Alla inlägg den 5 september 2018

Av Sirpa - 5 september 2018 11:49

I måndags hämtade jag hem vår efterlängtade lilla familjemedlem från Djurskyddet i Eskilstuna.

Väl hemma i våran lägenhet så gick jag först av allt till Novas låda och hällde i en del av den kattsand vi fått med från hennes låda på katthemmet.
Mycket bra tanke av dem att skicka med för att underlätta Novas toabesök på korrekt ställe.

Släppte sedan ut henne och hon pratade som sjutton när hon började sin undersökning av sitt nya hem.
Rum efter rum undersöktes och det noggrant.

Där inne hittade hon en avsats som hon hoppade upp på och stannade kvar en stund. Ett bra gömställe för henne när hon vill vara ifred.
Säkert pågick noga undersökning av den delen också.

Sedan kom hon fram och vi gick vidare till köket och matplatsen hennes.
Hon fick lite kattgodis.
Vidare visade jag kattlådan inne på kontoret flera gånger så hon skulle veta vart den fanns när det behövdes.

Tog av locket på den för att hon inte skulle känna sig instängd.
Den får läggas på när hon är hemmastadd och trygg framöver.

Jag var lite trött så det fick bli mat och kaffe på soffan framför tv:n.
Ville bara koppla av en stund och det tyckte Nova var en bra ide.
Hon kom upp i mitt knä och lade sig tillrätta för att softa hon med.
Då hade vi varit hemma ca 30 minuter.

Efter en stund gick hon ner och började leka med en leksaksråtta på golvet.
Hon är snabb och smidig tösen.
När hon tröttnat på det kastade hon sig omkull på mattan.

Husse var intressant när han kom hem lite senare från jobbet.
Tog kanske 5 minuter så satt hon hos honom och kelade.

Natten var aktiv för Novas del.
Jag hörde med ett halvt öra hur hon huserade omkring lite överallt.
Hörde hur det trillade ner grejer men inga krasch eller större grejer så det fick vara.

Såg på morgonen att hon haft ner lite tidningar och rullar med presentpapper.
Så hon hittade platsen på klädskåpet i sovrummet under natten.
Populärt ställe.
Där var ju Pompis också när hon var här.
En av min dotters katter.

Jag vaknade på natten av att Nova låg i sängen, tätt intill mig, raklång rygg mot rygg.
Så mysigt.
Hon klev omkring försiktigt runt oss på natten
Jätteförsiktigt för att inte störa när vi sov.
Lade sig sedan tillrätta mellan oss och låg där länge.

Så himla mysig tjej.

På morgonen var hon uppe med oss.
Hade ätit sin mat under natten.
Kissat i sin låda ett par gånger och kändes så lugn och harmonisk att det var svårt att tro hon var här första gången.

Allt har gått så lugnt och fridfullt till.
Som att hon förstår att hon nu kommit till sitt Föralltidhem.

Våran älskade Nova.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards