Alla inlägg den 2 september 2018

Av Sirpa - 2 september 2018 09:15

Igår hade jag en jättelång arbetsdag.
Började 6.34 och slutade 20.15
Med en lång paus mitt på dagen
Alltså i uniformen från tidiga morgonen till kvällen.

En sådan tjänst kan jag hantera men blir väldigt trött
Visste med mig att jag idag har en sen tjänst.
Börjar 11.05 och jobbar till 22 ikväll.
Försökte då att igår kväll vara vaken så jag skulle sova längre på morgonen.

Det hjälpte inte.
Vaknade 4 och kunde inte somna om.
Har sovit 4 timmar denna natt och jag skall jobba till sent ikväll.
Ansvara för hela busslast med människor i trafiken.
Det här fungerar inte.
Jag är morgonmänniska.

Dessutom ha detta fram och tillbaka kastande i tiderna bäddar för en tidig död för mig

Av Sirpa - 2 september 2018 05:53

Det finns en katt som jobbar för fullt med att hjälpa sina kompisar som inte har det så bra här i vår värld.

Sören Fernström.

Han reser runt med sin matte, husse och syskon på olika marknader, utställningar och andra tillställningar Sverige runt.

Klappa Sören för en krona klappen och dessa pengar går sedan till behövande kissar i olika katthem.

Matte och husse säljer en massa saker i sitt marknadsstånd för att hjälpa till.

Nu i Lördags var de i Kolbäck och jag hade lovat Sören att jag skulle hälsa på.
De var på Kolbäcks Kolifej som hålls varje år och drar till sig mycket besökare.

Jag själv jobbade men satte mig i bilen på min långrast och åkte till Kolbäck för att få träffa Sören för första gången

Det var jätteroligt.
Klappade denna snygga kille med den blanka pälsen.
Stor och stilfull kisse är han Sören.

Jag själv klappade honom för 100:- och köpte lite myntakuddar samt två jättefina grylappar.
Myntakuddarna tänkte vi ha till Nova när hon kommer hem.
En fick gå till katterna hos min dotter.

Min yngsta dotter och barnbarn kom också dit och vi gick runt bland alla marknadsstånden.

Lite för hysteriskt med alla partier som tog över nu inför valet på lördag
Trist att det behövde bli ett politiskt jippo av något så trevligt.
Vi höll dem på avstånd med sina åsikter.
Jag har ju redan röstat.

Sören tog allt med ro men lillasyster Trollet hade blivit uppskrämd av en förbipasserande orkester som gjorde att hon inte alls ville vara med.
Hon låg och tryckte i en kattbur allra längst in.

Hon togs fram henne en sväng men var jätteskärrad så det fick vara.
Hon är ju bara en liten unge ännu och jättesöt. Världen är stor och otäck.

Sören tog allt med ro och sov i sin stol.
Han sköter sitt uppdrag och mår som en prins.
Syntes att han gillade det som skedde ikring honom.
Han visste att allt är i ett gott syfte och han själv får mycket gull och kel.

Jag var jättelycklig över att ha fått träffa Sören och hans familj.
Har ju följt honom på Facebook.

Kommer att fortsätta skicka lite klirr då och då till hans kassa så han kan fortsätta hjälpa.
Matte och husse gör ett fantastiskt arbete.
För alla behövande katter och i detta gwr de oss en värdefull bild av människors godhet som ändå finns i denna hårda värld.

Tack Sören med familj!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards