Direktlänk till inlägg 5 augusti 2018

Värmen tär

Av Sirpa - 5 augusti 2018 06:57

Har nog aldrig svettats så mycket som denna sommar.
Stundtals är hela jag sjöblöt och en stund senare alldeles klibbig och konstig på huden

Kände i fredags hur min hud fastnade i bilens skinndelar och det blev som ett brännmärke kvar efteråt.

Krafterna räcker inte på långa vägar till att leva ett normalt liv med heltidsarbete och allt annat runtikring.
Cyklar till och från jobbet varje arbetsdag.
Det gör minst en mil per dag.
Inte mycket till motion men jag mäktar inte med mera i värmen

På morgonen är det svalt och då har jag tagit en lite längre tur förbi vattnet och den vackra miljön därnere, med båtar och vatten.
Just nu blommar vattnet så den är läskigt grön på sina ställen.

Härom morgonen cyklade jag med åskan mullrande i fjärran och himlen var hotfullt svart.
Fick härliga foton då.

Jag älskar min härliga cykel som jag är ett med.
Vi har många mil tillsammans.
Gav den en riktigt bra service förra året så den är toppen iår.

Cykla hem på eftermiddagarna har varit en pärs.
Över 30 graders värme, tryckande hetta som tagit andan ur mig.
Kroppen har kämpat med att svalka ner, utan större resultat.
Helt slut efter hemkomst.
Svettig, yr och överhettad har jag snubblat in i lägenheten.
Av med kläderna direkt och in i duschen.
Först varmt vatten för att sedan dra ner temperaturen till att sist av allt duscha iskallt.

Då har jag återhämtat mig någolunda.
Sedan har resten av dagen gått på halvfart.
Har inte orkat helt enkelt.

Hade tvättstugan i torsdags efter jobbet och det var tufft.
Så bastuhett därnere.
Gick knappt att andas

Dricker mycket och ser till att få i mig salt.
Äter mat som tillför mineraler och allt viktigt som urlakas i kroppen.
Konstigt nog dras jag väldigt till stark mat.
Wasabi storfavorit.
Äter Pepperoni, stark sådan som snacks.

På nätterna blir det knapp vila.
Mot morgontimmarna möjligtvis då det kan bli någon svalka.
Fläkten går hela natten, fönstret öppet.

Visst är det härligt med värme på sommaren men inte över 30 strecket i veckor som denna sommar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards