Alla inlägg den 21 augusti 2018

Av Sirpa - 21 augusti 2018 02:39

Igår kväll hade jag då inga problem med att gå och lägga mig innan 8 på kvällen.
Var jättetrött efter dagens händelser och snabba kast med veckans omplanerade dagar.

Det lugna avslut med kundsupport blev en tanke bara. Verkligheten tvärtom istället.
Kommer att jobba min lediga onsdag också för att hinna få till allt innan jag släpper det på Fredag, för alltid.

Hann beta av en hel del igår och det kändes direkt i huvudet.
Det negativa bet sig fast i hjärnan.

Idag har jag ju körning först.
3.57-13.30
Kort paus så jag hinner in från körningen, gå på toa och sedan sitta ner med ett samtal och uppsägning hos nuvarande gruppchef.
Nobina vill ju att vi säger upp oss själva, vi som börjar hos Axelssons på måndag.

För min del blir det ju två tjänstgöringar jag slutar med hos Nobina/Swebus.
Förare och Kundsupport.
Anställningen hos Axelssons är ju klar och påskriven.

När detta är färdigt kan jag trampa hem och få nåt i magen, vila ett tag och sedan trampa tillbaka till depån för möte med Axelssons FlixBus.
En nyanställd skall presenteras för oss, som tydligen blir den som har hand om oss när vi kör igång på måndag med det nya.

Sedan kommer våra nya arbetsgivare att lägga fram sina rutiner.
Detta känns välkommet för mig som känner att en struktur måste till för att få ett jobb bra utfört.
Från första stund.

Detta får bli den sista satsningen för mig i bussbranchen.
Blir inte detta bra så hoppar jag av till något annat.
Tredje storsatsningen på tre år är för mycket känner jag.
Får jag inte landa i något som ger mig själv någonting mera än oro, stress och känslan av otillräcklighet så är det hög tid att lägga busseriet på hyllan.
Det finns andra jobb.
Även för en gammal finnkärring som jag.

Nu kommer jag att ge mitt yttersta återigen för att ge detta nya alla chanser att bli bra.

Kommer också att under veckan ta kontakt med Björks buss om vad det var för form av anställning de hade att erbjuda
Vill också ge detta en chans att visa vad det kan vara.
Det jag har hos Axelssons är ju 6 månaders provanställning till att börja med.
Alltså inte fast i någonting.

Gillar läget samtidigt som jag känner mig otrygg.

Straxt skall jag klä mig och ge mig ut i den svala tidiga morgonen.
Thermosen ligger i ryggsäcken klar.
En kopp kaffe i magen.

Sambon gick och lade sig när jag gick upp.
Han hade jobbat sen kväll och sedan fastnat vid en film.
Han somnade bums. Hörde snarkningarna bara 5 minuter efter han släckt lampan.
Nu fungerar han normalt när han får jobba kväll.
Igår provade han att träna försiktigt.
Armbågen höll så vi får se hur det går framöver.

Jag har ett levande ljus tänt för att starta upp dagen lugnt.
Hoppas jag får en hel och ren buss att erbjuda mina kunder.
Det är en bit som jag är övertygad om att det kommer fungera med Axelssons.
Där lämnas inget halvdant utan jobben görs ordentligt.
Känns tryggt med den biten.

Hjärnan går på högvarv hos mig trots den tidiga timmen.
Jag är ju morgonmänniska och förmiddagen kommer vara min bästa tid på dygnet.
Sedan troligtvis dödstrött ikväll efter den långa dagen fylld med inputs.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards