Alla inlägg under juli 2018

Av Sirpa - 8 juli 2018 09:01

Det började redan i Onsdags, med bilar som cruisade längt Cityringen.
Tyvärr var det den "odräglia svansen" som redan hade infunnit sig för att börja sitt 4 dagar långa festande och skrålande.

Torsdagen Fredagen satt jag sedan och jobbade i detta oväsen utifrån vägen.
Jag har fönstret öppet på kontoret då det har varit och är så varmt.
Skrålande musik timme efter timme.

Det är ju så att vi bor längs Ringvägen och kommer inte undan detta med mer än att lämna vårt hem.
Förra året gjorde vi det och åkte ut till husvagnen.
Nu gick det inte då jag hade jobbet och Lördagen skulle vi till min son på kalas.

Det gick detta också då jag bara lät det ligga där i bakgrunden då jag slet på med mitt överhopade jobb.
10 timmar båda dagarna jobbade jag med mitt i detta oväsen.

Fredag kväll tog jag på mig en av mina 50 talsklänningar och gick ut i folkvimlet, oktanstanken och oväsendet.
Det var bara att ge sig in i det och delta då jag var ledigt.
Bästa sättet att finnas i det vi inte kom undan.

Fredagskvällen och natten var en strid ström av olika bilar och "fyllehäckar" utanför längs gatan.
Vi satte oss på balkongen och deltog med att se på allt och finnas där.
Flera grannar hade fest på sina balkonger.

Katterna härhemma hade det jobbigt.
De kom ju inte undan ljudet och kunde inte koppla av förrän på morgontimmarna.
Vi själva kom isäng vid 1.30 tiden efter jättelång arbetsdag.

Lördag morgon vaknade vi 8.30
Jag var helt förskräckt då det var mycket att hinna med under Lördagen.
Snabbt upp och igång.
Kände att jag fått sova tillräckligt.
Med en begynnande huvudvärk.
Kaffe i magen och ett rostbröd.
På med finklänning och iväg.

Åkte till Maxi och handlade det som behövdes. Sedan vidare till Surahammar för att hämta mamma med rollator.
Handlade lite till som hon behövde på Willys.
Hem och hämtade sambon för att åka till min son och barnbarnets kalas.

Den får bli ett eget inlägg då det var fantastiska timmar.

Vi åkte hem vid 16 tiden för att se Sverige kämpa i fotbollen.
Tog sedan cyklarna till Summermeets vimmel.
Gick längs Sjöhagsvägen där det var mängder med knallar uppställda.
Mycket folk, varmt, bilar och ett himla ståhej.
Riktigt stämningsfullt då vi ville uppleva allt nära.

Dessa dagar varje sommar är inslag som Västerås behöver.
Bökigt, stökigt och ett jäkla liv och ändå fantastiskt kul.
Mycket människor kommer till vår stad och spenderar pengar.
Boende, mat, bränsle och för att inte tala om all öl de köper och dricker.

Mycket pant samlas in och människor har trevligt i en gemenskap som liknas vid en återblick in i grottmänniskans tidsera.
Vi sitter på filtar längs vägarna och tittar när andra människor visar röven och skrålar på fyllan i sina vrak till bilar.

Skämt åsido :) det är mycket vackra bilar som passerar våra ögon och det är ju dessa vi sitter och njuter utav.


Tog en del foton nere vid Sjöhagsvägen.
Räddningstjänsten satt på första parkett och såg på alla som rullade förbi.

Vi cyklade vidare förbi Coop. Köpte med mat som vi sedan lagade till hemma och åt på balkongen.
Nedanför rullade Summermeet vidare och grannar festade.

När natten kom var vi så trött på allt oväsen.
Katterna jättetrötta och vi med.
Kom isäng vid 1.30 somade vid 2.
Helt slut med huvudvärstablett i magen.

En lång fantastisk dag med härliga inslag.
Nu ser vi fram emot en vardag med tystnad.
Så tyst det nu kan bli när vi bor så centralt.

Tack Summermeet för underhållning nedanför vår balkong

Av Sirpa - 7 juli 2018 17:08

Mina fina barnbarn fixar tårta till brorsans kalas

Av Sirpa - 5 juli 2018 23:04

Idag drog Summermeet igång i stan.
Vi bor ju alldeles vid cruisingstråket så det är ett liv utan dess like.
Har hållit på enda sedan igår när många anlände till stan.

Jag har suttit och jobbat med fönstet öppet på kontoret hela dagen. Det är för varmt annars på kontoret.
10 timmar totalt har jag suttit i detta oväsen.

Det ringer i mitt huvud hela tiden nu när jag lagt mig.
Kommer ju inte undan nånstans ifrån ljudet, dunket, skränandet, vrålandet och musik på så hög nivå att det dånar i väggarna i huset.

Satt ute på kvällen och då vågade Ville katt ut på balkongen.
Annars håller sig båda inne helst.
De blir så skrämda när någonting plötsligt vrålar till ute på gatan.

Nu kom Ville ut och kröp ner under en hylla som står därute med blommor.
Han låg platt på mage och såg ut igenom hålen i räcket.

Bara en stund och sedan fort in igen.

Kolla in hans söta bakben och svans

Av Sirpa - 5 juli 2018 05:57

Måndagen började med ett grymt uppvaknande tidigt. 3.45 var klockan bara då jag kände hur huvudet hotade att sprängas i bitar. Tror att det berodde på att jag fick i mig för lite vätska under söndagens körpass.
Det var grymt varmt då.

Tog ur nattduksborden en tablett och lade mig försiktigt ner igen för att försöka få tag i sömntåget.
Vet av erfarenhet att sova bort migrän som precis kommit igång är nåt som kan funka på mig.
Hade inte börjat må illa ännu så det var ett gott tecken.

Lyckades somna om när tabletten började verka. Vaknade av mobilväckningen 7.00 då jag skulle gå upp och jobba med kundsupport.
Mådde pyton.
Gick upp och tog ännu en tablett.
Detta hade jag inte tid med då mängder av jobb väntade.

Jag såg ju i Lördags då jag stängde datorn att det bara tickade in nya ärenden hela tiden. Hann inte hålla undan ens fast jag jobbade extra timmar.

Gjorde ett försök att vara uppe. Det gick bara inte. Huvudet var som en söndersparkad boll. Kunde inte vrida på det.

Lade mig igen och skickade ett meddelande till min chef om senare inloggning.
Jag fick helt enkelt skjuta fram hela arbetsdagen.
Somnade och sov en timme till innan det till sist började ge med sig.

Gick upp 8.30 alldeles paj i huvudet.
Kunde knappt tänka klart.
Tog mig kaffe och det fick mig lite piggare.
Loggade in och satte igång med jobbet.
Kontaktade min chef senare och meddelade läget.
Hon ville att jag skulle ta en lugn dag.

Jobbade på så gott det gick.
När jag haft migrän så kastar jag om bokstäverna då jag skriver och så var det denna dag.
Mot seneftermiddagen gav detta hinder vika och jag kunde jobba smidigare.
Men då var jag jättetrött istället.

Fick meddelande från planeringen om min önskan att ha kundsupport alla arbetsdagar denna vecka och de lyckades ordna det.
Till min chefs stora glädje då vi drunknar i ärenden just nu.
Vi hade två telefonsamtal om olika frågeställningar i ärenden.
Kom till lösningar och jobbade vidare.

Information från våran nya ägare inkom under dagen som var mycket positiv och givande.
Ett steg framåt i detta iallafall och det känns skönt.
De nya ägarna verkar tänka igenom allt noga innan beslut fattas och sedan skrider de till handling.
Ett bra sätt som inger trygghet i slutänden.

Min känsla säger bara... Nu kör vi!
Med näsan pekande framåt och bestämda steg.
FlixBus har talat om vad de vill med oss och vi är med. Till 100%.

En spännande framtid ligger för oss.
Med förändringar som bara kan bli bättre.

Jobbade på nån timme till och fick till den mängd ärenden jag märkade med denna dag. Stängde ner jättetrött men inte nöjd med det jag åstadkommit.

Åt litegrann och vilade i soffan, somnade till en kort stund.
Fick av det så mycket energi att jag tog på mig träningskläder och stack ut.
Gick mot Resecentrum där jag visste att sambon skulle ta sin buss efter rasten straxt.

Han hade ringt mig några gånger under dagen för att kolla av hur jag mådde.
Nu möttes vi upp och han hade ett varv kvar att köra. Arlanda och hem.
Jag hade tänkt att gå nedåt vattnet och sedan hemåt men det blev att jag åkte med honom.
Så få resenärer att vi kunde sitta och prata om den information vi fått.

Många frågetecken finns framför oss men nu vet vi ju vägen som är tänkt.
Det känns bra.

Sedan får vi se om de som kommer ha hand om oss vill anställa alla.
De har ju möjligheten att välja.
Russinen ur kakan.
Kanske åker jag då min ålder börjar bli högre.
Eller inte. Det visar sig.
Känner inte någon direkt oro över det.
Jobb finns alltid.

Kom hem sent och hade lite svårt att somna.


Av Sirpa - 4 juli 2018 22:53

Handlade ännu lite mera när jag fick så bra pris på katterna jag köpte.

Glas denna gång.
Ljushållare och skål.
Gnistrande vackert.

Ljushållarna med blomformad fot är inte Orrefors.
Påminner om Iittala men jag är osäker.
Strunt samma för mig då jag köpte dem för jag tycker om dem jättemycket.

Av Sirpa - 4 juli 2018 17:36

Idag blev vi tre stycken nya medlemmar i familjen.
I form av Rosa Ljung katter.
Jag älskar dessa katter och har tänkt köpa tidigare men de har varit alldeles för dyra.

Har ju en stor vacker sedan tidigare som jag fått i gåva för många herrans år sedan.
Den är en av mina favoriter blad prydnadssaker i vårt hem.

Här är de nya.
Köpta för en liten summa av 160:-
Perfekt för en busschaffisplånbok.
Se så fina de är

Av Sirpa - 3 juli 2018 00:18

Nä mormor, vi är inte vänner... Tror jag... Eller?!

Dessa tu brukar inte vara så såta vänner.
Pompis fräser ifrån ordenligt i vanliga fall när Ville kommer när.

Idag var så trygga med varann på balkongen.
Jag tog fotot från kontorsfönstret som stod vidöppet hela dagen när jag jobbade vid datorn

Av Sirpa - 3 juli 2018 00:14

Solnedgången var bedårande denna Måndagskväll.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards