Direktlänk till inlägg 19 augusti 2018

Sov gott andra natten

Av Sirpa - 19 augusti 2018 07:08

Vi har nu sovit två nätter på Scandic Continental i Stockholm.
Äldsta dottern och barnbarnet som snart fyller 5.

Ett bra hotell och trevligt folk i receptionen.
Vi hade bokat ett lite större rum högt upp med utsikt.

Storleken på rummet var inte mera än ett dubbelrum jag är van vid men vi fick på 11:e våningen och det var toppen.

En extrabädd som vi genast valde bort.
Obekväm som de ofta är när det är extra

Lillkillen sov med oss i den jättebreda sängen. 100 cm madrasser så sängen var 2 meter.
Mormor trivdes med att ha den lille sovande intill.
Alla tre är vi tysta sovare så ingen störde

Första natten sov jag dåligt.
Det var varmt i rummet och känslan att inte kunna öppna ett fönster och släppa in luft var lite obehaglig.
Inte ens ett ventilationsfönster fanns.
Dessutom ingen AC så jag kan tänka mig att de veckor som det var över +30 ute, var ganska jobbiga på detta hotell.

Det var tyst och lugnt.
Enda som hördes ibland var när någon drämde igen dörren hårt. Då skakade väggarna till

Utanför vårt fönster, lite åt sidan finns en stor solterrass där folk vistades.
Därifrån var det insyn till vårt rum och det kändes lite tokigt.
Det syntes ju bäst kvällstid när det var tänt hos oss och mörkt ute.
Folk fick väl glo om det nu var så intressant när vi satt och fikade och såg på barntvkanalen.

Den andra natten sov jag som en stock.
Vaknade bara till när lillkillen sökte sig närmare mormor på natten
Jättemysigt.
Jag var i riktigt djup sömn i många timmar vilket var välbehövligt.

Vi gick mycket steg dessa dagar.
13.000 på fredagen och 11.000 igår Lördag.

Min fötter mådde pyton igår efter dagen på Grönan.

Hotellet rekommenderar vi även med de brister som fanns
Städningen av rummet var inte på topp direkt. Fläckar och damm på golvet
Det fick vi åtgärdat under andra dagen.
Vi bad om extra badlakan och kuddar, det fick vi.

Så hotellet mötte upp oss bra med det vi bad om.

Gillade skylten man kunde hänga upp om man inte ville bli störd.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards