Alla inlägg den 4 september 2018

Av Sirpa - 4 september 2018 10:00

Igår gick jag upp riktigt tidigt för att hinna göra allt som behövdes för att Nova skulle få det tryggt och bra när hon flyttade till sitt Föralltidhem.

Tog en kaffe med kärestan och körde sedan honom till jobbet då jag skulle ha bilen denna dag.
Hade ju ett viktigt uppdrag framför mig.

Kom sedan hem och lade färg i utväxten i mitt hår. Lämnade först av en kasse kläder i Myrornas container.
Håret växer så oerhört att jag måste färga en gång i månaden nu.
Medans det verkade så städade jag badrummet noga.
Sedan åkte dammsugaren fram men jag insåg att klockan var för lite för att börja väsnas med den redan.

Bäddade sängen
Plockade bort våra Swebuskläder från skåpet. Har inte hjärta att kasta dem.

Plockade undan en massa saker som jag tyckte var onödiga att ha framme.
Igång med diskmaskinen.
Den är tystgående så det gick bra.

Gjorde iordning lite mysarplatser åt Nova.
På stolar, i fönster och lite varstans.
Hon får själv välja vad som passar henne.
Köksbord, bänkar och rumsbord är tabu för henne att vara på.
Där det finns människomat skall det inte finnas kattassar är mitt tycke.
Sedan får hon vara vart hon vill.
Fixade klart hennes toalåda.
Hällde upp lite torrfoder, vattenskål och några kattgodisar bredvid.

Plockade ihop tvätt som jag skulle tvätta nästa dag.
Duschade och åt en sen frukost i förhållande till den tid jag gått upp.

Så härligt att förbereda tösens ankomst.
Dammsög när det var ok med tiden på morgon.

Vid 10 tiden åkte jag så iväg mot Eskilstuna.
Den nya fina transportburen med mysfilt väntande i baksätet.
Kändes härligt att äntligen få hämta henne.
Helgen var jättelång i jobbet då jag väntade så på denna stund.

Anlände katthemmet innan bestämd tid men det var en tjej där som mötte mig.
Hälsade på de andra katterna och sedan var det Novas tur att komma ut ur sin tillfälliga boning.

Jag tog upp henne i famnen och tryckte näsan i hennes väldoftande nacke.
Pussade mellan öronen och kramade henne mjukt. Fick tårar i ögonen av ömhet och glädje över att ha funnit henne.
Sedan fick hon gå ner och säga hejdå till alla.

Jag fick med Novas kattsand ur hennes låda så hon skulle känna igen sig med det i nya hemmet. Hennes egen doft.
Mycket smart sätt för invänjning.

Skrev på lite papper. Fick med vaccinationsintyg, lite prover på mat och några leksaker, rabattkuponger och lite annat.
Tog med lappen som satt på dörren till hennes bur också som minne

Hon hann bo på katthemmet i en månad.
Sedan hittade hon oss.

Vi tackade för oss efter att Nova låtit sig snällt lastas i buren.
Gick ut till bilen och åkte hemåt.
Hon klagade högröstat att hon inte gillar åka bil.

Sedan kom vi då hem och parkerade bilen i garaget.

Den gångna natten hade det brunnit bilar i Västerås så jag är glad att vi har garage till våran Elsa.

Novas ankomst hem och första dygn skriver jag om i ett senare blogginlägg.
Jag var så lycklig över att ha fått hem henne.
Äntligen en älskad ny familjemedlem som ger liv till vår lägenhet
Jag har svårt att leva utan katt.

Nu har vi Nova som adopterade oss.
Härligt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards