Direktlänk till inlägg 25 augusti 2018

Ligger kvar i sängen

Av Sirpa - 25 augusti 2018 07:25

Det är nu Lördag morgon. Ledig helg.

Ligger kvar i sängen och bara funderar över hur jag skall lägga upp denna dag.
Just nu bara vila och det känns välbehövligt.
Avslut av två befattningar i arbetet denna vecka.
Hade barn och barnbarn samt två hundar hos mig från Torsdag till Fredag.
Igår hälsade jag på mamma och där var även min äldsta dotter och lillkillen.

Dotter och barnbarn hängde med hem sedan och vi åt middag här
Jag fick en hel kasse med kläder som min dotter gjorde sig av med. Kläder som hon inte använder längre.
Fina, sköna klänningar som jag verkligen tycker om.

Vi hade mycket att prata om.
Jag fick ett till jobberbjudande igår med likvärdiga arbetsuppgifter och samma anställningsform för ett annat bolag
Jag ställdes i en kluvenhet som jag kunde med hjälp av dotterns kloka frågor, komma till ett beslut ifrån
Jag valde Axelssons.
Så får det bli även fast det andra lockar väldigt.

Erbjudan står ju kvar om det nu visar sig att det här inte blir som jag tänkt mig.
Det känns skönt att vara en tänkbar nyanställd även som snart 60 årig finsk kärring :)

Jag stannar i det jag valt nu.
Där finns även flera möjligheter till alternativ i det företag jag valt.
Vem vet :) kanske kör jag i Norge nästa sommar.
Inte mig emot.
Jag är ju öppen för nytt och spännande.
Bara jag inte behöver stessa livet ur mig som det varit i de senaste jobben.

Det var härligt att få umgås med några av mina barn och barnbarn denna vecka.
Det behövde jag verkligen.
De nära och kära hos mig när energi behövs
Krama barnbarn är så mysigt.
Mina små hjärtan.

Funderar på att åka ut till Erikslund Shopping idag och köpa mig byxor till nya jobbet.
De jag har är gamla och dessutom små då jag gått upp i vikt. Att jobba hemifrån har inte varit bra. Jag har rört mig alldeles för lite.
De sitter obekvämt på mig nu, trycker i midjan.

Att banta och ha mig just nu har jag ingen lust med. Det kommer att ordna sig med tiden.
Jag kommer att gå och cykla till och från jobbet så motionen kommer lösa lite av det.

Nya brallor får det bli.
Köpte de förra från Dressman.
Blir nog likadana fast en storlek större.

Imorgon har jag tvättstuga och det blir mycket. Sambons nya skjortor.
Sängkläderna då jag ska bädda rent idag.
Sedan de kläder jag fick från dottern.

Påslakan och handdukar som hundarna fick ha då de sov här. Jag har speciella till dem.
Bassets luktar inte så gott så de får ha egna textilier att ligga på.
Söta är de och jag älskar djur.

Sedan ska jag städa härhemma.
Bra terapi när jag funderar.
Skulle behöva frosta ur frysen då dörren stod på glänt en av de varma dagarna i somras, av misstag.
Så det är ganska fostigt därinne.
Fel årstid att göra det men jag vill ha fräscht därinne.

Vi får se hur jag gör.
Sambon är på flyguppvisning i Uppsala och fotograferar.

Han kom hem igår från Lastbilsmässan i Jönköping
Vi har mycket att diskutera och fundera över nu efter den mässan.
Scania har erbjudit honom jobb som fotograf.
En stor grej som vi måste tänka igenom ordentligt.

Mycke nu som man brukar säga.

Väldigt spännande!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards