Alla inlägg den 19 augusti 2018

Av Sirpa - 19 augusti 2018 15:58

Imorse hann jag vara vaken ca 1 1/2 timme innan de andra två vaknade.
Min mage var jätrebråkig.
Det gjorde ont och körde runt i den och krävde flera besök på hemlighuset.

Säkert var det nåt av det vi åt igår som inte var riktigt ok.
Vi köpte ju korv och bröd på Grönan från små stånd där hygienen inte var hundra.
Sånt som händer.
Det var ju så grymt mycket folk och timlånga köer till allt.

Vi behövde något att äta för att få snabbt energi och då blev det grillkorv med bröd.

Min mage lugnade sig efter ett tag och när de andra två vaknat blev det frukostbuffe på våning 1. Idag lugnade de första 10 minuterna innan folk började vakna till.
Vi åt gott och gick nöjda till rummet.

Packade ihop våra väskor.
Lillkillen såg på barnkanalen en stund innan vi åkte hissen ner och checkade ut.
Betalade för det vi åt kvällen innan, som vi trötta och hungriga tog upp med roomservice.

Lämnade väskorna på förvaring.
Gick lite i klädbutiker.
Jag köpte två behåar som verkligen behövs efter svettsommaren.

Lillkillen satt upp på de stora lejonen av betong som nu stänger till Drottninggatan efter terrorattacken.
De är jättestora

Vi hämtade ut väskorna.
Gick över till Centralstationen.
Bokade tågbiljetter. Köpte med kaffe och gick sedan till spåret.
Tåget kom in tidigt och vi gick ombord
Fick mycket bra platser.
Pandan fick en egen stol att sitta i

Trygg och bra resa hem.
Fick skjuts hem av lillkillens morfar och sedan åkte de iväg till sitt.

Vår härliga helg i Stockholm var över och jag kom hem till en tom lägenhet.
Kärestan var och besökte sin mor i Köping

Jag var hungrig och värmde en matlåda från i torsdags.
Packade upp och softar nu på soffan.
Min semestervecka är över för denna gång

Av Sirpa - 19 augusti 2018 07:08

Vi har nu sovit två nätter på Scandic Continental i Stockholm.
Äldsta dottern och barnbarnet som snart fyller 5.

Ett bra hotell och trevligt folk i receptionen.
Vi hade bokat ett lite större rum högt upp med utsikt.

Storleken på rummet var inte mera än ett dubbelrum jag är van vid men vi fick på 11:e våningen och det var toppen.

En extrabädd som vi genast valde bort.
Obekväm som de ofta är när det är extra

Lillkillen sov med oss i den jättebreda sängen. 100 cm madrasser så sängen var 2 meter.
Mormor trivdes med att ha den lille sovande intill.
Alla tre är vi tysta sovare så ingen störde

Första natten sov jag dåligt.
Det var varmt i rummet och känslan att inte kunna öppna ett fönster och släppa in luft var lite obehaglig.
Inte ens ett ventilationsfönster fanns.
Dessutom ingen AC så jag kan tänka mig att de veckor som det var över +30 ute, var ganska jobbiga på detta hotell.

Det var tyst och lugnt.
Enda som hördes ibland var när någon drämde igen dörren hårt. Då skakade väggarna till

Utanför vårt fönster, lite åt sidan finns en stor solterrass där folk vistades.
Därifrån var det insyn till vårt rum och det kändes lite tokigt.
Det syntes ju bäst kvällstid när det var tänt hos oss och mörkt ute.
Folk fick väl glo om det nu var så intressant när vi satt och fikade och såg på barntvkanalen.

Den andra natten sov jag som en stock.
Vaknade bara till när lillkillen sökte sig närmare mormor på natten
Jättemysigt.
Jag var i riktigt djup sömn i många timmar vilket var välbehövligt.

Vi gick mycket steg dessa dagar.
13.000 på fredagen och 11.000 igår Lördag.

Min fötter mådde pyton igår efter dagen på Grönan.

Hotellet rekommenderar vi även med de brister som fanns
Städningen av rummet var inte på topp direkt. Fläckar och damm på golvet
Det fick vi åtgärdat under andra dagen.
Vi bad om extra badlakan och kuddar, det fick vi.

Så hotellet mötte upp oss bra med det vi bad om.

Gillade skylten man kunde hänga upp om man inte ville bli störd.

Av Sirpa - 19 augusti 2018 06:22

Efter en heldag på Grönan som blev både kul och ganska hektisk så avslutade mitt lilla barnbarn med att vinna en stor fin Panda på ett Lyckohjul.

Han valde rätt siffra som gav denna nya familjemedlem

Vilken glädje och härligt avslut på denna dag

Av Sirpa - 19 augusti 2018 06:18

Ett av de inslag jag alltid tyckt om med besöken i Stockholm och färden till Gröna Lund, är överfarten med Djurgårdsfärjorna.

Att se stan från vattnet är en fin upplevelse.

Denna dag hade vi väldigt fint väder också, det gjorde känslan ännu bättre.

Sedan att turen är för många ett nödvändigt ont och måste igenomlevas låter jag inte påverka min känsla.
Förstår självklart om de har detta som ett färdmedel dagligen och måste då slåss om platserna med alla oss utifrån stan.

Personalen är hjälpsam och trevlig förutom damen som vi köpte biljetterna av.
Hon önskade nog att vi inte varit där alls.
Eller att hon inte varit där.

Men det tog inte bort vår glada känsla.

Straxt var vi framme och ställde oss i kön in på Grönan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards