Alla inlägg den 16 augusti 2018

Av Sirpa - 16 augusti 2018 04:08

Efter hemkomsten igår från Öland var jag trött och grinig.
Köra 48 mil i den galentrafik som råder på våra vägar gör en halvt aggressiv.

Det finns liksom inga hastighetsbegränsningar på vägarna.
Heller inget säkerhetstänk vad gäller att hålla avstånd.
Jag hade konstant nån bmw eller audi som hängde så tajt bakom att jag såg förarens stressade ögonvitor.

Att jag sedan hade andra i kö framför mig räknades inte. I denna förares värld var jag hindret som höll hastigheterna och vägrade kasta in mig i skogen då denne galning försökte få mig att lägga mig dikt bakom den jag hade framför mig.

Jag håller avstånd!
Är man yrkesförare så vet man vad som händer om inte avstånd respekteras.
INGEN tvingar fram mig.

Väl hemma hade jag flera vändor till bilen för att hämta det som skulle in.
Tröttheten vällde över mig efter en stund och det krävdes viljestyrka att packa upp och göra klar tvättkassarna för nästa morgon.
Tvättstuga bokad.
Vill få rent allt innan Stockholmsresan.

Kvällen kom och sambon lade sig tidigt.
Han skulle upp 2.30 för att jobba
Jag såg lite på tv och varvade ner innan jag också lade mig vid 21 tiden
Jättetrött
Skönt med egna sängen.
Likaså den egna duschen och toan efter snusket på campingen.

Förstår inte vad som händer med den camping jag trivts med i många år, på Öland Det börjar vara så sunkigt och äckligt där så jag avväger att bojkotta helt.
Varför gynna ett ställe som inte respekterar kundens sanitära mående bättre
Hälsovådligt smutsigt i servicebyggnaden.

Så det egna kändes som lyx.

Gick och lade mig, somnade ganska snart.
Vaknade av kärestans väckning på mobilen.
Gick upp vid 2.30 Fixade kaffe och plockade med mera tvätt
Kärestan gick upp och stack iväg efter lite kaffe

Jag har nu krypit ner i bädden igen.
Njuter så av att kunna ha fönster och balkongdörr stängd och det är svalt inne.
Hann bli ordentligt less på den ihållande värmen som rådde hela sommaren
Välkomnar hösten med svalkan och skymning/gryning utan solen gassande ständigt.
Ingen fläkt som väsnas för att kunna andas inomhus

Tyst, svalt och mörkt ännu nu vid 4 tiden.

Tänkte sova nån timme till innan det är dags för tvättstugan

Mycket att göra idag
Bilen ska lämnas tillbaka.
Städning härhemma. Dotterns grejer från Öland som väntar i bilen ska köras hem till henne.
All hennes tvätt
Tvättmaskinerna på campingen så dåliga och ohygieniska så hon har inte tvättat alls där i sommar.

Ska försöka hinna hämta mitt startpaket för Midnattsloppet också.
På Stadium i stan idag.

Imorgon åker så jag, äldsta dotter och lillkillen till Stockholm.
Scandic Continental väntar på oss. Två nätter där innan jobbet börjar igen.

Av Sirpa - 16 augusti 2018 03:31

Då har vi våran första buss klädd i den gröna FlixBus dräkten.

Riktigt snyggt.

27/8 kör vi igång i skarpt läge som Axelssonsanställda och Flixbussar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards