Direktlänk till inlägg 29 augusti 2018

Vaken tidigt ändå

Av Sirpa - 29 augusti 2018 05:14

Jag har ju inte lätt med dessa eftermiddags och kvällstjänster.
Går på knä helt enkelt.

Körde Måndag 13.30- 23.00 och gick hem från jobbet. Enda stund jag kände att jag hann få nån motion.
Isäng vid 1 tiden. Alldeles stirrig av trötthet.
Hade då varit uppe många timmar och på jobbet långt innan min starttid för att kunna lära mig av det nya innan körning.

Det blev en del att göra då jag lärt mig så fick jag sedan lära andra.
Så arbetsdagen blev många timmar längre än jag fick betalt för.
Men jag vill kunna det jag gör och även hjälpa mina kollegor när det behövs.

Sedan igår gick jag upp vid 6.30 redan.
Väcktes av kollegas telefonsamtal där två behövde hjälp med det nya.
De hade inte tänkt på att jag jobbat till sena natten.
Jag var yr i mössan av att bli väckt på det hastiga sättet.
Skyndade mig ut ur sovrummet med telefonen då sambon nyss kommit hem från sitt nattpass på jobbet. Ville ju inte förstöra hans sömn.

Blev inte nog med timmar av sömn men jag kunde inte somna om.
Huvudvärk som resulterade i att jag måste ta Eeze då det hotade bli migän av det hela.

Tog en dusch och kvicknade till något.
Sedan fick det bli en lugn stund i soffan med gott kaffe.
Bloggade lite och kände in den nya dagen.

Cyklade så iväg till jobbet vid 8.40 tiden.
Skönt ute och jag tog det lugnt.
Började jobba 10.15

Fick veta att jag och sambon inte får byta tjänster då vi jobbar helt mot vår kroppsklocka. Jag hade mejlat till gruppchefen om detta.
Fast det skulle gå tidsmässigt så går de inte med på att vi byter.
Att jag skulle jobba fm och han kväll/natt.

Så jag kommer att ta ett snack med min arbetsgivare då jag inte kommer att klara dessa kvälls och nattjänster i längden.
Min sömn kommer att krascha helt.
Det utsätter jag mig inte för.
Jag vill inte bli sjuk som förut så jag måste ta sömntabletter för att sova.

När det finns en lösning och intresse att hjälpa oss med detta inte existerar så får vi lösa det själva.
Kanske måste jag ändå byta arbetsgivare.

Igår jobbade jag till 20.15 och cyklade hem jättetrött.
Orkade inte göra nåt hemma.
Tog en dusch och en macka, glas vatten och isäng.
Vaknade stup i kvarten under natten.
Känslan av att vara jagad låg i mig.
Vaknade med hjärtklappning flera gånger.
Visste att nattsömnen var jättekort.
Skulle upp 4.30 för att helt plötsligt kastas in i ett förmiddagspass efter två kvällspass.

Vaknade 3.20 och kunde inte somna om.
Det var bara att gå upp och börja förbereda dagen.
Hade sovit 5 oroliga timmar.
Utan att vara in i djupsömn nånting.

Jag förstår inte varför vi måste ha det såhär.

Idag jobbar jag 6.34-17.00
Mera likt mina tider.
Helst börjar jag vid 3-4 tiden. Då funkar jag som bäst.
Börja tidigt och gå hem tidigt.

Som tur är har jag två lediga dagar framför mig. Första dagen kommer att gå åt till att först sova och sedan jobba med hemmet, som jag inte hunnit alls denna vecka.
Städa, veckohandla, betala månadens räkningar, fixa matlådor till kommande arbetsdagar.
Vi har båda jobbarhelg framför oss.

Sitter just nu och tar mig dagens första kopp kaffe
Kärestan kom nyss hem efter sin natt och har lagt sig.
Jag har ett ljus tänt och det tjuter inne i mitt huvud. Vet att det är stressen som ligger där och trycker.
Huvudvärkstablett återigen tagen.
Har nu har huvudvärk i tre dygn.
Det ger inte med sig.
Lindrar med tabletter men det är för nån timme och sedan återkommer värken.

Jag vet inte hur jag skall lägga upp kommande veckor.
Det är ständiga kvälls och även nattpass jag har framför mig.
Samtidigt som sambon kommer att kämpa med tidiga morgonpass

Vi måste lösa detta...
Håller inte att vi ska må skit av att jobba tider som inte är fungerande för vår dygnsrytm.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards