Alla inlägg den 15 augusti 2018

Av Sirpa - 15 augusti 2018 20:34

Lyckades somna om efter bloggandet inatt.
Vaknade 8.20 av att jag hostade. Hade nog sovit med munnen öppen så det blev torrt i halsen.

Vi gick upp allihopa.
Fixade frukost och sedan gjorde jag rent bilen.
Dammsög den, tvättade gummimattorna och kastade skräp som jag hittade i den.

Lastade sedan allt jag hade med mig.
Tog också med sådant som skall hem till dottern och lillan.
De åker hem Lördag eller Söndag.
Skolan börjar på måndag.

Vi hjälptes åt att spänna förtältet så den skulle stå pall vindarna.
Klippte katternas klor lite så de inte klöser sönder i husvagnen
Borstade lillans hår. Hon är så håröm, precis som sin mamma när hon var liten.

Jag har ju en Magisk borste som inte gör ont.
Dvs jag kan tekniken att lösa upp hårtovor utan att det känns hos den hårömme.

Kokade kaffe med i thermos.
Fixade mackor och åkte sedan ut från campingen vid 11 tiden.
Ringde sambon att jag var på väg hemåt.

Rullade på mil efter mil.
Urtrist väg att köra.
Hatar sträckan mellan Norrköping och Kungsör.

Landade hemma i Västerås vid 17.30 tiden.
Gjorde bara ett stopp längs färd, vid Emån.

Bar upp alla mina kassar.
Sorterade tvätt. Sambon var och handlade.
Packade upp mina grejor.
Kör hem dotterns imorgon
Tog en skön dusch och mådde så gott av att det inte var varmt och kvalmigt hemma.



Av Sirpa - 15 augusti 2018 04:52

Vaknade av någon anledning alldeles för tidigt.
Klockan var bara 3.30
En av katterna var igång i husvagnen och åt mat. Det knastrade när hon knaprade i sig torrfodret.
Saknar min egen lilla Titti som inte längre finns i livet sedan några år tillbaka.

Om några timmar skall jag åka hemåt.
Min sambo jobbar tidigt skift så han kommer vara hemma när jag anländer efter nästan 50 mils körning mot eftermiddagen idag.
Det blev 4 hela dagar här hos dotter och barnbarn i deras husvagn på Öland.

Jag är så lättad över att det varma perioden är över och hettan har vikit undan.
Det har varit blandat väder med mycket blåst som hör Öland till.
Jag skulle inte ha pallat med solen och värmen något mera. Räckte med de månader som var.

Kommer säkert att sakna de dagar när vintern har oss i sitt fulla grepp sedan.
Eller inte.
Jag är inte vän av hög värme.

Jag har imorgon bitti tvättstuga bokad hemma. Vill få med mig rena kläder till nästa resa.
Fredag förmiddag bär det iväg igen.
Semestern är ju hela denna vecka.

Åker tåg till Stockholm tillsammans med min äldsta dotter och lillkillen.
Vi skall bo på Scandic Continental.

Tanken var att jag skall springa Midnattsloppet på Lördag kväll men det blir inte så.
Har ju inte tränat alls.
Inte ett löpsteg på lång tid så jag utsätter mig inte för detta
Vet att jag klarar det med envishet men kommer inte att må bra efteråt
En mil är för mycket för mig otränad, flera kilos övervikt och inget flås att tala om.

Tänkte hämta ut startpaketet från Stadium som jag ändå betalat för. Får ha tröjan som ett minne. En morot till nästa lopp.
Sommarens värme och jobbstressen gjorde min träning obefintlig
Känns inte bra men jag har inte mycket till val i nuläget.

Lägger tiden till att må gott med mina älsklingar i Stockholm i stället
Vi ska bo bra, äta gott och sova gott i fint stort rum.
Besöka Gröna Lund.
Lillkillen och jag ska åka attraktioner på Grönan. Hans mamma är så åksjuk så hon klarar det inte.

Vi ska besöka Livrustkammaren och säkert nåt fler ställe innan hemfärd på Söndag.
Ska bli riktigt skoj.

Sedan på Måndag börjar allvaret igen.
Den sista veckan som Kundsupport. Övergången till Axelssons och FlixBus
Vi har möte den 22:a om det som komma skall. En ny chef skall introduceras.
Känns både spännande och skrämmande.
Allt nytt, Igen!

Skjuter detta framför mig denna vecka
Först ledighet och skoj, sedan får vardagen sin tid
Imorgon skall jag också återlämna lånebilen till vår gode vän.

En bil som funkat bra sånär som på en varningslampa som skrämde mig i Måndags.
Vi skulle till Borgholm och plötsligt tände den en symbol med en bil och ett Kryss över.
Dottern lät kolla upp det.
Visade sig vara varning för startspärren
Nåt hade gått sönder så det var risk att bilen inte gick att starta plötsligt.
Vi fick vända och ta dotterns bil istället, utan AC i värme och sol.

Sabla bil!
Genast begränsades min värld. Hade tänkt att åka runt lite på ön men nu fick det vara.
Behövde ju bilen för att ta mig hem
Kontaktade ägaren igår och han skulle finnas att kontakta om nåt hände när jag åker hem idag

Får låta bli att stänga av den.
Hålla tummarna att jag kommer hem.
För bilens skull tidigare lade jag hemresan med ett dygn så jag skulle komma hem innan nästa resa på Fredag

Gillar inte att begränsas.
Oroa mig för att den inte håller ända hem
Lämnar den åter på Torsdag om allt flyter på.
Tankad, städad och tvättad.

Ska nu försöka sova några timmar till

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards