Alla inlägg den 22 augusti 2018

Av Sirpa - 22 augusti 2018 22:00

Jag är lite udda då jag gillar när hösten kommer med tidigare skymning.
När mörkret lägger sig som mjuk sammet.

Då tänder jag upp ljus.
Levande ljus. I sina hållare och i de fina lyktor vi fick från min dotter för nåt år sedan.

Det ger en så behaglig stämning.
Framförallt idag då jag haft sådan huvudvärk.
Dämpad och behaglig stämning.

Fotona är det dålig skärpa i då jag tog dessa i skymningsljuset.
Men det är stämningen jag vill få fram.

Att sitta och titta in i en ljuslåga som fladdrar lätt, flyta bort i tankarna och bara finnas i nuet är så rogivande.
Det behövs nu när det är så mycket som händer ikring oss med det nya.

Kärestan kom hem från jobbet vid 20.30 tiden.
Nu har även han kört sin sista körning för Swebus.
På måndag iträder vi i rollen som FlixBusförare med gröna bussar och gröna inslag i våra kläder.

Så lite mys i skenet av levande ljus kändes lugnande.

Imorgon åker kärestan iväg till Jönköping för att fotografera på lastbilsmässan i dagarna två, kanske tre om det behövs.
Sedan far han vidare till uppsala i helgen och något med flyget.
Fotografera flygplan.

Jag blir ju hemma och jobbar med supporten två dagar till.
Sedan skall dator, skärm och telefonen lämnas åter till Nobina.

Blir så skönt att få bort det negativa inslaget från vårt eget hem.
Ska storstäda kontoret efter allt är slut.
Jag vill ha en mindre och ljusare kontorsmöbel in dit sedan. Bort med det mörka, energisugande som nu står där.

Den åker till Återvinningen.

Straxt dags att sova.
Jag hoppas att min sömn fungerar bättre denna natt.
Behöver mina timmar för att orka.




Av Sirpa - 22 augusti 2018 17:03

Idag fick det bli snabblagad mat som skötte sig själv då jag jobbade.
In med falukorv som jag snittade, stoppade in bitar av supergod ost i snitten.
Senap i massor över detta och sedan fick korvringen ligga på en bädd av broccoli och blomkål.

Supergott!

Åt av detta till lunchen medan datorn uppdaterade.

Sedan när jag vilat/sovit bort huvudvärken på eftermiddagen.
Sov en hel timme.
Vaknade med huvudet ömt men hade inte så mycket värk.
Krävdes en Eeze och sömn innan det gav sig.

Har till kaffet nyss ätit två knäckebröd med skivor av falukorven och den underbara smälta osten.
Äter det kallt så osten har stelnat.

Något så enkelt och gott

Av Sirpa - 22 augusti 2018 14:39

Vaknade ju tidigt som tusan imorse fast vi lade oss rätt sent
Jag var uppe i 21 timmar igår.
Så mycket intryck hela tiden så jag misstänker att min skalle fått nog för ett tag.

Vaknade innan 3 denna morgon också.
Huvudvärk redan då och den har hållit i sig igenom dagen.
Jobbat med Kundsupport sen innan 7 imorse.
Avbrott för tvättstuga och mat.
Datastrul en stund så jag passade på att äta då.

Tvättstugan var tre snabba maskiner.
Ville tvätta de nya skjortorna.
Sambons visade sig ligga kvar ouppackade i bilen så det blir till att tvätta igen innan måndag.

Nu har jag tagit en tablett till.
Druckit kaffe och lagt mig i soffan.
Sambon jobbar sen i förmiddags.

Vet inte om jag ska sova en stund om det ger med sig då.

Av Sirpa - 22 augusti 2018 05:59

Igår Tisdag hade jag den sista körningen för Swebus.
Kom på det när jag satt vid ratten på väg mot Arlanda.

Jag har tre arbetsdagar kvar hos Swebus och det är på Kundsupport.

På Måndag är det ny skjorta och slips på.
Ny färg på bussen och all teknik ny.
Bussarna är mercedes som är omstripade så de känner vi igen.

Sträckningen på linjen likaså.

Men nytt namn, biljettsystem och full koll av allt från företaget på körning, visering och allt som sker med bussen.

Kändes vemodigt med vetskapen att Swebus kommer att gå i graven.
Vi blir de sista förarna som körde Swebus turer

Från måndag är vi inte bara en del av FlixBus.
Vi Är FlixBus.

Av Sirpa - 22 augusti 2018 05:13

Nu har vi haft ett sista möte med våra nya arbetsgivare innan starten på måndag.
Känner ett stort förtroende för Axelssons och det ger mig hopp om framtiden.

Fick information om diverse rutiner och frågorna var ganska många under mötet.

Sist av allt fick vi hämta ut skjortor, slips och väst.
Beställning av jacka blev också gjord.
Den kommer att levereras om några veckor.

Känns både spännande och olustigt.
Jag vet inte riktigt hur jag ställer mig till allt det nya i dagsläget.
Det är så mycket frågetecken och ny information att hjärnan inte riktigt hänger med
Tror ju att det beror på att jag ännu inte fått avsluta Kundsupporten.
Det är mycket jobb kvar.
Körningen blev avslutad för min del på Swebus tisdag 13.30
Då ställde jag bussen, tog ett foto och tackade för mig.
Tre intensiva dagar har jag nu framför mig som jag vet kommer att suga musten ur mig.
Tur det är ledig helg emellan det gamla och det nya.

Jag gillar våra nya skjortor iallafall :)
Så långt är allt frid och fröjd.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards