarettrök.
Så valet blir enkelt.
In och stänga dörren.

Tidigare i veckan hade en granne gnällt till sambon när han spelade musik då han satt därute att han måste ta hänsyn.
Grannar festar, spelar hög dunkande musik, röker och grillar på sina balkonger.
Det är ok.
Men vi ska inte få göra någonting.
Vi festar inte, sprider inte äckliga lukter eller väsnas.
Musik nån gång mitt på dagen är allt.
Definivt inte hög volym men det är Finsk musik sambon spelar.
Det är nog där skon klämmer.

Så stank och oväsen får bara vara enkelriktat
Vi har inga rättigheter alls.
Jag kommer att kontakta hyresvärden om detta snart.
En rättvisa måste till annars blir jag ingen lätt granne att tas med.

Nog om detta tråk.
Vi åkte ut senare på en åktur med Elsa, våran bil.
Var och tittade på en annan bil.
Vi funderar på att byta snart.
Saabentusiaster vill så gärna köpa Elsa.
Hon är fin och välhållen.

Vi är ju båda sugna på en bmw och ville se på en från en annons.
Handlaren hade den inte i sin hall.
Kanske inte tagit hem den ännu till sin bilhall.
Vi får åka dit när det är öppet och kolla.

Sedan tog vi en tur till Tidö Lindö.
Så vackert på sommaren.
Stannade vid Mälarcampingen och jag tog mig en simtur.




Mälarvattnet är ju inte så rent direkt så det blev en dusch hemma.
Men riktigt skönt med en ordentlig simtur i det svalkande vattnet.

Då var det redan kväller
Vi åt lite lätt middag.
Jag pysslade med mina blommor, tomat och paprikaplantor på balkongen.
Jagades in hostandes en vända när det stank ciggrök igen.
Gick in en stund och hostade ur mig.
Så tungt för luftvägarna.
Kunde återvända ut igen ca 20 minuter senare.

Balkongen är en blomstrande oas nu.
Märks att allt far illa av den enorma värmen.

Vi såg på nyherna om bränderna i Sverige.
De Polska brandmännen var på plats.
Även tyska fanns här och hjälpte till.
Hyllade av folk längs vägen upp igenom vårt brinnande land.
Det blossar upp nya bränder, en del anlagda och andra uppkomna genom oförstånd och idioti.
Folk grillar och kastar fimpar fast det är torrt som fnöske överallt.

Hörde senare på nyheterna att den stora branden vid Ljusdal var hyfsat under kontroll.
Människor spyr galla över de svenska helikopterförare som har semester.
Som facket stoppar från att komma och jobba.
Detta land är ju ett stort skämt i många lägen.

Ryssland har erbjudit hjälp med stora resurser och Sverige tackar nej.
Dessutom blåljuger de om att det inte alls skulle kommit nån erbjudan från ryskt håll.

Polen gör klart för oss att de kommit hit för att hjälpa det svenska folket, inte regeringen.
Löven bygger fint med minuspoäng hos sitt eget folk.

Helt otroligt.
Sverige lider, människors hem och generationers historia brinner ner.
Boskap dör i lågorna och sosseregeringen tittar på.
Brandmän, militärer, hemvärn, FRG och civila kämpar med lågorna och regeringen bildar grupper för att planera inför kommande händelser i framtiden.

Det är ju NU allt behövs.
Allt det som utlovades efter branden 2014.
Inget gjordes med dessa löften.
Nu står vi där med svansen mellan benen.

Varför kan vi inte gå in enade som en union skall fungera.
Skapa ett gemensamt brand och räddningsförsvar som vi samsas om.
Ett ordenligt som räcker till.
Som kan rycka ut med kort varsel när något inträffar.
Låta ett nytt land som får styra och ansvara över det år för år så det fördelas rättvist.

Ska det vara så svårt.
Istället för att som nu, ödelägga Sverige för pengarna finns inte.
Dessa har skovlats in i något helt annat som inte har någon som helst värdegrund för vårt eget land och det egna folket.

Vilka kämpar med bränderna?

Inte sjutton är det de människor som går sysslolösa i vårt land och lever på skattepengar som knegare dragit ihop under alla åren i förvärvarbete.
Pengar som också tas från skola, vård, äldreomsorg, polis, försvar och brandförsvar.
Det är ju Dit våra skattepengar ska gå.

Sverige brinner och sossarna ser på....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards